Argh - slut med ble og ny institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Anne85

ARGH!! Min dejlige "lille" dreng der bliver 3 til september smed bleen for en 3 måneder siden. Det har lige fra start været helt problemfrit og kostet meget meget få "uheld". Men så starter han i midten af maj i ny institution og siden der synes jeg bare det driller ham helt vildt.

Hver 2. eller 3. dag jeg henter ham har han haft 2-3 "uheld" i løbet af de max 5-6 timer han har været i vuggestuen. Når jeg spørger ham om han lige glemte at sige at han skulle tisse siger han "jamen jeg sagde det også men der var ikke nogen". Hmm. Jeg har prøvet at snakke med pædagogerne om det x flere og de lovede at være lidt mere obs på det. Fx vil jeg gerne at de inden han går på legepladsen lige får ham til at prøve om han ikke kan tisse. Er det forkert? Han er en dreng med krudt i bagen så når han fx leger godt udenfor er det absolut ikke hans første prioritet at skulle ind og tisse - så hellere rende rundt med våde bukser.

Det skal lige siges at det er en helt ny institution og at det er meget åbent - og min søn opholder sig derfor lige så meget i børnehavedelen som i vuggestuedelen - og jeg tænker umiddelbart ikke at børnehave pædagogerne er lige så obs på at få ham på toilettet.

De sidste par gange jeg har hentet ham har han fortalt mig at en af de store drenge fra børnehaven slår ham. Selvfølgelig er det ikke sikkert det er sandt - og måske han ikke selv er helt uden skyld i at de store er efter ham (jeg evd udemærket godt at han også selv kan finde på at skubbe eller lignende) meeen kan nu alligevel ikke lade vær med at tænke om han pga denne store drengs opførsel er bange for at være der eller noget og at det kan smitte af på tisse problemerne.

Argh!! What to do??

Herhjemme har der faktisk ikke rigtig været nogen problemer... lige indtil for en uges tid siden hvor han pludselig ikke ville gå på potten når han skulle af me afføring - hvilket har resulteret i at han en gang stod og gjorde det i bukserne og den anden dag måtte vi simpelthen gi ham en ble på og han så lavede det deri for han græd over at skulel gøre det på potten og da han ikke var kommet af med noget i 3 dage syntes jeg det var vigtigere at han ikke blev mere forstoppet end at holde på at han ikke skulle have ble på.

Hmm... sikke et langt og rodet indlæg. Er vist bare frustreret og ked på hans vegne... synes det er synd at han pludselig skal opleve så mange uheld og kan ikke lade vær med at tænke om der måske ligger noget bag - om han er ked af noget eller hva søren det kan være  andre der har prøvet noget af det samme??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Corn

Andreas på 5 år havde i April en omgang hvor han faktisk begyndte at lave i bukserne.. Og det viste sig at være bekymringer.

Vi tog en god snak om det... også med bhv og den pædagog der hører til hans gruppe..

Jeg tror nok der ligger et indlæg i min dagbog herinde..

Majken og Aslan to døgn gammel i aften

Anmeld

21. juni 2010

klmf

Hej. Ville bare lige sige jeg har læst dit indlæg - men har en dreng på et halvt år, så har ikke de store visdomsord Andet end at jeg engang har hørt noget om, at det vist er meget almindeligt at de kan have perioder, hvor de 'går lidt tilbage' til bleen, specielt hvis der lige sker en stor forandring i deres liv. Meeen ville nu også være ked af det på min drengs vegne, specielt når han er en lille bulderbøf, der måske bare lige skal mindes om detaf de voksne for at det fungerer

Håber andre har nogen kloge ord og held og lykke med det!

Anmeld

21. juni 2010

Anne85

Macaab skriver:

Andreas på 5 år havde i April en omgang hvor han faktisk begyndte at lave i bukserne.. Og det viste sig at være bekymringer.

Vi tog en god snak om det... også med bhv og den pædagog der hører til hans gruppe..

Jeg tror nok der ligger et indlæg i min dagbog herinde..

Majken og Aslan to døgn gammel i aften

Det er bare svært når han ikke er ældre... for når jeg spørger ham siger han bare at han ikke lige gad eller at han ikke kan li det. Hmm... tror vist vi skal ha hevet lidt fat i de pædagogger igen. Mærkeligt er det ihvertfald hvad der lige pludslelig sker... vi har lige været ude og lege i haven hvor det igen var tydeligt at han skulle af med afføring... men han holder igen og blir ked når jeg spørger om han vil på potten... og faktisk ber han om at få en ble på - men vilel det ikek være et skridt tilbage hvis han pludselig skulle have ble på igen. Argh!!

Håber ellers alt går godt majken...glæder mig til at læse fb og se billeder

Anmeld

21. juni 2010

Anne85

- skriver:

Helt normalt når der sker noget nyt i deres liv.

Så syntes bare du skal lade det ligge lidt og glemme alle spørgsmålene til ham.

det er bare ikke nemt når det gør at han bliver helt forstoppet fordi han gør alt hvad han kan for at holde det tilbage. Her til aften har vi været hjemme og spise ved mine forældre - og efter råd fra den kloge mormor gav vi ham en ble på - det resulterede også i at han et par timer efter kom af med afføring MEN det var sindssygt hårdt og han græd og rystede da han skulle klemme det ud  Det gør fandme ondt at se på som mor  Specielt fordi jeg tænker at der må ligge et eller andet bag. Han har slet ikke været min lille glade dreng det sidste stykke tid  Og heri til aften da jeg skulle putte ham kaldte han igen på mig og fortalte igen at der var nogen fra børnehaven der slog ham. Ih... tror vist vi skal ha en lille snak med padagogerne. Vi har heller ikke overhovedet haft en rigtig samtale med dem hverken før han begyndte eller efter og det kan jeg mærke nu at vi har rigtig meget brug for.

Anmeld

17. juli 2010

Thalia

Jeg tænker lidt at han er kommet af med bleen for tidligt i sin tid, og at det med at "mærke efter" på sig selv derfor ikke har været helt naturligt for ham da han så startede i institution og oplevede at hele verden blev vendt rundt.

Har han afføring på bestemte tider af dagen? Mange børn på den alder har jo efterhånden en rytme hvor de fx har afføring om morgenen eller lige efter aftensmaden eller sådan noget. Hvis det var tilfældet, så ville jeg nok give ham en ble på på lige omkring den tid på dagen, så det igen kan blive trygt for ham at have afføring.

Og hvis det sker på spredte tidspunkter hver dag, så synes jeg du skal snakke med børnehaven om at lade ham bruge ble igen i en periode indtil han er tryg og tilpas i sin nye hverdag og bleen så kan ryge af igen

Uanset hvad så synes jeg det er vigtigt at du signalerer tydeligt overfor ham at det er helt ok at der sker uheld, og at det slet ikke er noget han skal være ked af. Ellers bliver du bare en af grundene til at han går og holder på det.

I forhold til den hårde mave ville jeg give ham en sveske at gumle på som eftermiddagssnack, og hvis det bliver ved ville jewg smutte forbi lægen med ham. -Husk at man ikke skal begynde at hælde laktulose eller movicol i ungerne uden at snakke med lægen først

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.