Overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.585 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg er bare så bange for der skal ske noget under min graviditet fordi jeg er overvægtig.
Jeg tager enormt hurtigt på og har haft en meget svær periode hvor jeg kom til at spise lidt mere usundt end sundt. Men vendt rundt 1maj.
Jeg spiser ikke sovs eller kartofler/ris/pasta <-- dagligt kan sagtens nøjes med kød og salat. men vægten står meeeegeet stille, faktisk helt stille

Jeg er en kraftig pige, så ALT fedt bliver fordelt godt rundt over hele kroppen. Jeg har spillet håndbold og dyrket sport næsten altid og bestemt ikke en doven person, så muskler har jeg også og de vejer mere end fedt. Meeeen alligevel er min vægt ikke ok og den gør mig ked.

min vægt siger til morgen    116,7 kg
Min højde er                         1,74 cm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg er bare så bange for der skal ske noget under min graviditet fordi jeg er overvægtig.
Jeg tager enormt hurtigt på og har haft en meget svær periode hvor jeg kom til at spise lidt mere usundt end sundt. Men vendt rundt 1maj.
Jeg spiser ikke sovs eller kartofler/ris/pasta <-- dagligt kan sagtens nøjes med kød og salat. men vægten står meeeegeet stille, faktisk helt stille

Jeg er en kraftig pige, så ALT fedt bliver fordelt godt rundt over hele kroppen. Jeg har spillet håndbold og dyrket sport næsten altid og bestemt ikke en doven person, så muskler har jeg også og de vejer mere end fedt. Meeeen alligevel er min vægt ikke ok og den gør mig ked.

min vægt siger til morgen   116,7 kg
Min højde er                         1,74 cm

hvor langt henne er du?

der er mange overvægtige der får lige så fine børn som normalvætige mennesker.... det der er bevist er at du har større risiko for graviditetsgener....  så det er bare med at tænke fornuftigt.... du kan ikke ændre fortiden:0) husk at spise mange små måltider.... så forbrændingen sættes lidt i skub:0)

sender dig et stort knus! jeg ved godt hvordan det er når vægten står stille!

Anmeld

17. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg er lige blevet gravid eller vi har lige fundet ud af det, så det er ikke noget ejg kan give min graviditet skylden

har lige taget disse to billeder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juni 2010

klmf

Hej

Kan godt genkende den fornemmelse, jeg havde det også helt skidt i starten af min graviditet. Jeg er 10 cm lavere end dig og ca 10 kg lettere, så tror måske vores BMI er i nærheden af det samme. Så nu skal du lige have en succeshistorie!!

Jeg var til glukosebalastning ad to omgange som anbefalet når man har for højt BMI - den sidste omgang var bedre end den første! Jeg havde også mange tanker om at måske mit barn blev for stort og at fødslen blev hård med mange komplikationer...

Oliver blev født naturligt en dag over termin og vejede 3400 gram og 50 cm, helt igennem sund og velskabt. Jeg fik en epidural undervejs fordi den lille orm valgte at stå skråt i bækkenet og det gjorde NAS NAS NAS, så for at jeg kunne slappe af og få ham skruet rigtigt ned, fik jeg epiduralen.

Alle mine bekymringer blev heldigvis ikke indfriet og jeg har efterfølgende tænkt at jeg egentlig kender mange overvægtige, der har haft normale gode graviditeter og fødsler. Det er ikke for at sige, at det er sundt at være overvægtig, men man skal heller ikke male fanden på væggen.

Det er så flot at du tænker på din kost, bare bliv ved med det og lige så vigtigt- få dig rørt!! Gå ture, cykle, svømme eller hvad du nu kan lide.... Det er så vigtigt. Jeg svømmede en gang om ugen og det var bare godt Men ellers bare hvad du kan lide. Og så op med humøret! En glad mor giver en glad baby, det var mit mantra genenm graviditeten

STOOOORT knus til dig og kom så i gang med at nyde din graviditet, det kan være en rigtig dejlig tid, hvis man ellers har det godt

Anmeld

17. juni 2010

klmf

- og har lige set billederne -- du er vist ikke den tykkeste jeg nogensinde har set og i hvert fald meget slankere end mig Så bare rolig, jeg tror på at det sagtens skal blive en god graviditet for dig

Anmeld

17. juni 2010

Ni-ko-li-ne

ved du hvad? du bærer satme de 116 kg pænt!

jeg ville ikke være nervøs, det ser også ud til at en hel del er muskler! den gang jeg red, havde jeg vile benmuskler! og en ordentlig muskuløs bagperron.... fnis.... (ikke at den er mindre nu, men det er ikke muskler længere)...

