:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Sabsy

Hjæææææææææææææælp!

Jeg fødte en søn ved AKS 18 maj 2010, og min mand var så venlig at optage det på kameraet. Men jeg tør ikke se det, og jeg er i forvejen utrolig ked af at jeg ikke fødte på den naturlige måde - bare når jeg skriver dette triller tårene langs min kind..

Jeg var så opsat på alt nok skulle gå den rigtig vej - men alligevel, så føler jeg at min søns fødsel har været noget af det mest forvirrende jeg prøvet..

Har i andre prøvet det, eller er det bare mig der er "underlig".. Og hvad kan evt. gøre? Vil det hjælpe at se videoen?

Sabrina, mor til helt vidunderlige Benjamin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Corn

Har du talt med jm om forløbet??? Det fik jeg meget ud af, da min første kom lidt for tidligt...

Og ellers er sp også god for en snak omkring det.

Jeg vil tro at du skal være "klar" til at se videoen, og det er du nok først når du har fået talt det igennem.

Men jeg sidder og venter nr 3 og er faktisk lidt ked af, at jeg ikke har billeder eller lignende fra de to første fødsler... Så når der kommer lidt ro over forløbet, så tror jeg du bliver glad for "filmen"

Anmeld

16. juni 2010

BinaMor

jeg kender ikke til det. men tror det vil hjælpe at se videoen. jeg fødte naturligt men der skete så meget i smertehelvedet hvor der var lidt komplikationer... jeg ved ikke helt hvad der skete og har tit tænkt på jeg ville ønske jeg ku se det eller snakke med jm for at "komme videre" og ikke frygte min næste fødsel så meget.

så se videoen med din mand! det er mit råd. lige nu er du jo ked. så kan det vel ikke blive værre (eller?)

Anmeld

16. juni 2010

lisbethita

SabrinaJuulOlsen skriver:

Hjæææææææææææææælp!

Jeg fødte en søn ved AKS 18 maj 2010, og min mand var så venlig at optage det på kameraet. Men jeg tør ikke se det, og jeg er i forvejen utrolig ked af at jeg ikke fødte på den naturlige måde - bare når jeg skriver dette triller tårene langs min kind..

Jeg var så opsat på alt nok skulle gå den rigtig vej - men alligevel, så føler jeg at min søns fødsel har været noget af det mest forvirrende jeg prøvet..

Har i andre prøvet det, eller er det bare mig der er "underlig".. Og hvad kan evt. gøre? Vil det hjælpe at se videoen?

Sabrina, mor til helt vidunderlige Benjamin

Hej :-) Altså vi er jo alle forskellige... men for mig er det ikke det vigtigste, hvordan man føder. Jeg var selv 5 sekunder fra AKS, men i sidste øjeblik med et ordenligt klip, fik jeg hende ud. Hun var stærkt medtaget og jordemoderen har siden fortalt mig, at hun var i tvivl om hvordan dette her ville ende... (SKRÆMMENDE)!!! 

Så søde ven, for mig er det absolut vigtigste, at vores børn kommer sunde og raske til verdenen OG at de kommer godt gennem fødslen på den ene eller anden måde. Alt andet kan være lige meget - nok især når man har oplevet det jeg har. Vær glad for, at det er gået SÅ skønt med Benjamin og at han har det godt. Hvis det med fødslen påvirker dig for meget, så synes jeg du skal kontakte en jordemoder på jordemodercenteret hvor du bor og fortælle om det, så de kan give dig en efterfødselssamtale. Det er vigtigt at få snakket ud om det, så du ikke render rundt med noget. 

Livet går ikke altid som vi planlægger det - men så længe slutresultatet er godt, så tror jeg resten i dit tilfælde kan klares med en god snak med en, som ved noget om det. 

Pas på dig selv.... :-) De varmeste hilsner fra Lisbeth

Anmeld

16. juni 2010

N&J

Jeg ville vente.. det tog mig lang tid at komme mig ovenpå min fødsel grundet enkelte omstændigheder, men jeg var først efter et års tid klar til virkelig at studere billederne nærmere.. så jeg tror du skal være klar, du har resten af dit liv, og jeg tuder altså stadig når jeg ser på billederne og min datter er 15 mdr., så tror du skal lade det ligge og så koncentrere dig om dit barn.. det tager tid at komme sig ovenpå en fødsel for nogen, så jeg håber du kan få talt ærligt ud om det hele.. 

