B&J skriver:
har dog ikke epilepsi men jeg besvimede under min graviditet fordi ja ved ikke gør jeg nogle gange og de har ikke fundet ud af hvorfor og kommer de aldrig til men der sketet ikke noget og min læge sage den lille har det trygt og godt men dette fandt jeg ikke på net dokter håber det kan hjælpe lidt...
Epilepsi og graviditet
Hvis man har epilepsi og er i medicinsk behandling, skal man tale med sin læge, før man overvejer graviditet. De fleste kan gennemføre svangerskabet på normal vis, men det kræver overvågning af forløbet og ofte justering af medicindosis undervejs.
Hej begge to..
Ja, det lyder en smule epilepsiagtigt med besvimelserne. Det kan også være jernmangel, lavt blodtryk eller lavt blodsukker.. Jeg går ud fra at lægen tjekkede alt det ordentligt igennem.
Jeg bliver fulgt tæt af Rigshospitalets epilepsiklinik og får samtale med fødselslæge allerede på fredag. Jeg er trappet helt ned i medicin og er "tvunget" til at føde på Riget.
Det er mere de erfaringer, som andre med epilepsi må have gjort sig i løbet af graviditeten og i forhold til fødsel. Jeg er ikke så bange for at føde (endnu!), det er de anfald, som nok kommer fordi vægten stiger. Mine anfald er nemlig ret voldsomme og langvarige, når de først kommer.
Hvordan har andre håndteret frygten for anfaldene under graviditeten? Det kan jo i værste fald være til fare for barnet inde i maven...
Mange spg, ved det godt.. 
Knus
Anmeld