Hvad skal jeg vide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.046 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Lyhne

Hej alle.

Jeg er helt ny her og har netop smidt p-pillerne i håb om at blive gravid sammen med min kæreste. Mit problem er, at jeg mangler viden om det at være gravid. 

Jeg er selvfølgelig klar over, at man skal droppe alkohol og i øvrigt leve så sundt som muligt. Jeg ved også, at man ikke skal farve hår og undgå parabener og parfume.

Men hvad ellers? Er der nogle madvarer, jeg skal holde mig fra? Skal jeg holde helt op med at bruge makeup? Og hvad med motion - er fx løb bandlyst? Jeg er også i tvivl, om jeg må opholde mig længere tid i solen.

Alle gode råd modtages gerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

XXSS

Hey og pøj pøj med projektet

1: Du må løbe lige så tosset du vil - alt med måde, hvis det gør ondt så stop eller gør det lidt mindre. Der kommer et tidspunkt når du er langt nok henne, at svømning måske er bedre på grund af tyngdekraften, men der vil du ikke være i tvivl. Hvis du får for mange plukveer så stop.

2: Du må gerne bruge make-up, men nej ikke farve hår, da det kan forårsage at barnet får allergi.

3: Du må spise lige hvad du har lyst til inkl. chili og hvidløg - barnet vænner sig til hvad du spiser, der er nogle andre restriktioner når barnet kommer til verden med ting, der kan påvirke at det eks. får ondt i maven.

4: Sund og variereret kost kan anbefales og regelmæssig motion, det skader ikke at dyrke sex.

5: Du må gerne være ude i solen, husk at brug solcreme og eks. hvis du ligger og tager sol så gør jeg selv det at jeg har en lys bluse liggende på maven, bare for at mindske varmen lidt (ikke at det som sådan er nødvendigt)

6: Masse af vand, hver dag.

7: Husk jerntabl. fra uge 10

Det var lidt herfra

Anmeld

21. juni 2010

Sofia

Da jeg smed p-pillerne startede jeg med at spise gravitamin hver dag, så jeg er sikker på at få den folinsyre jeg skal have.. Og ellers vil jeg anbefale dig at finde ud af hvornår din ægløsning er - det tog noget tid til mig inden  held og lykke!

Anmeld

21. juni 2010

L.J.L

Husk at start med folinsyren med det samme, du kan nøjes med at købe multi-total vitaminpiller, der er de vitaminer i du skal bruge, inkl. 400mg folinsyre. Gravitamin vil alle anbefale dig, men de er dobbelt så dyre som alm. multitotal vitaminer og der er nøjagtig det samme i!

Du må ikke spise råt/rødt kød, lever, og rå tun (sushi) og hvis du har kat må du ikke skifte kattebakken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.