ansigter og navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Anonym trådstarter

Uhhh jeg er frygtelig dårlig til at huske ansigter og navne, rigtig dårlig!!

Hvis jeg er sammen med andre ofte/dagligt så er det med tiden ikke et problem, men jeg har meget svært ved det i starten, f.eks. på et nyt job!

Det er noget jeg er meget ked af, for folk bliver jo lettere fornærmede når man ikke kan huske dem og det virker vel egentlig lidt som om jeg er ligeglad når jeg ikke engang kan huske et navn.

Det er gået helt galt nu, hvor min datter går i skole. Det er en umulighed for mig at huske forældre og i mange tilfælde også børnene. Vildt underligt når der pludselig står en forældre foran mig og kan mit navn og jeg aner ikke hvilket barn der er deres!!! Og da slet ikke forældrenes navne!!!

Er der nogle herinde der har det på samme måde og måske har nogle gode måder til at blive bedre til at huske ansigter og navne. Det er faktisk et stort problem jeg kæmper med!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Vinker

Jeg er heller ikke så god til at huske navne og ansigter - ihvertfald ikke hvis det er nogen jeg ikke ser så tit. Jeg blander også rundt i navnene i min søns vuggestue og det irriterer mig. Min hukommelse er bare ikke den bedste - og jo så er den alligevel, men bare på nogle mærkelige ting. Folk siger i hvert fald at jeg husker de underligste ting og jeg ved ikke hvorfor....

Ofte handler det måske om manglende fokus og koncentration, men jeg ved også godt at det altså ikke altid er det der er skylden. Folk kan gi mig en besked og jeg kan kun huske en brøkdel af hvad de sagde - det er skisme pinligt!

Anmeld

16. juni 2010

Pia.

Det kender jeg alt for godt... vil sige ansigter er jeg gode til og husker med det samme hvis jeg har set folk før, men deres navne husker jeg aldrig... Har samme problem her inde, kan havde skrevet sammen med en i en længere periode og sagtens huske ansigtet, men pludselig ikke navnet...

Kan også have svært ved at huske hvem der skrev hvad og hvem der er gravid eller har født her inde... må altid lige klikke ind og ekstra tjekke inden jeg svare på et indlæg

Så kender det godt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.