nogen der kan hjælpe lidt? (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2010

Millesmammi

Yrsa skriver:

Får han slet ingen penge...hvordan vil I så klare jer?

Hans forældre har vel forsørgerpligt så?

Ring på kommunen og hør hvad de siger....de kan regne det hele ud for dig..

han får slet ingen penge, det er kun min kontanthjælp der kan betale (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2010

Svei

Linek skriver:

han får slet ingen penge, det er kun min kontanthjælp der kan betale (:

Men hans forældre har forsørgerpligt til han er atten så....så mister du nok bare alle de enlige tilskud...

Anmeld

17. juni 2010

Stumpen

Yrsa skriver:

Men hans forældre har forsørgerpligt til han er atten så....så mister du nok bare alle de enlige tilskud...

om ikke andet så må han da have børnepengene, for bor han ikke hjemme må det da være hans penge...

Anmeld

17. juni 2010

Sommerfuglelarven

Du får ikke mindre i kontanthjælp, fordi I flytter sammen, og I vil stadig kunne søge boligstøtte, det er bare ikke ligeså meget I vil få, som hvis du boede alene.

Jeg er ret sikker på at du vil få ca 9500 kr udbetalt i kontanthjælp, og boligstøtten udregnes efter boligens størrelse, jeres indtægter og hvor mange I bor der. Så får du børnefamilieydelsen hver 3. måned som pt. er:

• 0-2-årige: 4.247 kr. per kvartal (2010)
  • 3-6-årige: 3.362 kr. per kvartal (2010)
  • 7-17-årige: 2.645 kr. per kvartal (2010)
  • Så kan du søge børnebidrag fra faderen som pt er: 1036 kr + tillæg på 134 kr om måneden.

Og du kan søge børnetilskud, men det ved jeg ikke om I er berettiget til.

Ellers får både dine og Jespers forældre børnefamilieydelse til jer, og det mener jeg jo at I er berettiget til at få, når I ikke bor hjemme mere. Men det skal du nok ikke sige til din mor at jeg mener, for så bliver jeg nok slagtet, haha

Anmeld

17. juni 2010

Svei

Stumpen skriver:

om ikke andet så må han da have børnepengene, for bor han ikke hjemme må det da være hans penge...

Nå ja...

Anmeld

17. juni 2010

Millesmammi

Sommerfuglelarven skriver:

Du får ikke mindre i kontanthjælp, fordi I flytter sammen, og I vil stadig kunne søge boligstøtte, det er bare ikke ligeså meget I vil få, som hvis du boede alene.

Jeg er ret sikker på at du vil få ca 9500 kr udbetalt i kontanthjælp, og boligstøtten udregnes efter boligens størrelse, jeres indtægter og hvor mange I bor der. Så får du børnefamilieydelsen hver 3. måned som pt. er:

• 0-2-årige: 4.247 kr. per kvartal (2010)
  • 3-6-årige: 3.362 kr. per kvartal (2010)
  • 7-17-årige: 2.645 kr. per kvartal (2010)
  • Så kan du søge børnebidrag fra faderen som pt er: 1036 kr + tillæg på 134 kr om måneden.

Og du kan søge børnetilskud, men det ved jeg ikke om I er berettiget til.

Ellers får både dine og Jespers forældre børnefamilieydelse til jer, og det mener jeg jo at I er berettiget til at få, når I ikke bor hjemme mere. Men det skal du nok ikke sige til din mor at jeg mener, for så bliver jeg nok slagtet, haha

min mor får ikke nogen penge til mig mere (:

men tak for hjælpen (:

Anmeld

18. juni 2010

DK

Da jeg flyttede sammen med min kæreste som ikke er far til mit barn, mistede jeg div. tilskud. Ialt 9000 kr. efter skat hver mdr! Så det ER en dyr fornøjelse at flytte sammen med nogen. Uanset hvor mange penge de tjener! Hvis jeg var dig ville jeg dog bare ringe på kommunen og spørge nu hvor han er mindreårig, men hvis det overhovedet gør en forskel, så vil den forskel helt sikkert forsvinde den dag han bliver 18 år!

Anmeld

18. juni 2010

Sommerfuglelarven

Linek skriver:

min mor får ikke nogen penge til mig mere (:

men tak for hjælpen (:

Det kom jeg faktisk også til at tænke på senere, for det mister man jo, når barnet selv får et barn.

Og egentlig er jeg også i tvivl om, om Jespers forældre får børnefamilieydelsen, når han flytter hjemmefra. Men ring til kommunen og forhør jer ad, de kan give et helt præcist svar

Anmeld

18. juni 2010

Millesmammi

Sommerfuglelarven skriver:

Det kom jeg faktisk også til at tænke på senere, for det mister man jo, når barnet selv får et barn.

Og egentlig er jeg også i tvivl om, om Jespers forældre får børnefamilieydelsen, når han flytter hjemmefra. Men ring til kommunen og forhør jer ad, de kan give et helt præcist svar

ja, men vi er nemlig også i tvivl om, om han overhovedet skal flytte med før han bliver 18 (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.