Jer der får su, su lån, og ekstra su lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

DK

Du kan bare ringe til det SU kontor der er på den uddannelse du overvejer at søge ind på. De vil kunne fortælle dig hvor meget du kan forvente at få!

Knus Ditte, der får 5170 kr. før skat, plus alm. og ekstra su lån ialt ca. 4000 kr. om måneden!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Er der så nogle der ved.. Man skal da være gift for at kune bruge hinandens fradrag, og ikke bare sammelevende vel??

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

11. juni 2010

numsefisk

DK skriver:

Du kan bare ringe til det SU kontor der er på den uddannelse du overvejer at søge ind på. De vil kunne fortælle dig hvor meget du kan forvente at få!

Knus Ditte, der får 5170 kr. før skat, plus alm. og ekstra su lån ialt ca. 4000 kr. om måneden!

Ja havde overvejet det, nu vil jeg bare lige høre jer kvinder herinde, inden jeg fik et for stort håb inde i mig selv, om at jeg langt om længe kan læse

Anmeld

11. juni 2010

Sara.

s.tina skriver:

Er der så nogle der ved.. Man skal da være gift for at kune bruge hinandens fradrag, og ikke bare sammelevende vel??

hvad kan man få ud af at bruge hinandens fradrag?

spørger bare af nysgerrighed fordi jeg slet ikke vidste man ku det og hvad det egentlig betyder..?

Hilsner Sara, mor til 2 som læser til pæd. og får su og su lån

Anmeld

11. juni 2010

numsefisk

lærkes_mor skriver:

hvad kan man få ud af at bruge hinandens fradrag?

spørger bare af nysgerrighed fordi jeg slet ikke vidste man ku det og hvad det egentlig betyder..?

Hilsner Sara, mor til 2 som læser til pæd. og får su og su lån

Åhh jamen du må ikke hænge mig helt op på det..

Men mener at have hørt, at hvis den ene part ikke har bruger hele sit fradrag så kan ens partner bruge resten.. Men husk jeg er ikke sikker.. Og mener man skal være gift..

Anmeld

11. juni 2010

Kruse90

nu har jeg så lige et spørgsmål.
Hvor meget må man tage hjem i su lån om måneden, og hvad er det der ekstra su for noget?

Vi er ved at snakke med banken om det nemlig. og jeg får jo 5400 i su som udeboende på 20 år.

Men hvor meget kan jeg få mere ( hvis jeg tager su lån? )
Det er jo meget billigere end et banklån

Anmeld

11. juni 2010

numsefisk

Kruse90 skriver:

Hvor meget må man tage hjem i su lån om måneden, og hvad er det der ekstra su for noget?

Vi er ved at snakke med banken om det nemlig. og jeg får jo 5400 i su som udeboende på 20 år.

Alm su lån kan du låne op til 2755 kr om mdr, og når du forhåbentlig snart får mave på og bliver mor, så 1379 kr i forsøger lån

Anmeld

11. juni 2010

grinny

s.tina skriver:

Åhh jamen du må ikke hænge mig helt op på det..

Men mener at have hørt, at hvis den ene part ikke har bruger hele sit fradrag så kan ens partner bruge resten.. Men husk jeg er ikke sikker.. Og mener man skal være gift..

Det er nemlig rigtigt, men hvad jeg ved af kan man først gøre det når man er gift.

Når det kommer til SU så får jeg udbetalt ca 7200 og det er med lån

Anmeld

11. juni 2010

grinny

Kruse90 skriver:

Det smarte ved et SU-lån er jo at der ikke er nogen rente, så ja det er bedre end at banklån. Samtidig kan du også næsten selv bestemme hvad du vil betale af hver måned, mener minimum beløb er 100 kr om måneden, og den sidste gode ting er, at hvis du ved at du kommer til at stå uden arbejde f.eks. et år, så kan man ringe ind og sige at man det næste år ikke kan betale, så alt i alt er det en god måde at have lidt flere penge om måneden i stedet for at skulle ringe op til banken og have lavet et overtræk.

Anmeld

11. juni 2010

Daisy

Og hvis man er gift har 2 børn, næsten 3 Hvad kan man så få???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.