Må lige skrive et lykke-indlæg, håber at det er okay 
Kender I følelsen når tingene bare kører som de skal. Det gør de desværre ikke altid, men nu gør de det sørme.
Jeg har længe bekymret mig om min jobsituation og ventet på svar fra Pladsanvisning med hensyn til begge mine piger (børnehavestart og dagplejestart). Det er to ting der fylder en del at gå rundt og bekymre sig om.
I fredags var jeg til jobsamtale ang. en uddannelsestilling som SOSU-hjælper med et 7 ugers kursus incl. i perioden og ca. 18000 kr. om måneden. Jeg følte at samtalen gik okay fint, men da de fortalte mig at der havde været over 100 ansøgere om stillingen og så vidt jeg husker 9 der blev indkaldt til samtale, så gjorde jeg mig ikke store håb, selvom det ville være en drøm hvis jeg fik den.
Da jeg kom hjem fra samtalen lå der endnu et brev i postkassen med et svar "vi takker for din ansøgning, men stillingen er blevet best til en anden side bla bla bla...". Nå, øv. Jeg gjorde mig klar til at tage til indianerfest i min ældste datters legestue, men lige inden jeg når ud af døren ringer min mobil. Det var så lederen fra det lokalcenter jeg var til samtale hos og hun meddeler mig at jeg har fået jobbet. Hvor blev bare glad. Jeg hoppede rundt, så min lille Victoria´s øjne rullede helt rundt.
Vi havde en rigtig dejlig dag i legestuen, trods regnvejr.
Jeg får samme dag at vide at Victoria har fået plads i august hos storesøsters dagplejemor. Det er jo drømmen. Tryghed og lettere indkørsel hos verdens sødeste dagplejemor. Ej hvor fedt.
Dagen efter får vi at vide at Isabella har fået plads i den børnehave vi allermest ønskede os. Den ligger desuden lige overfor os. Vi kan se den fra vores altan.
Det er SÅ skønt når sådan nogle vigtige ting bare kører. Havde bare lyst til at råbe lidt af glæde 
Anmeld