baby-penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

Anonym trådstarter

Kære alle. sidder lige her med manden og snakker om hvor meget det koster om mdr at få en lille ny?

Altså med bleer, mad når det kommer der til, tøj osv.

Så hvad bruger man penge på om hvor meget??

Er anonym fordi der er nogle her inde der ikke ska vide vi prøver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Valle81

Det første år vil jeg sige at det er omkring 500-1000 kroner om mdr i gennemsnit - men et afhænger jo også lidt af om man ammer eller der skal mme til - om man køber mærkevare tøj eller ikke :0)

Men når vi kommer til at barnet skal i institution, tja så tæller taxameteret. I Viborg koster en vuggestueplads 2500 og dagpleje 2300 om måneden.

Så når barnet er omkring et års tid så er koster det vel mellem 2300-3500 om måneden.

Christina

Anmeld

11. juni 2010

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Det første år vil jeg sige at det er omkring 500-1000 kroner om mdr i gennemsnit - men et afhænger jo også lidt af om man ammer eller der skal mme til - om man køber mærkevare tøj eller ikke :0)

Men når vi kommer til at barnet skal i institution, tja så tæller taxameteret. I Viborg koster en vuggestueplads 2500 og dagpleje 2300 om måneden.

Så når barnet er omkring et års tid så er koster det vel mellem 2300-3500 om måneden.

Christina

okay det var alligevel ikke så galt

Anmeld

11. juni 2010

LifeIsGreat

Valle81 skriver:

Christina

Lucky you... I Århus koster den plads i vuggestuen på 45 timer 4000

Anmeld

11. juni 2010

4xGreve

Frk.Sommerfugl skriver:

Lucky you... I Århus koster den plads i vuggestuen på 45 timer 4000

i Randers koster en vuggestue 2600 og en DP 2083 mener jeg det er

Anmeld

11. juni 2010

Anonym trådstarter

ja ved at en vuggestue koster ca 2600 her,  men mere hvad man ellers bruger penge på det første år.??

Anmeld

11. juni 2010

Laulund87

Anonym skriver:

ja ved at en vuggestue koster ca 2600 her,  men mere hvad man ellers bruger penge på det første år.??

Bleer, tøj, vådservietter og mme bruger jeg flest penge på..

Anmeld

11. juni 2010

millesofie

Anonym skriver:

Kære alle. sidder lige her med manden og snakker om hvor meget det koster om mdr at få en lille ny?

Altså med bleer, mad når det kommer der til, tøj osv.

Så hvad bruger man penge på om hvor meget??

Er anonym fordi der er nogle her inde der ikke ska vide vi prøver.

jaa nu er tinke 6 mån og jeg har ca brugt i gennem snit 350 om måneden men jeg har også købt stof bleer til resten af ble perioden så det trækker jo ned (godt nok brugte) og så arvede jeg tøj til hende i str 48-68 så jeg kun selv skulle købe lidt så det opvejer vel igen beløbet

mad til hende der får hun jo nu det samme som os bare most og det er så lidt

jeg synes det er noget pjat at det er dyrt det er kun dyrt hvis du gør det dyrt

barnevogn har jeg købt en dyr sag som ikke er med i beregningen, for man kan jo få en for 2000kr og pusle bord kan fås for 200-500kr

og alt kan findes brugt eller som nyt fejlkøb det er bare at kigge rundt på de forskellige sider

held og lykke og du er velkommen til at skrive til mig hvis du vil have et par tips til sider osv..

Anmeld

12. juni 2010

Anonym trådstarter

millesofie skriver:

jaa nu er tinke 6 mån og jeg har ca brugt i gennem snit 350 om måneden men jeg har også købt stof bleer til resten af ble perioden så det trækker jo ned (godt nok brugte) og så arvede jeg tøj til hende i str 48-68 så jeg kun selv skulle købe lidt så det opvejer vel igen beløbet

mad til hende der får hun jo nu det samme som os bare most og det er så lidt

jeg synes det er noget pjat at det er dyrt det er kun dyrt hvis du gør det dyrt

barnevogn har jeg købt en dyr sag som ikke er med i beregningen, for man kan jo få en for 2000kr og pusle bord kan fås for 200-500kr

og alt kan findes brugt eller som nyt fejlkøb det er bare at kigge rundt på de forskellige sider

held og lykke og du er velkommen til at skrive til mig hvis du vil have et par tips til sider osv..

Hvor er du sød Mange tak for din tid og hjælp

Anmeld

12. juni 2010

foto på lærred

Jeg vil sige, at man ofte kan gøre det lige så dyrt eller billigt som man ønsker. På den blå avis kan man få næsten alt udstyret til en meget billig penge. Næsten ikke til at se det er brugt. Bleer osv. kan man købe billigt i Lidl eller i Aldi og de har før gjrot sig lige så godt hvis ikke bedre i test feks i Rabatten og lign. (eller købe de billige når de er på tilbud) Hvis du ammer er mad til baby jo gratis, de første mange måneder Tøj i de små mærker kan ofte købes på f.eks loppemarkeder til næsten ingen penge fordi folk har så meget, og de når jo ofte kun at have det på 3-4 gange inden de vokser ud af det, i de små størrelser, så det ligner næsten nyt. Ellers får man også rigtig, rigtig meget i barselsgave og barndåbsgave. Jeg havde alt for meget, fordi jeg fik så mange gaver ud over det man selv havde købt i butikkerne mens man var gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.