Ååhh, findes der snart noget værrere end skænderier (lige bortset fra alvorlige sygdomme, terror/krig og død). Jeg hader at skændes.
Alligevel syntes jeg at der går en del tid med det. Det er så tåbeligt.
Faktisk er det mest de mest ligegyldige ting, som kan blive til en ligegyldig højbølget diskusion. HVORFOR??
Oftest tror jeg det skyldes, at overskudet er i bund, og så bliver man hurtigere lidt pernitten og vrissende - eller jeg gør.
Jeg syntes egentlig at alt kører ganske godt, sådan all-over er alt som det skal være. Og alligevel så går jeg ofte rundt og er lidt utilfreds ....Og med nogle ting, som jeg jo så "bare" burde gøre noget ved og ændre på, i stedet for at irriteres ved det og bruge energi på at mugge over.
Jeg er træt af Kenneth ....nogle gange er hans blotte tilstedeværelse nok. Men jeg elsker ham og ville for intet i verden undværre ham. Og det er slet heller ikke hele tiden, at det er sådan - men alligevel for tit (for sådan burde det jo SLET ikke være).
Der er dog som oftest også en bedre grund end bare dét, at han er der...
Jeg er træt af, at "rollerne" bliver opstillet sådan, at han kan sige ting der pisser mig af, og når jeg så reagerer (ret forudsigeligt), så kan han få mig til at føle mig som skurken, der er skyld i hele den dårlige stemning, selvom jeg jo syntes, at han er dén der trykker på knapperne, som udløser det...
Han har en tendens til (syntes jeg), at gå i forsvarspossision med alt og ingenting. I disse dage er det så f.eks. VM, som han gerne vil se. Og jeg forbyder ham det ikke + han arbejder rigtig meget for tiden + han træner når han har fri og kan, så vi har mange timer fra hinanden. Og når han har fri, så arbejder jeg, og børnene små-skranter lidt for tiden (især Celina som blev vaccineret i forgårs og er meget plaget af tænder på vej....)
Jeg forstår ikke, at vi skal diskutere selv de mindste ting ....nogle gange er vi ikke engang uenige, og alligevel bliver det til en diskussion 
Tit virker det faktisk til, at vi skændes mest, når vi ses mindst. Måske fordi man mangler hinanden og nærheden - selvom det ikke lyder logisk. Og jo mere vi er fra hinanden, jo mere distancerer vi os i virkeligheden måske også...
Nu skal det ikke lyde som om, at vores forhold er helt til rotterne, for vi holder utvivlsomt begge uendelig meget af hinanden.
Men det er da opslidende at gå og snerre af hinanden alt for tit.
Og det er jo heller ikke sådan, at Kenneth kun ser VM, træner og arbejder. Han laver såmænd også en masse herhjemme... Den ros skal han da ha'!
Hm.... Jeg ved faktisk ikke helt, hvad jeg vil med det.
Jeg er bare ærgelig og undrende over, hvorfor det sker så ofte.
Og træt af det mønster, hvor Kenneth har paraderne oppe, og jeg forsøger at redegøre for, hvorfor jeg bliver sur og irritabel.
Ingen af os lytter ret meget, for vi har begge for travlt med at få ret.
Og så, når humøret er nede, bliver jeg mere øffet og negativ i mit humør.
Så kommer fokus på alt muligt andet. At jeg er træt af at være overvægtig, f.eks. Og jeg har bare ikke "nosserne" til at gøre noget ved det. Slet ikke når jeg er utilfreds og øv. Så bliver jeg mere opgivende og "ligeglad" med det hele.
Så er jeg træt af nullermænd og støv og hundehår overalt, og træt af at det ALTID er MIG der står og gør dit-dut-og-dat... Igen surmuler indeni for at retfærdiggøre mig selv. Det er så plat!
Men jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme ud af det...?!
For i virkeligheden, så TROR jeg, at det bunder i, at jeg mangler energien indeni til at gøre noget, og til at vende tankerne til noget positivt og handle, så jeg får gjort noget ved det! - Eller bare ikke længere fokuserer så meget på alt dét, som ikke er "godt nok", og i stedet bliver glad for alt det, som jo er godt (her er pigerne virkelig mit konstante lyspunkt!)
Huh...
Måske handler det alligevel bare mest om mig selv?!?
- Måske!
Jeg syntes jo bare at vi er TO om at diskutere, og TO om at "havne i det" igen. Og selvom jeg måske er "den sure", så er jeg det jo ikke bare ud af den blå luft, uden grund. Det er jo tit noget han GØR mig, ved den måde han gør eller måden han siger nogle ting til mig på.
Giver mit indlæg overhovedet mening?
Ellers fik jeg ihvertfald bare lige mulighed for at taste det ud og "udstille mig selv" som Frk. Surmule-kælling 
Jeg ved at jeg ikke altid er lige nem og sjov, at leve sammen med.
Men jeg reagerer jo også på mine omgivelser. Så hvis der KUN var grund til at smile og være glad, så ville jeg nok ikke bare gå og være trist, sur eller irritabel. Man smitter jo af på hinanden, begge veje!
Øv indlæg, det beklager jeg.
Ligesom jeg som altid, beklager længden på mit indlæg...
Jeg håber nok bare lidt på at høre fra nogen, at det slet ikke er så unormalt endda. At andre også kender til det, eller at alle forhold har sådanne perioder.
Selvom det ikke hjælper noget på det, så er det alligevel en form for trøst.
Eller også skal jeg slet ikke trøstes, men bare have at vide, at jeg er helt galt på den, og dybt urimelig i min adfærd, og skal se at tage mig samme.... Jeg ved det ikke?
Det er jo også svært for at andre udefrastående, at udtale sig om, da I jo kun lige hører et lillebitte uddrag af, hvad det kunne være, i et indlæg som dette.
Og igen, har jeg så lige brug for at understrege, at mit indlæg altså ikke indikerer, at Kenneth og jeg er på nippet til at forlade hinanden, eller noget. Slet ikke. Det er bare de dersens dumme meningsløse mundhuggerier og ligegyldige skænderier, som kan være ret opslidende og trælse.
Så det skulle jeg lige ud med her. Og TAK fordi du gad læse med.....