Rejse lige inden termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.909 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

mor 2010

Jeg har hørt man ikke må tage længere væk end et par timers kørsel fra sit valgte fødested de sidste 4 uger af sin graviditet. Nogen der ved om det passer?

Jeg bor på sjælland og skal til mine forældres sølvbryllup i nordjylland 2 dage før forventet termin. Jeg skal selvfølgelig som minimum være der fra dagen før til dagen efter da det er så langt væk, men kan det passe at jeg slet ikke må tage afsted så?
Håber der er nogen der kan svare

Mvh Mette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

tag du bare afsted... de kan heldigvis også forløse børn i Nordjylland hvis du pludselig går i fødsel

tillykke med dine forældre og i øvrigt, god fødsel

Anmeld

20. juni 2010

Low

mor 2010 skriver:

Jeg har hørt man ikke må tage længere væk end et par timers kørsel fra sit valgte fødested de sidste 4 uger af sin graviditet. Nogen der ved om det passer?

Jeg bor på sjælland og skal til mine forældres sølvbryllup i nordjylland 2 dage før forventet termin. Jeg skal selvfølgelig som minimum være der fra dagen før til dagen efter da det er så langt væk, men kan det passe at jeg slet ikke må tage afsted så?
Håber der er nogen der kan svare

Mvh Mette.

Det har jeg ikke lige hørt.. jeg har hørt at hvis man skal rejse til udlandet tæt på sin termin, så skal man snakke med sin læge først..

Anmeld

20. juni 2010

Svenne

Det har jeg ikke hørt, man ikke må.
Min svigerinde fra København var hos os i Nordjylland dagen før vandet gik. Og hun fløj endda hjem!!

Anmeld

20. juni 2010

XXSS

Mener kun at det drejer sig om flyveture udenlands, der fraråder de højgravide at rejse. Ikke i det ganske land så tag du bare afsted

Anmeld

20. juni 2010

LinLin

Man kan godt føde i Jylland   - det er set før!

Tænker da - som en anden skriver også -  at det er rejser til udlandet der er "begrænsning" på...

Anmeld

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har den sidste vikingetur når jeg er 37+0, i Bork Der har jeg bare aftalt, at hvis jeg går i fødsel derovre, så nupper jeg langhuset også må vi ringe efter en eller anden JM eller se om vi kan logge en af vores egne derover til vestsj

Meeeeeeeeeeen... Jeg regner absolut ikke med at føde 37+0 anyways...

Men jeg ville da tage afsted, hvis du føler du kan overkomme det og hvis du går i fødsel, så kan man jo altid tage indenom en fødegang i jylland. Tag hellere din vandrejournal med for en sikkerhedsskyld..

Anmeld

20. juni 2010

mor 2010

Tak for alle svarene

Ja jeg er jo selv født i jylland, og hele min familie bor der med alle deres unger, så selvfølgelig kan man også føde i jylland
Synes også selv det lød skørt man ikke kunne tage afsted, for der er både Aalborg og Hjørring sygehus en halv km fra hvor det er, og tvivler da på de afviser en der er igang med at føde bare fordi man ikke lige 'hørte til' der.

Satser på jeg sagtens kan komme med til festen så

Anmeld

20. juni 2010

mor 2010

Caroline86 skriver:

tag du bare afsted... de kan heldigvis også forløse børn i Nordjylland hvis du pludselig går i fødsel

tillykke med dine forældre og i øvrigt, god fødsel

Tak for det Det er godt nok først til november, ville bare høre om det nu også kunne passe da jeg er typen der planlægger så jeg skal have lidt styr på tingene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.