Min mand begyndte på arbejde, da Johanna var ca to uger og jeg havde det nok lidt som dig. På den ene side føltes det som lidt af en mundfuld pludselig at være alene om det hele i mange timer hver dag, men samtidig også lidt dejligt at få sin hverdag lidt for sig selv igen. De fleste dage nyder jeg faktisk at vi gør lidt forskellige ting i løbet af dagen og har noget at fortælle hinanden om aftenen, når han kommer hjem. Andre dage føler jeg mig som den værste husmor, der bare går og venter på at far kommer hjem. Heldigvis har han ret fleksible arbejdstider og kan komme sent nogle dage, og afspadsere enkelte dage indimellem. Til gengæld har han så også weekendarbejde og enkelte rigtig lange dage, fordi det er højsæson på hans arbejde nu, og så kan tolv timer alene med en baby godt føles rigtig lange.
Det værste er næsten at jeg må tage mig selv i at blive sådan en "mor-ved-alt" type, fordi jeg er herhjemme hele dagen og ikke har så meget andet at gå op i. Der må jeg bare koble lidt ud, når far kommer hjem og også lade ham være med til at finde ud af om hun er sulten eller træt eller hvilken sparkedragt hun skal have på til natten osv.

Maria
Anmeld