kan i hjælpe en nybegynder :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

LIZO

vil så gerne lave en lækker kage til liam til hans fødseldag.

han vil ha en ben 10 kage. kagen har jeg styr på. men hvordan laver jeg noget det til oven på-. altså ikke alm glasur?   vil prøve at lave nogle figuere at putte på.. bare nogle flade nogle..  men hvordan gør jeg det..

jeg vil så lave en voksen kage.. gider liam nemmelig ikke spise

jeg vil prøve noget mere flere lag.. evt nogle chokolade bund. men noget cream imellem.. men hva er godt at putte imellem. og igen hvordan laver jeg glasuren til oven på??

camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Pige2009

Mener du MMF?  Jeg laver 3 bunde og putter ofte jordbærmoussé og hvid chokoladecreme i her om sommeren...

Hvis du skriver en pb til mariamiss herinde, kan du få kagehæftet tilsendt på mail kvit og frit. Der er alskens tips og opskrifter i - også på MMF

K.h. Linda

Anmeld

18. juni 2010

Daisy

Der er mange muligheder. Man kan lave dem af mmf, og så er der også almindelig glasur eller gelé.

Har puttet et par billeder for at vise hvordan det kan komme til at se ud

Nr. 1: Udlinierne med chokolade og 'farvet' med glasur.

Nr. 2: Udlinierne med chokolade og 'farvet' med gelé

Nr 3: samme som nr. 1

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. juni 2010

LIZO

Baagøe skriver:

Mener du MMF?  Jeg laver 3 bunde og putter ofte jordbærmoussé og hvid chokoladecreme i her om sommeren...

Hvis du skriver en pb til mariamiss herinde, kan du få kagehæftet tilsendt på mail kvit og frit. Der er alskens tips og opskrifter i - også på MMF

K.h. Linda

mange tak vil jeg prøve

Anmeld

18. juni 2010

LIZO

Daisy skriver:

Der er mange muligheder. Man kan lave dem af mmf, og så er der også almindelig glasur eller gelé.

Har puttet et par billeder for at vise hvordan det kan komme til at se ud

Nr. 1: Udlinierne med chokolade og 'farvet' med glasur.

Nr. 2: Udlinierne med chokolade og 'farvet' med gelé

Nr 3: samme som nr. 1

ja lige sådan jeg gerne ville lave det hvordan gør du det. men strøjte? eller nogle speciele triks

Anmeld

18. juni 2010

Daisy

LIZO skriver:

ja lige sådan jeg gerne ville lave det hvordan gør du det. men strøjte? eller nogle speciele triks

Jeg skriver bare hvordan jeg laver det

Jeg finder et billede jeg skal bruge, printer det ud.

Prikker huller efter udlinien, lægger papiret ovenpå kagen ( som er dækket med endten marcipan eller fondandt ) strør kakaopulver ovenpå.

Fjerner forsigtigt papiret, så er der linier på kagen lige klare til at 'tegne' efter.

Jeg bruger smeltet chokolade til udlinierne, og bare en rimilig tyk glasur til at farvelægge med. Sætter det i pippetter lavet ud af bagepapir:

http://www.the-wedding-information-site.com/paper-piping-bag.html

Og det er så det. Håber du kan bruge det til noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.