Vaccine mod Rotavirus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.453 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

Tulle28

Hej piger,

Vi er blevet tilbudt vaccine mod rotavirus, men jeg er meget i tvivl om vi skal tage imod den (det er for egen regning). De fleste jeg kender synes det kan være ligemeget og som de siger, alle børn får på et eller andet tidspunkt diarre i et eller andet omfang, mens en enkelt veninde siger hun synes vi skal tage imod den, da hendes datter har været syg i 2 uger og indlagt.

Jeg er meget i tvivl... jeg synes jo man kan vaccinere sig ud af alverdens ting efterhånden - men på den anden side, hvis det kan betyde at vi undgår sygdommen senere hen, er det måske værd alligevel... HVad mener I?

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

Tulle28

Slet ingen??

Anmeld

19. juni 2010

Chalala85

Hvis jeg kunne have fået det dengang min søn blev født havde jeg sagt ja. Han fik det i år og var syg i over 3 uger med det. Slet ikke sjovt for ham eller forældre. så jeg vil sige gør det

Anmeld

19. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har ikke haft den herhjemme. Vi har haft tynd mave, men det har været svært at undgå når de begge går i vuggestue.

Personligt selv ville jeg ikke vaccinere mod den. Men er vi jo forskellige

Anmeld

19. juni 2010

Daisy

Jeg har tænkt mig at tage imod tilbudet. Min søn blev syg  før han var 1 år og endte på sygehuset, vi var indlagt i 2 uger. Vil gerne undvære det denne gang, hvis muligheden er der.

Anmeld

24. juni 2010

Tulle28

Lige en update:

Vi valgte at give vores datter vaccinen - jeg googlede lige Rotavirus, og op mod 1.000 børn bliver indlagt hvert år pga. sygdommen - det er da ret så mange! Synes egentlig det er for dårligt at lægerne ikke informerer forældre om at man kan få vaccinen - kun en enkelt af mine veninder med børn kender vaccinen, og det er kun fordi hendes datter var syg og blev indlagt.

Knus Tulle

Anmeld

24. juni 2010

Barbamama

Jeg har fortrudt vores datter ikke fik den og hun har endnu ikke haft sygdommen, men jeg har bare hørt om flere der har været indlagt med det.

Anmeld

25. juni 2010

Tulle28

michella80 skriver:

Jeg har fortrudt vores datter ikke fik den og hun har endnu ikke haft sygdommen, men jeg har bare hørt om flere der har været indlagt med det.

Ulempen er jo at de skal have første dosis inden de bliver 3 mdr. Vi troede først det var et "medicinalfirma-stunt" da vores læge nævnte den til mit sidste lægebesøg, men nu, hvor jeg er blevet lidt klogere, er jeg rigtig glad for at hun har fået den.

Anmeld

25. juni 2010

Marie29

Hej

Nu er min lille pige ikke kommet til verdenen endnu, men vi vil helt sikkert tage imod den. Det er en vaccine, der skal gives oralt, så man slipper for at stikke den lille. Desuden er det en af de mest udbredte mavevirus, som man helt sikkert nok støder på i mere eller mindre grad, ofte bare som ubetydelig maveonde for os. Problemet er bare at helt små børn kan blive ret syge af det pga dehydrering m.m. Så helt sikkert vi vil tage den med, når nu man får tilbuddet om at kunne skåne sit barn for en rigtig dårlig oplevelse.

Pernille

Anmeld

25. juni 2010

Dictes mor

Jeg har slet ikke hørt om den, hvad er det for noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.