mmf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Barbamama

Hvordan laver man det??? Jeg har brug for en helt børnehavebarns-venlig forklaring for jeg aner virkelig ikke hvordan jeg gør og jeg vil gerne have det på en kage når min datter fylder 1år her d. 25. Så hjæææælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

mariamiss6

michella80 skriver:

Hvordan laver man det??? Jeg har brug for en helt børnehavebarns-venlig forklaring for jeg aner virkelig ikke hvordan jeg gør og jeg vil gerne have det på en kage når min datter fylder 1år her d. 25. Så hjæææælp

Hejsa.... MMF stave-plade-forklaringen får du her... håber den er let at forstå

Opskriften:

15 Haribo marsmellows barbeque (skumfiduser til bål--> vigtigt!)
1 spsk olie
2 spsk vand

Smelt 30 sekunder i microovn. Tag ud og rør rundt, til du kan se om de alle er HELT smeltet....
Er de ikke helt smeltet, giv dem da 5 sekunder mere (ja KUN 5 ekstra sekunder ad gangen) rør igen, og så burde de faktisk være smeltet helt.

Det er vigtigt de ikke får mere end 30 sekunder første gang, fordi du risikerer at det hele kommer op og boblekoge, og så ødelægger du massen....

Når det er smeltet, kan du tilføje farve, hvis hele protionen skal have samme farve...

Så putter du flormelis i, lidt ad gangen... Gerne en god sjat til at starte med, og så lidt ad gangen hen ad vejen, til du har en masse du kan kramme lidt, uden at det klistrer helt fast til dig...

Du skulle gerne ende med at have ca. 1/5 tilbage af en hel pakke flormelis - måske lidt mere....

Du kan stoppe mens den stadig er lidt klistret, men til at få ud af skålen i en hel klump. Og putte den i to poser, som du lukker hver for sig. Stil den i køleskabet natten over, og så kan du se om der er behov for mere flormelis, når du tager den frem dagen efter....

Når du skal arbejde med din MMF skal den være som modellervoks. Let fugtig, men ikke klistret...

Du ruller den ud på et glat underlag, let strøet med flormelis (en fin sigte er fantastisk til at strø med, fordi den giver et fint lag flormelis som ikke klumper)

Når du ruller ud, skal du kun rulle 4-5 gange og så dreje massen inden du ruller igen... Du skal ikke vende massen sådan at der kommer flormelis på begge sider, for det bliver svært at få af igen, uden brug af vand.

Jeg håber det var okay, ellers spørg igen... Hvis mine råd ikke virker, så prøv at spørge anasmor i en pb hun kan i hvert fald alle svarene

Forresten, når du ælter din MMF skal du ikke gøre som med bolledej...

Du skal mere sådan folde og trykke folde og trykke. til du har æltet det godt sammen. Og så inden du ruller ud, skal du have trillet din MMF til en helt fin kugle, helst helt uden krakeleringer. Ellers risikerer du at MMF'en revner efterhånden som du får rullet den ud...

Det lyder meget indviklet men det er det i virkeligheden ikke

Anmeld

14. juni 2010

Barbamama

FANTASTISK!!!! TUSIND tak for dit lange og detaljerede svar. Ja nu må vi se hvordan det går. Jeg må hellere købe rigeligt flormelis og skumfiduser.

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6

michella80 skriver:

FANTASTISK!!!! TUSIND tak for dit lange og detaljerede svar. Ja nu må vi se hvordan det går. Jeg må hellere købe rigeligt flormelis og skumfiduser.

Det var så lidt da....

Du kan allerede lave massen nu hvis du vil... så kan den rigtigt ligge og trække farven ind i sig...

Forresten... Det er helt klart lettest at røre og blande med en dejskraber... En ske eller gaffel er noget rigtig makværk, fordi massen sætter sig fast i alle revner og fordybninger....

En dejskraber som er i 1 stykke er klart det bedste... De andre silikone nogen, med et plastik håndtag, har jeg altså knækket et par stykker af

Anmeld

14. juni 2010

Barbamama

mariamiss6 skriver:

Det var så lidt da....

Du kan allerede lave massen nu hvis du vil... så kan den rigtigt ligge og trække farven ind i sig...

Forresten... Det er helt klart lettest at røre og blande med en dejskraber... En ske eller gaffel er noget rigtig makværk, fordi massen sætter sig fast i alle revner og fordybninger....

En dejskraber som er i 1 stykke er klart det bedste... De andre silikone nogen, med et plastik håndtag, har jeg altså knækket et par stykker af

Hi hi okay  Jeg skal nok få svinet hele køkkenet til. Ha ha ha

Anmeld

14. juni 2010

Malonde1985

Og nu spørger jeg endnu mere dumt  er det MMF´en som I kommer øverst på kagen, altså det lag???

Anmeld

14. juni 2010

Malonde1985

Malonde1985 skriver:

Og nu spørger jeg endnu mere dumt  er det MMF´en som I kommer øverst på kagen, altså det lag???

Og hvad hedder det farve man bruger??? Årh gad virkelig godt komme på et lave-kage-kursus

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6

Malonde1985 skriver:

Jeps det er lige det det er, og også det man laver pynten af....

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6

Malonde1985 skriver:

Og hvad hedder det farve man bruger??? Årh gad virkelig godt komme på et lave-kage-kursus

pastafarver.....

www.kagebutikken.dk

Når du er fortrolig med hvilke varer du vil have, så køb det i england eller holland... via en dertil indrettet hjemmeside Så bliver det meget billigere

Anmeld

28. juni 2010

Barbamama

mariamiss6 skriver:

Det var så lidt da....

Uhaaaa det blev en fin kage men det gør jeg ALDRIG Igen!!!! Hold da op for et fedteri og jeg fatter slet ikke I har så meget tålmodighed til at lave SÅ mange fine kager med SÅ meget pynt! Ha ha ha. Jeg lavede kun det lag der skulle over kagen og pyntede med noget andet. Ha ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.