Giftes eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2010

Anonym trådstarter

Hej,

Mine kollegaer siger alle at de synes at min kæreste og jeg skulle se at blive gift inden jeg føder. De siger at så er man bedre stillet. De siger også at der er meget mere papirarbejde med folk som bor papirløst

Hvad mener de med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

B&J

jeg syntes man selv bestemmer og lige nu er jeg på kontanhjælp så kan det ikke betale sig af blive gift... selv om jeg ved min fyr gerne vil men det kommer til den tid ihihhihi...  selv om alle vi møder spør om vi er gift ved ikke helt hvorfor måske vi snakker som mand og kone griner eller fordi vi fjoller tit ved jeg ikke men dejligt det har vi

Anmeld

13. juni 2010

LinLin

Vi skal ikke giftes - det er ikke planen lige nu i hvert fald! 

Vi ejer ikke noget større sammen (bor til leje og har hver sin bil) - men hvis/når vi en dag gør det skal vi selvfølgelig have skrevet diverse papirer (og så kan det godt være det er nemmere "bare" at blive gift )

Anmeld

13. juni 2010

Anonym trådstarter

Vi har købt et hus sammen, men vore to biler står i min kærestes navn. Men mine kollegaer mener vidst det er noget mht. forældremyndigheden osv.

Anmeld

13. juni 2010

Jeamou

Anonym skriver:

Vi har købt et hus sammen, men vore to biler står i min kærestes navn. Men mine kollegaer mener vidst det er noget mht. forældremyndigheden osv.

I forhold til fælles forældremyndighed, skal i bare udfylkde en ansvars- og omsorgserklæring, så er den klaret.

https://www.personregistrering.dk/index.php?id=42

Anmeld

13. juni 2010

Trolde_mor

Tror måske også dine kollegaer tænker på at i ikke har sikret hinanden. Hvis - gud forbyde det - den ene går bort...

Herhjemme vil vi have lavet et testamente, så vi har hinanden sikret. Lige pt. kan det nemlig ikke betale sig at blive gift, økonomsik set.

Anmeld

15. juni 2010

StineW

Hej du.

Som jeg også har svaret i et anden indlæg er det netop for at sikre hinanden. Ikke kun børnene. Som I står nu, er det din kærestes biler. Dvs hvis han dør eller forlader dig, FORTSÆTTER det med at være hans biler, og du kan ikke gøre en disse ved det. Det sammme gælder hvis det er ham der står på andre skøder ( eks hus ) så er det også ahns alene.

Der findes utallige eksempler på kvinder der har stået uden noget overhovedet, fordi manden er skredet. Da de var sammen var alt godt, men desværre stod alt i mandens navn. Surt for dem.

Derfor er det smart at blive gift, evt bare lige " få det ordnet " på kommunen.

Held og lykke fra Stine

www.sitbag.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.