Sundhedsplejesken har lige været på besøg og sikken en masse ros jeg fik af hende på Idas vejne

Ida vejer idag 5,5 kg og er 59 cm lang, så hun er lige som hun skal være. Derudover var hun imponeret over hvor god hun er til at holde hovedet og at hun allerede selv kan tage ting med hænderne og ligge og studere dem

Da jeg i et stykke tid har været lidt bekymret for Marcus da han er en meget slank dreng snakkede jeg med hende omkring det. Marcus vejer 10,4 kg er 79 cm lang og 20 mdr gammel. Når jeg har prøvet at snakke med Martin om det, vifter han mig af ved at sige at Marcus er lige som han skulle være. Problemet er bare at jeg syndes han ser tynd ud. Jeg kan se han knogler i lysken, hans ribben og kraveben og det mener jeg altså ikke man skal på så lille en dreng. Da jeg nævnte det for hende kunne jeg godt se på hende at det var ikke nok. Hun fik derfor Marcus barnetsbog og fik skrevet han nye vægt og længde ind. Han er hoppet to kurver ned og vejer for lidt, men det er ikke kritisk. Vi skal bare sørge for at han får mad med en masse næring i. Det der kom mest bag på mig er at hun sagde at hun anbefalede at han skal have et danon bæger hverdag. Marcus har aldrig smagt danon da jeg er stor modstander af det, og min opfattelse af danon er at det ikke er en ting som man normalt anbefaler. Men i dette tilfælde gør de da han skal tage på. Derudover skal han have massere af sovs med fløde, dip til sine agurke og gullerødsstænger og godt med smør på brødet.
Jeg ringede til Martin og fortalte hvad hun havde sagt omkring Marcus, og jeg kunne mærke på ham at han blev ked af at han ikke havde lyttet til mig når jeg havde givet udtryk til min bekymring. Han sluttede også samtalen af med at sige at jeg godt lige måtte smutte i føtex og handle danon
Anmeld