Anonym skriver:
Hvordan håndterer I de små, når de bare skriger og skriger??? Min lille datter på 5 uger kan blive fuldstændig hysterisk og komme op i det røde felt, hvor hun nærmest er utrøstelig - nogle gange vil hun kun hænge på armen af mig, men der er jo situationer, hvor det ikke rigtig kan lade sig gøre.
Jeg kan simpelthen blive så vred og frustreret, at jeg råber "hold kæft" i hovedet på hende eller slår i bordet - jeg skal bare af med noget af al den negative energi, der hober sig op inden i mig. Jeg vil lige tilføje, at jeg selvfølgelig aldrig kunne finde på at gøre hende noget!!! Bagefter bliver jeg dybt plaget af dårlig samvittighed. Hvis jeg bare lader hende skrige, får jeg også mega dårlig samvittighed. Det er bare SÅ frustrerende. Hun er jo den herligste lille unge, når hun er sød (eller sover...)
Er der andre som mig, der kan finde på at skrige deres baby i hovedet, som måske kan bekræfte, at de ikke blive fuldstændig sindsyge af det på længere sigt...? Jeg er godt klar over, at det selvfølgelig ikke er noget man skal blive ved med...
Jeg har talt med min læge, sundhedsplejerske m.fl. om det og skal tale med en psykolog i næste uge, så det er altså ikke fordi jeg ikke prøver at ændre min adfærd for selvom det måske er normalt
, vil jeg ikke være sådan her!
først vil jeg sige, at det ert ganska normalt at blive frustreret over gråden, når de bare græder og græder...
men du ved også godt selv, at det ikke hjælper at råbe hende ind i hovedet. Så det er ikke okay at gøre det. Jeg er dog sikker på at hun ikke har taget skade af det endnu...
det eneste du kan gøre er at være der for hende... Ja selvfølgelig skal du tisse osv og spise, men så må du tage hende med på wc i liften eller have hende tæt mens du spiser... Det vigtigste er at du er rolig og trøster hende... Har hun ondt nogen steder? nogen gange kan det være en fordel at smutte forbi en kiropraktor... bare så du kan udelukke det:0)
Du skal tænke på, at dit barn ikke ved i er to separate mennesker, i hendes verden er i et menneske, og derfor har hun desperat brug for dig. Og hun kan temli sikkert godt mærke at du bliver frustreret.
har du ikke nogen som kan aflaste dig lidt?
knus