teknisk designer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

Vidunderligeunger

ENDELIG har jeg fundet ud af hvad jeg vil... finally!!!!!! sikke en lettelse..

Har i lang tid troet jeg skulle være noget med mennesker ex. pædagog, sygeplejerske e.l. Har endda ovevejet kosmetolog bare for at få mig en uddannelse, og kosmetolog tager kun 1½ år og jeg er møg hamrende skoletræt. MEN! efter en lang god snak med min kærestes kammerat fandt jeg ud af hvad jeg skal uddanne mig til - teknisk designer... 

Gik på ug.dk og læste om uddannelsen efter han og jeg havde snakket, og der blev jeg kun endnu mere glad...

Det er en erhvervsuddannelse (= ikke ret meget skole )

det tager 2 år og 5-11 mdr. 

Det er på teknisk skole i holstebro (kun 40 km fra hvor jeg bor (og nej det er ikke meget herude vest på)).

Det er ikke en ren kvinde arbejdsplads man kommer ud til - for DET er simpelthen uudholdeligt i længden

Er simpelthen så lettet og glad over hvad jeg skal..

Nogen som er udd. teknisk designer, fortæl da gerne om din erfaring inden for udd. og jobbet.

Knus Mitzie - som har hyggedag på sofaen med alberte og DH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

LotteN

jeg var lige inde og læse om det, det lyder da også bare vildt spændende  - kan jeg sandelig godt forstå du gerne vil.

SKal du så starte efter sommerferien eller?

Anmeld

22. juni 2010

Skouboe

Jeg har den gamle uddannelse som Teknisk Assistent (den er ca 1 år længere og lidt bredere) og jeg har været glad for det.

Det kan være svært at finde praktikplads, men Ringkøbing området er ikke det værste sted - der er ret mange store industrivirksomheder, der gerne tager elever. 

Jobbet afhænger meget af hvilken virksomhed du kommer til at arbejde i - nogle bruger dig som en avanceret kontorelev hvor du fx er tilknyttet en ingeniør eller 2 og bruger det meste af din tid på at rentegne deres tegninger/skitser, mens du andre steder bliver brugt som en slags "mini-ingeniør" med selvstændige projekter.

Jeg ved ikke hvor meget de har lavet om på uddannelsen, men kernen i den da jeg tog den var tekniske tegninger i 2d/3d. 3D var lige blevet "moderne" (nu er det så også 12 år siden jeg afsluttede den, så der er sket meget siden da).

Anmeld

28. juni 2010

NielsS

Altid godt at vide hvad man vil her i Livet - Jeg har selv lige bestået grundforløbet, men en rigtig flot gennemsnits karakter, så er utrolig tilfreds med selv forløbet - Tager min uddannelse i Herning og vi har været et ret lille hold, på 9 mand hvor kun 3 af os fortsætter, 2 med læreplads og den sidste kom på skolepraktik.

yderlig har jeg lavet en hjemmeside for at lave et sted hvor tekniske designer kan hjælpe hinanden og samle viden. Så dette kunne måske være spændende.

her er siden. --> www.designfremtid.dk

Anmeld

28. juni 2010

Vidunderligeunger

NielsS skriver:

Altid godt at vide hvad man vil her i Livet - Jeg har selv lige bestået grundforløbet, men en rigtig flot gennemsnits karakter, så er utrolig tilfreds med selv forløbet - Tager min uddannelse i Herning og vi har været et ret lille hold, på 9 mand hvor kun 3 af os fortsætter, 2 med læreplads og den sidste kom på skolepraktik.

yderlig har jeg lavet en hjemmeside for at lave et sted hvor tekniske designer kan hjælpe hinanden og samle viden. Så dette kunne måske være spændende.

her er siden. --> www.designfremtid.dk

jamen det var da en rigtig fed idé med hjemmesiden... 

hvor har du funet læreplads?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.