Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Anonym trådstarter

Nu spørger jeg nok rigtig rigtig dumt, men jeg har virkelig tænkt over hvordan I laver de kager. De ser så flotte ud og jeg ku rigtig godt tænke mig at lære at lave sådan nogle kager.
Hvad gør I? Er det en dyr hobby? Hvor køber I tingene osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Nu spørger jeg nok rigtig rigtig dumt, men jeg har virkelig tænkt over hvordan I laver de kager. De ser så flotte ud og jeg ku rigtig godt tænke mig at lære at lave sådan nogle kager.
Hvad gør I? Er det en dyr hobby? Hvor køber I tingene osv?

jeg vil råde dig til at bladre trådede herinde igennem.. der er masser af trin-for-trin, gode råd, opskrifter mv

God fornøjelse! Man bliver bidt af det

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Tak det må jeg prøve en dag når jeg har tålmodighed :-)

Anmeld

20. juni 2010

Muffinmus

hi hi, har lige lavet min første kage, dvs kager her i fredags og lige som dig var jeg på bar bund.

Købte fondant på nettet og lidt farver osv..og så købte jeg skumfiduser til selv qat prøve...og det gik nogenlunde, men må sige det købte var nemmere at arbejde med end det jeg selv lavede:-) Men også dyrere selvfølgelig:-)

Men det tog mig ca 2 timers tid at lave de 2 kager med det klassiske hindbbærmousse, lagkagebunde og toblerone.....

Mebn prøv da, det er ret sjovt og lige om at arbejde med modelervoks

Man skal bare rulle det ud og udsikke i de forme man vil have eller skære dem selv.

Her er mine første 2 forsøg.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. juni 2010

Dot D

MariaE skriver:

hi hi, har lige lavet min første kage, dvs kager her i fredags og lige som dig var jeg på bar bund.

Købte fondant på nettet og lidt farver osv..og så købte jeg skumfiduser til selv qat prøve...og det gik nogenlunde, men må sige det købte var nemmere at arbejde med end det jeg selv lavede:-) Men også dyrere selvfølgelig:-)

Men det tog mig ca 2 timers tid at lave de 2 kager med det klassiske hindbbærmousse, lagkagebunde og toblerone.....

Mebn prøv da, det er ret sjovt og lige om at arbejde med modelervoks

Man skal bare rulle det ud og udsikke i de forme man vil have eller skære dem selv.

Her er mine første 2 forsøg.

De er da fine, dine første kager Og til trådstarter, det er bare op på hesten og igang, men pas på...... man bliver bidt af det Det behøver ikke være dyrt til at starte på, køb evt nogle billige udstikkere i Tiger, BR eller en isenkrambutik, og så en pakke fondant, så er du godt begyndt. Synes du så det er sjovt, kan du jo hvis du vil, selv lave mmf(gør jeg ikke, synes fondant er rarest at arbejde med) det er billigere end fondant

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

men hvad er mmf og fondant?

Anmeld

20. juni 2010

Dot D

Anonym skriver:

men hvad er mmf og fondant?

Det man overtrækker kagen med, og det man udstikker pynt i. Fondant er færdigkøbt og mmf er det du selv laver af skumfiduser

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

jeg blir nødt til at prøve. Hvor på nettet kan man fx købe det fondant? Syns mange laver kage med hindbærmousse og tobleronecreme!? Kan man ik bare lave den slags kage man nu syns om?

Anmeld

20. juni 2010

Dot D

Anonym skriver:

jeg blir nødt til at prøve. Hvor på nettet kan man fx købe det fondant? Syns mange laver kage med hindbærmousse og tobleronecreme!? Kan man ik bare lave den slags kage man nu syns om?

Jo da ingen begrænsninger der.... Specialkøbmanden har fondant, og jeg synes altså det er bedst at arbejde med, men det er jo en smagssag. Prøv dig frem

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

blander man frugtfarve i eller køber man det farvet? jeg undskyld de mange spørgsmål men vil jo helst komme godt fra start

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.