Hej 
Kan godt genkende den fornemmelse, jeg havde det også helt skidt i starten af min graviditet. Jeg er 10 cm lavere end dig og ca 10 kg lettere, så tror måske vores BMI er i nærheden af det samme. Så nu skal du lige have en succeshistorie!!
Jeg var til glukosebalastning ad to omgange som anbefalet når man har for højt BMI - den sidste omgang var bedre end den første! Jeg havde også mange tanker om at måske mit barn blev for stort og at fødslen blev hård med mange komplikationer...
Oliver blev født naturligt en dag over termin og vejede 3400 gram og 50 cm, helt igennem sund og velskabt. Jeg fik en epidural undervejs fordi den lille orm valgte at stå skråt i bækkenet og det gjorde NAS NAS NAS, så for at jeg kunne slappe af og få ham skruet rigtigt ned, fik jeg epiduralen.
Alle mine bekymringer blev heldigvis ikke indfriet og jeg har efterfølgende tænkt at jeg egentlig kender mange overvægtige, der har haft normale gode graviditeter og fødsler. Det er ikke for at sige, at det er sundt at være overvægtig, men man skal heller ikke male fanden på væggen.
Det er så flot at du tænker på din kost, bare bliv ved med det og lige så vigtigt- få dig rørt!! Gå ture, cykle, svømme eller hvad du nu kan lide.... Det er så vigtigt. Jeg svømmede en gang om ugen og det var bare godt
Men ellers bare hvad du kan lide. Og så op med humøret!
En glad mor giver en glad baby, det var mit mantra genenm graviditeten
STOOOORT knus til dig og kom så i gang med at nyde din graviditet, det kan være en rigtig dejlig tid, hvis man ellers har det godt
Anmeld