Sex... et øv-indlæg :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2010

Anonym trådstarter

Åh piger, nu kommer der lige et indlæg om et ømtåleligt emne - for mig. Jeg tør godt skrive det til jer i vores hule, for jeg ved, at I altid er søde og støttende. 

Manden og jeg har haft sex to gange efter fødslen og det har ikke været de bedste oplevelser i sengen...
Der er flere problemer, som påvirker mig.
Jeg er mere tør, end jeg plejer at være - det skulle være normalt og det er der heldigvis råd for. Så frem med tuberne

Derudover så har min krop ændret sig. Det er jo også naturligt nok. Men lidt sværere at håndtere end tørhed.
Selvom jeg har tabt al graviditetsvægten, og mere til, så føler jeg mig rigtigt ulækker med hængehuds-mave (der bliver værre af arret efter KS), strækmærker og generel overvægt.

Det er en kæmpe kamel, der skal sluges, når vi skal have sex. Godt nok har jeg lyst, men den forsvinder hurtigt, når vi så ligger dér. 

Jeg ved ikke, hvordan jeg kommer over den her forhindring, for hængehuds-maven forsvinder jo ikke af sig selv... 
Det kræver jo nok, at jeg "bare" accepterer, at min krop nu ser sådan ud, men det er jo ikke så lige til.

Manden er skøn, han støtter mig og elsker mig. Men det kan da ikke være nogens drøm at ligge og røre ved sådan en krop, som jeg har... 
Jeg er utroligt ked af det, og endte med at ligge og vræle efter sex igår. Sex bliver en dårlig oplevelse, hvor jeg ligger og er bevidst om min krop hele tiden og det resulterer i, at jeg ikke kan få orgasme.
Det bider sig selv i halen, for alle mine bekymringer bliver jo selvforstærkende. 

Hvis I har stået i en lign. situation, hvad har I så gjort?

Hilsen, hængebugsvinet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Ida.

Jeg har oplevet, at jeg har haft rigtig svært med det med sex efter jeg er blevet mor...og jeg har brugt meget tid og energi på at finde ud af, hvad der egentlig er den reelle årsag til, at det er svært for mig. Personligt har det for mig handlet om rigtig mange ting. Dels har det været en eller anden tosset mentalt barriere, der hedder "Mødre har ikke sex" - jeg ved, at det er en fuldstændig tåbelig tanke, men sådan har jeg altså tænkt, og gør det måske stadig  jeg forsøger at skubbe det væk og give mig selv lov til at være et seksuelt væsen selvom jeg er mor. Det er så den ene ting.

Så er der det problem, der hedder, at uanset hvad tid det er på døgnet, så er ens ører på størrelse med rundetårn - for tænk nu hvis ens barn lige pludselig har brug for sin mor? - og det, at man er nødt til at have antennerne ude på den måde hele tiden, gør det rigtig svært for kroppen at slappe af - og personligt tror jeg, at (især) kvinder er nødt til at finde ud af slappe af i hovedet før de kan have sex! Det nytter ikke, at man tænker på 117 andre ting, for så vil kroppen bare ikke adlyde - ligemeget hvor meget man end anstrenger sig! Og måske kan den øgede opmærksomhed mod det omkring en også gøre det sværere at slippe ens egen kropsbevidsthed og bare nyde sin mand!

Endelig så skal man finde sig selv i en ny rolle, i en ny krop og i et nyt liv - alt det er bare møgsvært og tager tid - også på sexfronten. I/du må bare blive ved med at snakke om det - og så tro på din mand, når han siger til dig, at han vitterligt synes, du er lækker...lad være med at tænke; jaja det siger du bare, fordi du skal, for sådan tænker vi jo ofte - eller jeg gør i hvert fald - kom ud over det. Lær at elske dig selv igen - elsk din krop for det den har givet dig og den historie den fortæller, tro på dig selv og tro på din mand!!

Anmeld

18. juni 2010

Dictes mor

I beskriver begge to præcis hvordan jeg har det, og det er rigtig øv! Ville sådan ønske, at det ikke var sådan. Savner intimiteten og sexethed... hmmm, men jeg håber virkelig det kommer tilbage.

Anmeld

18. juni 2010

Vinker

Er ked af at høre at du har det sådan, men når det er sagt skal du vide at du ikke er alene med at ha det svært. Det handler om at acceptere nogle ting og give sig selv lov til at nyde og forstå at man sagtens kan være fræk og forførende selvom man har fået hænge mave, patter og strækmærker - det er en del af en og manden elsker en som helhed. Faktisk viser rigtig mange undersøgelser at mænd helst vil ha en kvinde med gode former og noget at holde om. Det er slet ikke som vi kvinder ofte tror; de der supermodel-kroppe er da ikke altid de mest sexede!!

Jeg har altid selv haft svært ved at give slip (både før og efter jeg er blevet mor) og det kan tage tid at komme videre. Efter jeg er blevet mor har jeg det lige som Ida også skriver; man er opmærksom på hver eneste lyd og så kan kroppen ikke rigtig koncentrere sig om det den egentlig er i gang med. Men vi må lære at lukke af for en stund og nyde det der trods alt har været grundlaget til at vi er blevet mødre.

