Til KatrineR - Fromage :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
1 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

LifeIsGreat

Hej Katrine.. her er et forslag til en fromage. Man kan jo udelukke vanille, men tror sikkert ik det gør noget at det er i, hvis man vil bruge den til at smøre op med Tak for et hyggeligt kursus

fromage:
5 blade husblas
1 vaniljestang
3 æg
6 spsk sukker
3 dl tykmælk
1/4 l. piskefløde

Læg husblas i blød i koldt vand i 5 min. Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud. Pisk hele æg, sukker og vaniljekorn til en luftig masse. Vend forsigtigt tykmælken i blandingen.Træk husblasen op af vandet med det vand der hænger på. Smelt den i en skål i vandbad. Afkøl husblasen med 1 dl ad æggeblandingen,og rør det i resten af æggeblandingen. Pisk fløden stiv og vend den i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

MoarTNoah

Frk.Sommerfugl skriver:

Hej Katrine.. her er et forslag til en fromage. Man kan jo udelukke vanille, men tror sikkert ik det gør noget at det er i, hvis man vil bruge den til at smøre op med Tak for et hyggeligt kursus

fromage:
5 blade husblas
1 vaniljestang
3 æg
6 spsk sukker
3 dl tykmælk
1/4 l. piskefløde

Læg husblas i blød i koldt vand i 5 min. Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud. Pisk hele æg, sukker og vaniljekorn til en luftig masse. Vend forsigtigt tykmælken i blandingen.Træk husblasen op af vandet med det vand der hænger på. Smelt den i en skål i vandbad. Afkøl husblasen med 1 dl ad æggeblandingen,og rør det i resten af æggeblandingen. Pisk fløden stiv og vend den i.

TAK

så kan jeg osse snakke med næste gang i alle sammen snakker om sådan nogen dumme ting jeg ikke aner hvad er.. lool

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.