mens efter amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

mor-til-vanessa

hej alle tøser

fik min første mens efter fødsel den 9 maj og skulle jo så have haft den igen nu men det har jeg ikke fået.

hvornår begyndte jeres mens at komme regelmæssigt??? min søster mens var regelmæssig med det sammen. 

hilsen liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Halbschön

mor-til-vanessa skriver:

hej alle tøser

fik min første mens efter fødsel den 9 maj og skulle jo så have haft den igen nu men det har jeg ikke fået.

hvornår begyndte jeres mens at komme regelmæssigt??? min søster mens var regelmæssig med det sammen. 

hilsen liv

Hej søde. Jeg havde min første mens omkring 5-6 uger efter fødslen.. Den næste rigtige mens kom først da Nicolai var 4-5 mdr tror jeg det var.. Så først der begyndte jeg på prævention igen.. Og siden da har den været regelmæssig igen.. Så omkring 5-6mdr før den var helt normal igen..

Knus

Anmeld

11. juni 2010

mor-til-vanessa

Renée88 skriver:

Hej søde. Jeg havde min første mens omkring 5-6 uger efter fødslen.. Den næste rigtige mens kom først da Nicolai var 4-5 mdr tror jeg det var.. Så først der begyndte jeg på prævention igen.. Og siden da har den været regelmæssig igen.. Så omkring 5-6mdr før den var helt normal igen..

Knus

hej renee

vanessa er jo også 6 mdr nu og er helt stoppet med at amme nu. fik den første her den 9 maj så er jo gået over tid hvis den skal være regelmæssig nu, hilket jeg jo tænker den skal være når man slet ikke ammer mere.??

Anmeld

11. juni 2010

Muffinmus

nope, desværre, du kan overhovedt ikke regne med den de første mange mdr...:-)

Ngole får den regelmæssigt, men rigtigt mange gør ikke:-)

så du skal ikke være nervøs, der kan være fler uger til den kommer igen.

For mig så det f.eks sådan her ud.

Første mens efter 8 uger

2 mens kom 10 uger efter 1 mens

3 mens kom 6 uger efter 2 mens...

Så som du nok kan se gik der faktisk flere mdr før den blev regelmæssig, og nej, var ikke gravid:-)

Anmeld

11. juni 2010

Halbschön

mor-til-vanessa skriver:

hej renee

vanessa er jo også 6 mdr nu og er helt stoppet med at amme nu. fik den første her den 9 maj så er jo gået over tid hvis den skal være regelmæssig nu, hilket jeg jo tænker den skal være når man slet ikke ammer mere.??

Det der med amning er lidt en skrøne.. jeg havde min første og anden selvom jeg ammede... Der er normalt at din mens ikke er regelmæssig selv et år efter en graviditet..

Anmeld

11. juni 2010

Halbschön

mor-til-vanessa skriver:

hej renee

Det der med amning er lidt en skrøne.. jeg havde min første og anden selvom jeg ammede... Der er normalt at din mens ikke er regelmæssig selv et år efter en graviditet..

Anmeld

11. juni 2010

mor-til-vanessa

MariaE skriver:

nope, desværre, du kan overhovedt ikke regne med den de første mange mdr...:-)

Ngole får den regelmæssigt, men rigtigt mange gør ikke:-)

så du skal ikke være nervøs, der kan være fler uger til den kommer igen.

For mig så det f.eks sådan her ud.

Første mens efter 8 uger

2 mens kom 10 uger efter 1 mens

3 mens kom 6 uger efter 2 mens...

Så som du nok kan se gik der faktisk flere mdr før den blev regelmæssig, og nej, var ikke gravid:-)

okay ja det kan jeg godt se.

var nemlig det jeg tænkte om jeg kunne være. men må se tiden an og vente på tante rød

Anmeld

11. juni 2010

mor-til-vanessa

Renée88 skriver:

ja okay. så kan der jo gå lang tid for den kan være normal. var bare lidt nervøs for om jeg kunne være gravid

Anmeld

11. juni 2010

JustAnotherName

hej alle tøser

hilsen liv

Jeg har lige haft min nu, for første gang, kort efter min datters 1-års fødselsdag. Hun blev ammet indtil hun var knap 10 måneder.

Så den var længe undervejs. Og det er SLET ikke givet, at den vil komme regelmæssigt. Selvom den var MEGET præcis før jeg blev gravid første gang.

Det kan vist også spille ind, hvilken prævention du bruger (hvis du bruger nogen?) ....Jeg selv får p-pille som sprøjte hver 3. måned. Og det kan vist også gøre menstruationen endnu mere upålidelig.

Anmeld

11. juni 2010

Cris

Da min søn var ca 3 eller 4 måneder sov han igennem i en periode (og KUN den periode, puha hvor er det hårdt!) Nå, men i en ca en uge sov fra kl 11 til ca kl 05 uden at sige en lyd. Så fik jeg min mens. Men glæden varede ikke længe og så begyndte han at amme igen mellem 2 og 4 gange hver nat. Og så forsvand min mens igen. Da han blev ca 10 måneder, ammede jeg ham kun om dagen og om aftenen og ikke længere om natten og så fik jeg min mens hver måden fra den dag. Nu med nr 2 har jeg ikke fået den endu, men jeg ammer også meget om natten. Jeg tror, at det måske hænger sammen med natamning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.