Låne indskud på kommunen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.485 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. juni 2010

Margorie

Er der nogen der ved hvordan det forgår og hvad reglerne er? Min kæreste og jeg har fået tilbudt et 4 værelses rækkehus med et indskud på 20.000kr. Med snart to børn ville det være så lækkert.
Har prøvet at finde svar på borger siden men den virker ikke. Og hvis man nu slet ikke kan låne til rækkehus alligevel er det jo dumt vi overhovedet prøver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

trunte89

Da vi prøvede for et år siden kunne vi ikke. Fik at vide, at man max må have en års indtægt på 150.000 - 200.000 ( kan ikke lige huske det præcise tal) Men vi havde hvertfald for meget. Og vi er 2 på kontanthjælp! Og i banken havde vi for lidt....

Anmeld

12. juni 2010

Jeamou

Prøv dette link - reglerne er de samme i alle kommuner.

http://www.ringsted.dk/Borger/Borgerservice/Indskudslaan.aspx

Anmeld

12. juni 2010

Margorie

Alle de der regler er mega forvirrende..
Jeg ved ihvertfald at kommunen er enige i at vores bolig nu er ret lille og alt for dyr. Men det er jo ikke en garanti for at de har lyst til at låne os pengene.
Nogen derved hvor lang tid der går fra man søger om det- til man får et svar?

Anmeld

12. juni 2010

Jeamou

Marge skriver:

Alle de der regler er mega forvirrende..
Jeg ved ihvertfald at kommunen er enige i at vores bolig nu er ret lille og alt for dyr. Men det er jo ikke en garanti for at de har lyst til at låne os pengene.
Nogen derved hvor lang tid der går fra man søger om det- til man får et svar?

De fleste kommuner giver svar ret hurtigt, når det handler om indskudslån, for der står man jo med lejligheden på hånden og skal give svar til udlejer ret hurtigt, og det svar er jo (som regel) afgørende for om kommunen giver indskudslånet...

I den kommunen hvor jeg arbejder, får man svar indenfor et par dage.

Anmeld

12. juni 2010

Margorie

Ihh det var dejlig hurtigt Så håber jeg da vores kommunene svare lige så hurtigt- det kan jo ikke skade at spørge..

Anmeld

12. juni 2010

henh01

Da jeg søgte bolig med min datter efter at være blevet alene, fik jeg af vide at boligen skulle være anvist af et boligselskab - dvs de hjælper altså ikke til lejligheder lejet i det private regi.

Held og lykke med ansøgningen.

Anmeld

12. juni 2010

Margorie

Den er anvist af et bolig selskab- lolland almennyttig boligselskab.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.