Forbistrede tandfrembrud...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.013 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

JustAnotherName

Hvorfor skal det gøre så ondt på de små at få tænder?
Og hvorfor har de det med at komme væltende frem på een gang?

Celina har i øjeblikket 8 tænder (de fire forreste foroven og forneden) .....og nok cirka 3-4 stykker mere på vej. Gummerne er hævede og hun har haft stort set ALLE de skavanker der kan følge i kølvandet af diverse tandfrembruds-gener. Hun har haft feber (38,9), sovet dårligt, snottet, rød numse og diarré-agtig slimet aff. og pylleri i stride strømme, mens fingrene fræser rundt inde i munden og savl og snot går i ét
Der ingen tvivl om, at det generer og irriterer og gør ondt! Lille stakkel.

Men de er længe undervejs, de lede bisser.
Jeg kan mærke dem svagt med en finger og se på gummerne, at de ligger liiige indenunder. Men nu har tøsen altså også "hængt i bremsen" i knap 2 uger, hvor hun kun lige fungerer, men samtidig er lidt "ved siden af sig selv", præget af gumme-smerter og deraf bliver ekstra pylret.

Vi har nu fået noget til at dyppe på gummerne (på recept).
Vi har før brugt det man kan få i håndkøb, og det kan (måske) liiige tage toppen. Men det er mere beregnet til blæner og blister og dén slags mund-gener. Og ikke til tandfrembrud som sådan.
Dette er vist noget mere effiktivt (og heller ikke noget man bare slatter med og bruger i tilfældige mængder) - og umiddelbart, så falder der faktisk også lidt mere ro over hende, når vi har smurt det på gummerne.
Så dejligt at der der KAN gøres lidt ved det, når nu hun reagerer så hårdt på det. Sådan har Bianca aldrig reageret, ihvertfald ikke så meget og altsammen på engang.

Nu håber jeg bare, at de snart kan se at blive færdige med at gro igennem gummerne, så det kan holde op igen med at frustrere hende så meget med den ømhed og smerte i munden hele tiden..

Her er lige lidt ynke-billeder af pigebarnet, som har ondt i sin mund...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

JustAnotherName

PS.

Det er i øvrigt imorgen, at vi skal til samtale henne i pigernes vuggestue omkring dét med bideri og kradseri der har været.

Dog har Celina ikke haft een eneste skramme siden hun blev bidt. Yaaii!!
Det er jo meget glædeligt, og tyder på, at de har gjort en ekstra indsats for at undgå, at det skulle ske igen (jeg tror så heller ikk nogen af dem har haft lyst til, at overbringe dén nyhed til mig een gang til efter sidste gang, hehe)

Men jeg er meegt spændt på, at høre, hvad de har at sige imorgen.
Det bliver ikke noget dramatisk møde, bare en snak med stuepædagogen og lederen om, hvad de har tænkt sig at gøre fremover, for at undgå, at det vil ske mere, i det hele taget - men også i særdeleshed mod mine børn (da Celina jo som bekendt har været særligt meget udsat)

Jeg er optimistisk. Ihvertfald tegner det jo til, at de faktisk har gjort noget ved det, eftersom det ikke sker hver eller hveranden dag mere, som man næsten godt kunne FORVENTE førhen, når jeg kom for at hente mine piger.

NÅ - det var bare lige for at fortælle det.....Et meeeget langt PS    

Anmeld

20. juni 2010

Barbamama

Åh hvor er det godt at høre at hun ikke har været overfaldet siden sidst. Jeg håber da I får noget godt ud af mødet. Det skal der komme. Men ja du kan da have ret i at de nok har gjort en ekstra indsats dernede. Det er jo dejligt!

Og hvor er det synd at hun skal slås med tænderne. Håber snart den kommer op... Lille pus....

Anmeld

20. juni 2010

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Hvorfor skal det gøre så ondt på de små at få tænder?
Og hvorfor har de det med at komme væltende frem på een gang?

