ARGH!! Min dejlige "lille" dreng der bliver 3 til september smed bleen for en 3 måneder siden. Det har lige fra start været helt problemfrit og kostet meget meget få "uheld". Men så starter han i midten af maj i ny institution og siden der synes jeg bare det driller ham helt vildt.
Hver 2. eller 3. dag jeg henter ham har han haft 2-3 "uheld" i løbet af de max 5-6 timer han har været i vuggestuen. Når jeg spørger ham om han lige glemte at sige at han skulle tisse siger han "jamen jeg sagde det også men der var ikke nogen". Hmm. Jeg har prøvet at snakke med pædagogerne om det x flere og de lovede at være lidt mere obs på det. Fx vil jeg gerne at de inden han går på legepladsen lige får ham til at prøve om han ikke kan tisse. Er det forkert? Han er en dreng med krudt i bagen så når han fx leger godt udenfor er det absolut ikke hans første prioritet at skulle ind og tisse - så hellere rende rundt med våde bukser.
Det skal lige siges at det er en helt ny institution og at det er meget åbent - og min søn opholder sig derfor lige så meget i børnehavedelen som i vuggestuedelen - og jeg tænker umiddelbart ikke at børnehave pædagogerne er lige så obs på at få ham på toilettet.
De sidste par gange jeg har hentet ham har han fortalt mig at en af de store drenge fra børnehaven slår ham. Selvfølgelig er det ikke sikkert det er sandt - og måske han ikke selv er helt uden skyld i at de store er efter ham (jeg evd udemærket godt at han også selv kan finde på at skubbe eller lignende) meeen kan nu alligevel ikke lade vær med at tænke om han pga denne store drengs opførsel er bange for at være der eller noget og at det kan smitte af på tisse problemerne.
Argh!! What to do??
Herhjemme har der faktisk ikke rigtig været nogen problemer... lige indtil for en uges tid siden hvor han pludselig ikke ville gå på potten når han skulle af me afføring - hvilket har resulteret i at han en gang stod og gjorde det i bukserne og den anden dag måtte vi simpelthen gi ham en ble på og han så lavede det deri for han græd over at skulel gøre det på potten og da han ikke var kommet af med noget i 3 dage syntes jeg det var vigtigere at han ikke blev mere forstoppet end at holde på at han ikke skulle have ble på.
Hmm... sikke et langt og rodet indlæg. Er vist bare frustreret og ked på hans vegne... synes det er synd at han pludselig skal opleve så mange uheld og kan ikke lade vær med at tænke om der måske ligger noget bag - om han er ked af noget eller hva søren det kan være
andre der har prøvet noget af det samme??
Anmeld