Anmeld

16. juni 2010

mek-83

Hej Sabrina.

Jeg kan fuldt ud godt forstå dig, starter lige med at give et stort

Mit fødselsforløb gik nemlig heller ikke som planlagt, jeg havde ligget i aktiv fødsel i rigtig mange timer og var også 9½ cm åben da det endte i akut kejsersnit, så det var bestemt også noget jeg skulle bearbejder. Vores søn kom til verden d. 15/5/2010 og jeg er stille og roligt blivet mere og mere glad og tryg ved alle de ting der skete i forbindelse med min fødsel.

Du skal give dig selv alt den tid du har behov for, det skal nok komme, du skal bare give dig selv alt den tid du skal bruge  Bare rolig lige pluselig en dag vågner du og så er det hele bare blivet meget bedre.

Mange hilsner fra Maria - Mor til Noah på 1 mdr & 1 dag

Anmeld

16. juni 2010

tb

Jeg fødte ved AKS i 42+0, da jeg fik min store pige.. Har aldrig helt kunne acceptere at jeg fødte på den måde, da jeg hverken havde veer, vandafgang eller tegn på snarlig fødsel.. Hun lå forkert fandt de ud af til undersøgelse samme dag..

Nu har jeg så termin om 4 dage, og hele graviditeten igennem har jeg været 'bange' for at hende her os lå forkert.. Men hun ligger heldigvis med hovedet nedad  så nu er jeg spændt på om fødslen går i gang af sig selv, og om jeg får lov til at mærke veer..

Kunne måske forestille mig at videoen er hård at se.. Men det er bare sådan jeg ville have det med det..

Kh Tina

Anmeld

16. juni 2010

Mette Nexø

Jeg fødte selv ved akut kejsersnit, men var i fuld narkose, så oplevede slet ikke forløbet. Ville ønske jeg selv havde film/ billeder jeg kunne se, men det skulle gå så stærkt at der ikke måtte komme noget familie med.

Det ville hjælpe mig med at forstå det hele hvis jeg havde haft det, og har deværre ikke haft mulighed for at snakke med jm om da hun gik på ferie samme dag som jeg fødte, var hendes sidste fødsel.

Anmeld

16. juni 2010

Livas mor

Jeg havde det fuldstændig som dig efter min fødsel, så vil gerne lige sende dig en masse tanker og lade dig vide du ikke er alene.

Jeg fødte dog ikke ved kejsersnit, men med sugekop uden nogen former for bedøelse eller beroligende. Mit vand gik kl. 21 og kl. 3 havde jeg åbnet mig 9 cm og mine presseveer begyndte. Jeg fik en jordemodersstuderende, som undersøgte mig og sagde jeg bare skulle presse derudaf.. Efter 2 timers presseveer (det er dog kun tilladt at ligge i 1 time) opdagede en uddannet jordemoder at min datter lå med armen først og det ville være umuligt at føde hende selv.. Så pludselig blev stuen fyldt med 6 fagfolk og en KÆMPE sugekop og jeg fik besked på at der var 4 forsøg ellers AKS. I 3 fordøg kom Liva til verden, men jeg var i en helt anden verden, da fødslen havde taget sådan en uventet drejning og personalet slet ikke guidet os nok igennem.. For at gøre ondt værre blev jeg lagt på en 4-sengsstue og min kæreste fik besked på han skulle gå hjem senest kl. 21 for der sluttede besøgstiden og så var jeg ellers overladt til mig selv med alle mine tanker, en lille ukendt baby og en masse smerter i underlivet.

Det er 8 måneder siden nu og er stadigvæk mæket af det kan jeg mærke, men det bliver bedre og det hjælper at tale om det. Men prøv at lade være med at slå dig selv i hoved hele tiden og ærge dig over dit AKS, men glæd dig i stedet over du har fået en velskabt søn fordi der var noget der greb ind.

Mange knus Rikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.