Tilbage til hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

369 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. juni 2010

Sisley

Efter næsten 5 uger hjemme sammen med mig og lille Stella, starter min kæreste i dag på arbejde. Det er satme mærkeligt at sidde alene hjemme her til morgen, men også lidt hyggeligt og det er egentlig meget rart, at vi nu kan komme igang med at finde vores nye rutine efter vi er blevet en mere

Hvad med Jer andre - synes I også det var underligt pludselig at skulle stå med "det hele" selv?

Håber jeg kan klare det, men hvorfor skulle jeg ikke kunne det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

MariaJ

Min mand begyndte på arbejde, da Johanna var ca to uger og jeg havde det nok lidt som dig. På den ene side føltes det som lidt af en mundfuld pludselig at være alene om det hele i mange timer hver dag, men samtidig også lidt dejligt at få sin hverdag lidt for sig selv igen. De fleste dage nyder jeg faktisk at vi gør lidt forskellige ting i løbet af dagen og har noget at fortælle hinanden om aftenen, når han kommer hjem. Andre dage føler jeg mig som den værste husmor, der bare går og venter på at far kommer hjem. Heldigvis har han ret fleksible arbejdstider og kan komme sent nogle dage, og afspadsere enkelte dage indimellem. Til gengæld har han så også weekendarbejde og enkelte rigtig lange dage, fordi det er højsæson på hans arbejde nu, og så kan tolv timer alene med en baby godt føles rigtig lange.

Det værste er næsten at jeg må tage mig selv i at blive sådan en "mor-ved-alt" type, fordi jeg er herhjemme hele dagen og ikke har så meget andet at gå op i. Der må jeg bare koble lidt ud, når far kommer hjem og også lade ham være med til at finde ud af om hun er sulten eller træt eller hvilken sparkedragt hun skal have på til natten osv.

Maria

Anmeld

15. juni 2010

Sisley

Uhhh ja - jeg frygter også at jeg kan blive lidt Desperate Housewives-agtigt  Jeg har besluttet mig for nogle gode bøger som jeg skal have læst - hvis jeg får tid - og så vil jeg begynde at lave noget rigtig god mad til os. Inden fødslen fik jeg fyldt fryseren med hjemmelavede retter, men den er ved at være tom - og jeg er også lidt træt af altid bare at hive en plasticbøtte op og koge pasta eller ris til.

Anmeld

15. juni 2010

Vidunderligeunger

jeg blev "alene" effter 7 dage, så skulle min kæreste 6 døgn på havet. DET var jeg ikke glad for. tudede helt vild da han kørte... men det gik rigtig godt da han kom hjem blev jeg dog ogå lidt "sådan plejer vi ikke gøre" agtig, men efter en ½ dag gik det over

Anmeld

15. juni 2010

Sisley

BlyViol skriver:

jeg blev "alene" effter 7 dage, så skulle min kæreste 6 døgn på havet. DET var jeg ikke glad for. tudede helt vild da han kørte... men det gik rigtig godt da han kom hjem blev jeg dog ogå lidt "sådan plejer vi ikke gøre" agtig, men efter en ½ dag gik det over

Puha - det havde min kæreste ikke fået lov til  Det er da ret stærkt gået at du lige klarede baby alene. Var det med den første?

Anmeld

15. juni 2010

Vidunderligeunger

Sisley skriver:

Puha - det havde min kæreste ikke fået lov til  Det er da ret stærkt gået at du lige klarede baby alene. Var det med den første?

har kun hende, så ja jamen jeg tiggede også om om han ik nok ku blive, men da han er den eneste indtægtskilde herhjemme ved jeg  godt det er nødvendigt, og jeg havde sagt god for det - INDEN hun kom til verden  hun er heldigvis nem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.