Hvornår er det man bliver befrugtet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

Anonym trådstarter

hej piger..

Altså nu sidder jeg og tænder, hvornår er det man bliver befrugtet, eller hvornår er det æget sætter sig fast.

Altså hvis man nu siger man har en cyklus på 30 dage, ¨så har man ca ægløsning 15 dage sener.

Regne stykke fx

1/1-2010 første mens dag

15/1-2010 ægløsning

Det tager jo nogle dage for sæden at komme til ægget, så hvis man har sex den 13, så passer det med at man bliver befrugtet den 15/1. Eller hvordan skal man egentlig forstå det??

Prøver at finde den dag jeg egentlig kunne være blevet rigtig gravid på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Pige2009

Det er lidt forskelligt og kommer an på hvor hurtige svømmerne er

Anmeld

18. juni 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er lidt forskelligt og kommer an på hvor hurtige svømmerne er

ja men er der dage før ægløsning, eller når man har ægløsning

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

Anonym skriver:

ja men er der dage før ægløsning, eller når man har ægløsning

Under ægløsning, da det er der man kan blive gravid

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

Ægget bliver som regel befrugtet i en af de 24 timer efter ægløsning

Anmeld

18. juni 2010

Muffinmus

tja, det er vist også lidt kringlet.

Men du kan jo kun blive gravid når du har ÆL OG når ægget er befrugtet OG har sat sig fast..SÅ er du gravid.

Og du kan blive gravid ved at have sex fra ca 4-5 dage før forventet ÆL og til ca 1-2 dage efter. Derefter går der op ´nok en lille uges tid før et evt befrugtet æg sætter sig fast i din livmoder.

Så skal man sådan rent teknisk definere det så ville det vel først være når ægget rent faktisk har sat sig fast og det er jo så en lille uges tid efter sex omkring ÆL.....

Men det gør ingen forskel på nogle hvis det, for ved nøjagtig hvornår begge mine børn er lavet og alligevel er jeg blevet rykket op til 7 dage ved scanningerne:-)

Anmeld

18. juni 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

tja, det er vist også lidt kringlet.

Men du kan jo kun blive gravid når du har ÆL OG når ægget er befrugtet OG har sat sig fast..SÅ er du gravid.

Og du kan blive gravid ved at have sex fra ca 4-5 dage før forventet ÆL og til ca 1-2 dage efter. Derefter går der op ´nok en lille uges tid før et evt befrugtet æg sætter sig fast i din livmoder.

Så skal man sådan rent teknisk definere det så ville det vel først være når ægget rent faktisk har sat sig fast og det er jo så en lille uges tid efter sex omkring ÆL.....

Men det gør ingen forskel på nogle hvis det, for ved nøjagtig hvornår begge mine børn er lavet og alligevel er jeg blevet rykket op til 7 dage ved scanningerne:-)

ihh mange tak, tænkte nemlig også at den sæd man fåe op til æg, kan være den man bliver gravid af.

Anmeld

18. juni 2010

Muffinmus

det er fordi at manden celler kan leve længere tid inde i dig,,så derfor kan man sagtens blive gravid selv om man har sex dage før forventet æl...men der imod er chancerne ringe for at blive gravid efter ÆL da ægget ikke kan holde sig inde i dig og vente...så der skal man altså enten nå det lige på æl eller lidt før.

Anmeld

18. juni 2010

Anonym trådstarter

mandens sæd kan leve i en i ca 5 dage eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.