Det kan tage tid altsammen, men det er også vigtigt at give det tid samtidelig med at man også selv gør en indsats!

Anmeld

18. juni 2010

ChatH

Anonym skriver:

Åh piger, nu kommer der lige et indlæg om et ømtåleligt emne - for mig. Jeg tør godt skrive det til jer i vores hule, for jeg ved, at I altid er søde og støttende. 

Manden og jeg har haft sex to gange efter fødslen og det har ikke været de bedste oplevelser i sengen...
Der er flere problemer, som påvirker mig.
Jeg er mere tør, end jeg plejer at være - det skulle være normalt og det er der heldigvis råd for. Så frem med tuberne

Derudover så har min krop ændret sig. Det er jo også naturligt nok. Men lidt sværere at håndtere end tørhed.
Selvom jeg har tabt al graviditetsvægten, og mere til, så føler jeg mig rigtigt ulækker med hængehuds-mave (der bliver værre af arret efter KS), strækmærker og generel overvægt.

Det er en kæmpe kamel, der skal sluges, når vi skal have sex. Godt nok har jeg lyst, men den forsvinder hurtigt, når vi så ligger dér. 

Jeg ved ikke, hvordan jeg kommer over den her forhindring, for hængehuds-maven forsvinder jo ikke af sig selv... 
Det kræver jo nok, at jeg "bare" accepterer, at min krop nu ser sådan ud, men det er jo ikke så lige til.

Manden er skøn, han støtter mig og elsker mig. Men det kan da ikke være nogens drøm at ligge og røre ved sådan en krop, som jeg har... 
Jeg er utroligt ked af det, og endte med at ligge og vræle efter sex igår. Sex bliver en dårlig oplevelse, hvor jeg ligger og er bevidst om min krop hele tiden og det resulterer i, at jeg ikke kan få orgasme.
Det bider sig selv i halen, for alle mine bekymringer bliver jo selvforstærkende. 

Hvis I har stået i en lign. situation, hvad har I så gjort?

Hilsen, hængebugsvinet.

Kender det alt for godt, synes selv jeg har det sådan, allerede når jeg er gravid. Kasper siger han synes jeg er smuk og dejlig også selv om jeg pt er mega stor og rund og absolut ikke særlig sexet, men Har det bare ikke godt med at være sexet når der ligger en baby i maven på mig- JEG føler mig bare ikke sexet!!! efter pigerne gik der faktisk ret lang tid før jeg syntes jeg havde lyst til at vise min krop frem og det gør også manden ked af det. Synes det er vireklig hårdt at være mor nogen gange på sex fronten for jeg føler mig i hvert fald ikke særlig fræk!!

Anmeld

18. juni 2010

Barbamama

Jeg er også RIGTIG ked af min krop. Og jeg er så usikker når jeg skal være nøgen, men min kæreste kigger stadig på mig som han altid har gjort og siger jeg ser dejlig ud. Han lægger slet ikke mærke til alle de ting JEG gør: strækmærkerne, de mindre bryster osv osv. Jeg spurgte ham en dag hvad han så når han så på mig. Han sagde:Jeg synes bare du ser dejlig ud! Jeg ser nemlig dellen på maven, strækmærkerne på lårene, mine grimme bryster osv osv, men det gør HAN ikke og det prøver jeg så at fokusere på når vi er sammen og så glemmer jeg det i akten. He he og bagefter føler jeg mig dejlig når jeg ligger sammen med ham. Tag nogle gange hvor du kigger dig i spejlet og sig "Ja jeg har hængemave! SÅDAN ser JEG ud og det er OKAY!" Hvis du virkelig føler at du bare ikke kan leve med det må du finde ud af hvordan du kan gøre det bedre for dig selv. Og så skal vi alle nok heppe herinde. Knus til dig

Anmeld

18. juni 2010

msax

Ja - hvorfor er det lige at noget så DEJLIGT som sex lige pludselig kan blive helt forkert? Jeg undres også - for det sku ikke altid så frækt og lækkert som man havde forestillet sig det skulle være.

Jeg håber vi alle må komme til at elske vores kroppe men de fejl og mangler de nu har og tro på når vores mænd siger vi er dejlige.

Jeg har opdaget med mig selv, at når jeg har gjort noget godt for mig selv (motioneret, lagt make up, barberet ben...) ja så føler jeg mig mere lækker og har mere lyst til kæresten... Så måske skal vi/jeg/du bare nusse lidt mere om os selv.

Smil fra Mette 33+2 (der føler sig lidt stor og tyk for tiden)

Anmeld

18. juni 2010

anna-jonas

Jeg tror at det er meget normalt at have det sådan, ien lang periode efter fødslen. Jeg har haft meget lidt lyst i hele ammeperioden............det virkede bare helt forkert, og jeg var også tør og øm down under, i en lang periode.

Giv det tid..............det skal nok komme tilbage. Men vær åben omkring det, så din mand ikke føler sig afvist. Det er en STOR omvæltning at få et nyt familiemedlem, og man vil hellere sove, fremfor at "spilde" tiden med sex.

Anmeld

18. juni 2010

JustAnotherName

Jeg har ingen kloge ord som kan gøre en forskel for nogen andre....
Vil bare gi mig til kende og sige, at "sån kender jeg oss godt til at ha det".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.