Spørgsmål ang. Engelsk eksamen B niveau

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
1 svar
0 synes godt om
15. juni 2010

Trolde_mor

Jeg sidder med min engelsk opgave til eksamen imorgen, og skal perspektivere. Jeg har kun 1 tekst der tilnærmelsesvis kan bruges føler jeg. Men teksten er på 21 sider. Må man tage 1. kap af teksten og perspektivere, eller skal man tage alle 21 sider?

Nogen der ved det?

Har nemlig aldrig tænkt at på at jeg ville komme ud for det, og har derfor ikke spurgt min lærer..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg ikke gerne vil have en dum karakter, fordi de mener jeg skulle tage alle 21 sider.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

IAH

En perspektivering er at tage et tema eller en problematik op, som optræder i teksten og bringe den "ud over teksten".

Eksempel på to (tre) måder;

1. måde: Hvis et tema i teksten eksempelvis er racisme kan du henføre det til hændelser eller debatter, som foregår i samfundet. Fx kunne det være bandekrig og integrationsproblemer. 

2. måde: Perspektiver til hvordan temaet optræder i andre af de tekster, som I har brugt i engelskundervisningen (pensum).

3.måde: Gør begge ting.

Hvis din opgave bliver rigtig god ligger de høje karakterer i at kunne perspektivere til en engelsk klassiker, som ikke nødvendigvis er på pensum. F.eks i eksemplet med racisme at perspektivere til Martin Luther Kings tale (I have a dream...)

I mine øjne er det ikke et spørgsmål om at du skal udbrede dig om alle kapitlerne i teksten. Så hvis du har noget i kapitel 1, som du synes er brugbart, er det helt i orden at kun benytte det.

Jeg håber du har forstået, hvad jeg skriver.. Og husk på, det er ikke så kompliceret. Faktisk skal en god perspektivering hellere være relevant end fortænkt!

Knus Iben (en tidligere stræber...)

PS: Skriv endelig igen, hvis du skal have mere hjælp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.