Jern-dråber hjælp??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. juni 2010

Livas mor

Hej skønne madammer..

Min datter på snart 8 måneder gider ikke rigtig sin flaske mere og det er en kamp at få hende til at spise sine 400 ml mme. Nu overvejer jeg at lade hende spise det hun vil og dermed supplerer med jern-dråber. Jeg har i dag købt et glas med jern-dråber i Matas, men kan se at det hedder 8 dråber dagligt til 1-10 år og så står der at børn under 1 år kun må få dråberne efter samtale med læge eller sundhedsplejerske.. Hvad gjorde i??

Knus og god weekend..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

patella

Livas mor skriver:

Hej skønne madammer..

Min datter på snart 8 måneder gider ikke rigtig sin flaske mere og det er en kamp at få hende til at spise sine 400 ml mme. Nu overvejer jeg at lade hende spise det hun vil og dermed supplerer med jern-dråber. Jeg har i dag købt et glas med jern-dråber i Matas, men kan se at det hedder 8 dråber dagligt til 1-10 år og så står der at børn under 1 år kun må få dråberne efter samtale med læge eller sundhedsplejerske.. Hvad gjorde i??

Knus og god weekend..

Det står der også på dem jeg købte på apoteket. De sagde at det ikke betød noget - man måtte gerne give dem til bebs´erne fra ½ år... 

Anmeld

19. juni 2010

Livas mor

patella skriver:

Det står der også på dem jeg købte på apoteket. De sagde at det ikke betød noget - man måtte gerne give dem til bebs´erne fra ½ år... 

Giver du så også det antal dråber, som der står fra 1 år?

Anmeld

19. juni 2010

svaller

Hejsa, jeg giver 8 dråber til celina, altså det der står, det sagde sp da celina kun gider spise mellem 200 og 400 ml i døgnet.

Anmeld

20. juni 2010

Brams

Vores SP sagde at vi fra Lærke var 6 mdr. skulle give hende 8 dråber hver dag (der er vist også nogle hvor du skal give mindre dråber, men så er de ikke smagsneutrale).

Anmeld

23. juni 2010

patella

Livas mor skriver:

Giver du så også det antal dråber, som der står fra 1 år?

Ja jeg gir det antal der står fra et år. Altså 8 dråber.

Anmeld

23. juni 2010

Momster89

Noah får 5 dåber dagligt, og det har han gjort siden han var 3 mdr.

Anmeld

23. juni 2010

Gittemor09

sofie får ikke jerndråberne da hun får så meget fisk og grønsager... så min sp sagde at det ikke var nødvendigt med jerndråber...!!!

men man skal vidst følge det der står... altså 8 dråber som du siger der står...!! ellers får de ikke det de har brug for...

Anmeld

23. juni 2010

MaleneGærup

Har lige et tillægs spørgsmål:

Skal de 400 ml være i flydende form?

Mathilde på næsten 6 mdr får mme i hendes grød, men nogle dage får hun kun 200 ml i sutteflaske.

Malene

Anmeld

23. juni 2010

Livas mor

MaleneGærup skriver:

Har lige et tillægs spørgsmål:

Skal de 400 ml være i flydende form?

Mathilde på næsten 6 mdr får mme i hendes grød, men nogle dage får hun kun 200 ml i sutteflaske.

Malene

Nej det skal bare være i alt.. Vi giver også Liva mme i grøden, maden osv for at prøve at opnå de 400 ml..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.