feber efter 5. mån. vacc?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

SHERO

Elias har fået sin 5 mån. vacc. i formiddags og har fået feber. Fik han også efter sin 3 måneders. Var lige inde og læse på netdoktor at man skal ringe til lægen med det samme hvis de får over 39 i feber. Hans feber er lige startet og er steget til 38,7 i løbet af de sidste 2 timer...

Sidst fik han 39,8 i feber... Men mener i man skal ringe til lægen hvis det er over 39 i feber?

Er blevet helt i tvivl.... Spurgte min egen læge om hvad der var "acceptabelt" og hun sagde så længe han ville spise så var det i orden... Men hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Mira0911

Min har ikke rigtigt haft feber... Og har slet ikke ringet til lægen når den nærmede sig 39... Hvis den lå på 40 3 dage i træk.. Havde jeg nok ringet til lægen..

Det er meget normalt at de kan få feber efter en vaccine.. Hvis du er bekymret, synes jeg da du skal ringe til lægen..

Anmeld

14. juni 2010

B&J

Tullen85 skriver:

Elias har fået sin 5 mån. vacc. i formiddags og har fået feber. Fik han også efter sin 3 måneders. Var lige inde og læse på netdoktor at man skal ringe til lægen med det samme hvis de får over 39 i feber. Hans feber er lige startet og er steget til 38,7 i løbet af de sidste 2 timer...

Sidst fik han 39,8 i feber... Men mener i man skal ringe til lægen hvis det er over 39 i feber?

Er blevet helt i tvivl.... Spurgte min egen læge om hvad der var "acceptabelt" og hun sagde så længe han ville spise så var det i orden... Men hvad ville i gøre?

nu har min dreng kun fået 3mdrs vacc men jeg ville ringe til vagtlægen bare for af være sikker... altid ringe engang for meget ind for lidt... håber hans feber snart falder og får det bedre... fik du ikke afvide du måtte give ham en stikpille hvis han skulle få feber???

Anmeld

14. juni 2010

SHERO

MoarJ skriver:

Min har ikke rigtigt haft feber... Og har slet ikke ringet til lægen når den nærmede sig 39... Hvis den lå på 40 3 dage i træk.. Havde jeg nok ringet til lægen..

Det er meget normalt at de kan få feber efter en vaccine.. Hvis du er bekymret, synes jeg da du skal ringe til lægen..

Overvejede det slet heller ikke sidste gang, men blev da helt bekymret når der står sådan på netdoktor... Tror bare jeg slår kold vand i blodet og ser hvordan han får det senere... hvis han altså ikke sover til det er væk... :-)

Anmeld

14. juni 2010

SHERO

B&J skriver:

nu har min dreng kun fået 3mdrs vacc men jeg ville ringe til vagtlægen bare for af være sikker... altid ringe engang for meget ind for lidt... håber hans feber snart falder og får det bedre... fik du ikke afvide du måtte give ham en stikpille hvis han skulle få feber???

Naarj det fik jeg ikke af vide... hvad skulle den gøre?

Min læge sagde jeg bare skulle give ham noget koldt at drikke og evt. et bad der er 5 grader koldere end normalt...

Anmeld

14. juni 2010

XXSS

Tullen85 skriver:

Der sker ikke noget ved at de har høj feber en dag eller to men de må ikke have det mange dage i træk, så skal man ringe. Ellers er det jo ganske normalt ovenpå vacc. desværre.

God bedring med ham

Anmeld

14. juni 2010

B&J

Tullen85 skriver:

Naarj det fik jeg ikke af vide... hvad skulle den gøre?

Min læge sagde jeg bare skulle give ham noget koldt at drikke og evt. et bad der er 5 grader koldere end normalt...

den nedsætter feber lige som når du tager nogle panodil mod din feber den nedsætter feberen smiler.... vi købte nogle til daniel... han er kun lidt over 3mdr men fik afvide at han godt måtte få en hvis han fik feber og det gjorde han vi gav ham en og 10 minutter efter var den nede på normal ikke altid det går så hurtig men virker tit.. og det er også panodil stik pille til børn

Anmeld

14. juni 2010

SHERO

B&J skriver:

den nedsætter feber lige som når du tager nogle panodil mod din feber den nedsætter feberen smiler.... vi købte nogle til daniel... han er kun lidt over 3mdr men fik afvide at han godt måtte få en hvis han fik feber og det gjorde han vi gav ham en og 10 minutter efter var den nede på normal ikke altid det går så hurtig men virker tit.. og det er også panodil stik pille til børn

Nå for dælen :-D Det vidste jeg slet ikke panodil gjorde hehe...

Satser på det er væk i morgen tidlig, var det sidste gang.. Men når man ikke lige har oplevet ens barn har feber så mange gange så skal man sikkert bare lige blive over pyldret :-D

Anmeld

14. juni 2010

B&J

Tullen85 skriver:

Nå for dælen :-D Det vidste jeg slet ikke panodil gjorde hehe...

Satser på det er væk i morgen tidlig, var det sidste gang.. Men når man ikke lige har oplevet ens barn har feber så mange gange så skal man sikkert bare lige blive over pyldret :-D

smiler kan jeg godt forstå smiler de er jo vores et og alt smiler... jo og jeg syntes du skulle snakke med lægen om det eller apoteket jeg er vildt glad for jeg fik det afvide af min læge fordi hvis min lille dreng skulle få feber ud over det eller når han skal have sin 5mdr og ja det er helt klart væk i morgen... 

men de hedder panodil junior børn 10-20kg 125mg... og ja min dreng vejede jo kun 5800g ca da han fik den men tog bare en halv og det hjalp på ham.... men det var jo også min læge der sagde det var en super ide af have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.