Celina har i øjeblikket 8 tænder (de fire forreste foroven og forneden) .....og nok cirka 3-4 stykker mere på vej. Gummerne er hævede og hun har haft stort set ALLE de skavanker der kan følge i kølvandet af diverse tandfrembruds-gener. Hun har haft feber (38,9), sovet dårligt, snottet, rød numse og diarré-agtig slimet aff. og pylleri i stride strømme, mens fingrene fræser rundt inde i munden og savl og snot går i ét
Der ingen tvivl om, at det generer og irriterer og gør ondt! Lille stakkel.

Men de er længe undervejs, de lede bisser.
Jeg kan mærke dem svagt med en finger og se på gummerne, at de ligger liiige indenunder. Men nu har tøsen altså også "hængt i bremsen" i knap 2 uger, hvor hun kun lige fungerer, men samtidig er lidt "ved siden af sig selv", præget af gumme-smerter og deraf bliver ekstra pylret.

Vi har nu fået noget til at dyppe på gummerne (på recept).
Vi har før brugt det man kan få i håndkøb, og det kan (måske) liiige tage toppen. Men det er mere beregnet til blæner og blister og dén slags mund-gener. Og ikke til tandfrembrud som sådan.
Dette er vist noget mere effiktivt (og heller ikke noget man bare slatter med og bruger i tilfældige mængder) - og umiddelbart, så falder der faktisk også lidt mere ro over hende, når vi har smurt det på gummerne.
Så dejligt at der der KAN gøres lidt ved det, når nu hun reagerer så hårdt på det. Sådan har Bianca aldrig reageret, ihvertfald ikke så meget og altsammen på engang.

Nu håber jeg bare, at de snart kan se at blive færdige med at gro igennem gummerne, så det kan holde op igen med at frustrere hende så meget med den ømhed og smerte i munden hele tiden..

Her er lige lidt ynke-billeder af pigebarnet, som har ondt i sin mund...

Nårh, hvor ser hun stakkels ud!!

Emma er osse ved at få bisser. Hun render osse med hele hånden i munden for tiden eller gnaver i sutten... Hun har fire kindtænder og så de samme som Celine osse har.

Vi må bare håbe på de snart bryder frem så de kan få ro. Det tager altså osse lang tid synes jeg...

Anmeld

20. juni 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ååååh ha,stakkels lille pige,hun lider da godtnok

Vi døjer også her i øjeblikket.Nøjagtig det samme.Vi var ellers ved at tro at han kun fik de 6 tænder han har nu.Han er 13,5 mdr. og har kun 2 tænder i undermunden og 4 i overmunden.Men den han er ved at få nu er sjovt nok en hjørnetand.

Anmeld

21. juni 2010

Skouboe

Freja har også altid fået tænder i klumper - nogen gange 4 ad gangen. Det er rigtigt synd for hende.

Jeg har ikke så mange godt råd.. 2 ting der virkede herhjemme var ristede rugbrødsstænger (super godt til gummer der klør) og isterninger i sådan et net man kan købe med håndtag til frugt. Kan ikke huske hvad de hedder, men måske du ved hvad jeg tænker på?Kulden hjælper på kløen.

Anmeld

21. juni 2010

Ida.

Åh stakkels lille Celina  hun ser godt nok ramt ud! Vi har altså ind imellem givet panodil mod smerter ifm tandfrembrud - især til natten, så pigerne har kunnet få en ordentlig nattesøvn. Lina har også bøvlet med sine kindtænder - hun har tre på vej på én gang, den ene af dem brød igennem med den ene af sine fire takker igår, og der begynder at falde lidt ro over hende. Men hun har også været meget ved siden af sig selv de sidste par uger (at det så er faldet sammen med vuggestuestart har heller ikke være super-heldigt)...

Håber snart de bryder helt igennem, så I kan få lidt ro på - alle fire!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.