Anmeld

17. juni 2010

Anonym trådstarter

jeg synes også selv det er vildt med det tal for de personer jeg kender der vejer over 100kg ser meget anderleds ud..og næsten dem alle hænger der noget på.
Men ikke ved mig, jo selvøflgelig har jeg deller når jeg sidder ned men altså hvem har ikke det ?

Anmeld

17. juni 2010

Anonym trådstarter

lotchen aka Charlotte skriver:

Hej

Kan godt genkende den fornemmelse, jeg havde det også helt skidt i starten af min graviditet. Jeg er 10 cm lavere end dig og ca 10 kg lettere, så tror måske vores BMI er i nærheden af det samme. Så nu skal du lige have en succeshistorie!!

Jeg var til glukosebalastning ad to omgange som anbefalet når man har for højt BMI - den sidste omgang var bedre end den første! Jeg havde også mange tanker om at måske mit barn blev for stort og at fødslen blev hård med mange komplikationer...

Oliver blev født naturligt en dag over termin og vejede 3400 gram og 50 cm, helt igennem sund og velskabt. Jeg fik en epidural undervejs fordi den lille orm valgte at stå skråt i bækkenet og det gjorde NAS NAS NAS, så for at jeg kunne slappe af og få ham skruet rigtigt ned, fik jeg epiduralen.

Alle mine bekymringer blev heldigvis ikke indfriet og jeg har efterfølgende tænkt at jeg egentlig kender mange overvægtige, der har haft normale gode graviditeter og fødsler. Det er ikke for at sige, at det er sundt at være overvægtig, men man skal heller ikke male fanden på væggen.

Det er så flot at du tænker på din kost, bare bliv ved med det og lige så vigtigt- få dig rørt!! Gå ture, cykle, svømme eller hvad du nu kan lide.... Det er så vigtigt. Jeg svømmede en gang om ugen og det var bare godt Men ellers bare hvad du kan lide. Og så op med humøret! En glad mor giver en glad baby, det var mit mantra genenm graviditeten

STOOOORT knus til dig og kom så i gang med at nyde din graviditet, det kan være en rigtig dejlig tid, hvis man ellers har det godt

undskyld jeg spørger dumt men hvad er glukosebalastning?

hvad sagde din læge til dig da du var til den første undersøgelse ang din egen vægt?

Anmeld

17. juni 2010

*Sofie*

Hejsa

Ja, du bærer godt nok de 116 kg flot !
Jeg er 160 og vejede 85 kg da jeg blev gravid. Jeg kom op på 93 kg til sidst. Jeg var meget nervøs for at få graviditetssukkersyge og var skide bange da jeg sku til den der glukosebelastningstest.
Men alt gik som det skulle ! Og da Malou blev født vejede hun 3660 g og var 52 cm lang.
Som dig har jeg os spillet håndbold næsten altid...men min krop er slet ikk lissor fast som din. Min er langt langt langt mer dellet og det var den os før min graviditet.
Jeg sys det lyder rigtig godt det du har gang i med din kost. Bliv ved med det Og så masser motion, som de andre os nævner. Brug din cykel så længe du kan Og gå en masse ture. 

Og så sys jeg ellers bare at du ska nyde din graviditet. De uger går simpelthen så stærkt !  

Anmeld

17. juni 2010

klmf

Anonym skriver:

undskyld jeg spørger dumt men hvad er glukosebalastning?

hvad sagde din læge til dig da du var til den første undersøgelse ang din egen vægt?

Det er slet ikke dumt Glukosebelastning er en undersøgelse, der laves for at vurdere ens indhold af sukker i blodet = om man har sukkersyge. Man skal drikke en afmålt mængde sukkervand (glukosevand) og så vente i ro 2 timer. Så sammenligner man det fastende blodsukker (inden starten på undersøgelsen) med det efter de to timer og så kan man se, om det er for højt.

Min læge sagde bare jeg skulle være opmærksom på at spise sundt og bevæge mig dagligt - og at man ikke må gå på decideret slankekur når man er gravid! Fostret har brug for næringsstoffer for at vokse sig stor og sund....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.