Bækkenløsning? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.457 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Bebsen

Hej alle.

Jeg har den sidste uges tid haft ondt i højre side-  højre side af lænden, ned i højre balle, og højre baglår, lige nu helt ned i højre knæ.... (selvom jeg sidder ned)

Det gør så ondt at det påvirker hvordan jeg går, og står, da jeg jo ikke har lyst til at støtte på højre ben...  (og jeg er ellers ikke en kylling, og prøver ihærdigt at fortælle folk at jeg altså ikke er syg, jeg er GRAVID, når de påstår der er en masse ting jeg ikke kan)

I starten/midten af min graviditet oplevede jeg nogle gange at jeg følte at jeg ikke kunne støtte på højre ben, som om det forsvandt under mig, det skete vel en 10-15 gange, men gik over igen... Indtil jeg så nu har fået ondt... Det føles ikke længere som om benet forsvinder, nu gør det "bare" ondt

Venstre side er der ikke rigtigt noget med, har et par gange, bla igår, haft ondt i knæet...

Jeg kan jo lige så godt sige lige ud at jeg allerede har taget 20kg på - jeg er 32+5 idag... (jeg har dog tidligere, inden jeg blev gravid, vejet endnu mere, uden at have haft disse gener, dengang var det "kun" ondt i ryg og nakke)

Vil i kloge kvinder ikke berolige mig og sige det ikke er bækkenløsning? 

Det ville virkeligt være HELVEDE hvis jeg har fået bækkenløsning, da jeg er alene, bor på landet, og er uden bil

Jeg skal til JM imorgen, så der vil jeg selvf snakke med hende om det, men kunne godt  bruge lidt input/info inden...

Har altid troet bækkenløsning kom i begge sider?

fra bebsen og hendes bebs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

FrkLarsen

Nu har jeg ikke erfaring omrking bækkenløsning, jeg er 32+4 idag, og jeg har det samme problem, jeg har fået fortalt at når det gør så ondt i balle og kan gå helt ned i læggen faktisk så er det iskias nerven der har sat sig i klemme. 

Jeg får det oftest når jeg har sovet, der er det et problem at komme ud af sengen uden hjælp.

Bare toiletbesøg er svære  

Det var dog ikke så meget svar på om det er bækkenløsning, men du får lige et par  for at det er iskias nerven der driller  

Anmeld

16. juni 2010

XXSS

Bebsen skriver:

Hej alle.

Jeg har den sidste uges tid haft ondt i højre side-  højre side af lænden, ned i højre balle, og højre baglår, lige nu helt ned i højre knæ.... (selvom jeg sidder ned)

Det gør så ondt at det påvirker hvordan jeg går, og står, da jeg jo ikke har lyst til at støtte på højre ben...  (og jeg er ellers ikke en kylling, og prøver ihærdigt at fortælle folk at jeg altså ikke er syg, jeg er GRAVID, når de påstår der er en masse ting jeg ikke kan)

I starten/midten af min graviditet oplevede jeg nogle gange at jeg følte at jeg ikke kunne støtte på højre ben, som om det forsvandt under mig, det skete vel en 10-15 gange, men gik over igen... Indtil jeg så nu har fået ondt... Det føles ikke længere som om benet forsvinder, nu gør det "bare" ondt

Venstre side er der ikke rigtigt noget med, har et par gange, bla igår, haft ondt i knæet...

Jeg kan jo lige så godt sige lige ud at jeg allerede har taget 20kg på - jeg er 32+5 idag... (jeg har dog tidligere, inden jeg blev gravid, vejet endnu mere, uden at have haft disse gener, dengang var det "kun" ondt i ryg og nakke)

Vil i kloge kvinder ikke berolige mig og sige det ikke er bækkenløsning? 

Det ville virkeligt være HELVEDE hvis jeg har fået bækkenløsning, da jeg er alene, bor på landet, og er uden bil

Jeg skal til JM imorgen, så der vil jeg selvf snakke med hende om det, men kunne godt  bruge lidt input/info inden...

Har altid troet bækkenløsning kom i begge sider?

fra bebsen og hendes bebs

Det lyder ikke som bækkenløsning, nærmere ischiasnerven - døjer selv med den  du kan få en henvisning fra din egen læge til fys. det skulle hjælpe...

Anmeld

17. juni 2010

Bebsen

Tusind tak begge 2, det beroliger mig at det nok " bare " er iskias Det gør selvf stadig hammer-ondt, men har bare hørt så mange skræk historier om bækkenløsning, så det var lige til at blive depri over at tænke på hvis jeg havde fået bækkenløsning - kan nemmere forholde mig til at det er iskias

Anmeld

17. juni 2010

Mortil3på3og6

Heeej..

Nu ikke for at være det sorte får, men jeg har begge dele og der er stor forskel på iskias nerven og bækkenløsning.

du kan tvinge dig selv til at gå ved iskias nerven, men ikke ved bækkenløsning, jeg er nemlig også den der prøver at forklare folk at jeg ikke er dødelig syg men bare gravid, men den indstilling måtte jeg opgive da jeg fik bækkenløsning fordi det gjorde så ondt at jeg ikke kunne gå.

Anmeld

17. juni 2010

Pocha

Bebsen skriver:

Tusind tak begge 2, det beroliger mig at det nok " bare " er iskias Det gør selvf stadig hammer-ondt, men har bare hørt så mange skræk historier om bækkenløsning, så det var lige til at blive depri over at tænke på hvis jeg havde fået bækkenløsning - kan nemmere forholde mig til at det er iskias

Jeg havde også problemer med iskias i starten af graviditeten, faktisk så meget at jeg om aftenen næsten ikke kunne gå. Jeg startede hos en kiropraktor, og nu har jeg slet ingen problemer længere, andet end almindelig træthed i ryggen pga tyngden af maven

Rikke

Anmeld

18. juni 2010

Bebsen

Jm sagde heldigvis os at det "bare" er iskias

Og foreslog en stræk-øvelse jeg knap kan lave pga min kæmpe mave...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.