så rundede jeg i onsdags 22 uger, woot woot! det går hurtigt nu hvor man er over 20, synes jeg
det begynder for alvor at føles som en tyngde foran på kroppen og jeg lider skrækkeligt af halsbrand/sure opstød, så jeg har fået nogle tyggetabletter på apoteket som virker fortræffeligt - heldigvis. de er samme konsistens som sådan en druesukker pastil, så de ryger rimelig nemt ned. men det strammer ret meget i maveskindet og jeg begynder for alvor at tænke på at jeg jo endnu kun er på "hyggestadiet" af mavestørrelse
der er dog hverken linea negra'er eller udpoppede navler her, men for søren det er svært at nå benene ordentlig (fx i badet) og igår måttee Søren undersøge en rift jeg havde fået på den ene skamlæbe fordi jeg overhovedet slet ikke selv kan se dernede længere (det blev naturligvis gjort med lommelygte og det hele
)
i onsdags var vi inde og aflevere min sidste skriftlige eksamensopgave inden sommerferie/barsel
jeg har liiige to mundtlige eksamener i næste uge, men nøøøøøj, jeg kan SMAGE friheden!! jeg er også kommet til at smuglæse i Herbjørg Wassmos nye "hundrede år" istedet for at læse eksamensnoter - sssccch!!
da vi alligevel var i Odense, tog vi også i Ikea for at købe de småting vi skulle have til Baby Juhl. og for at skælde og smælde over at vi bor i zone 4 m.h.t. hjemtransport fra ikea og ikke zone 3 (for det er meget dyrere og vi skal have ny sofa, seng, reol og kommode bragt hjem
). vi havde krakket turen og alting og der stod der var 39,7 km og derfor lå vi i teorien i zone 3. da vi så kommer i hjemtransportkassen og er helt ophidsede og klar på diskussion, så siger manden stille og roligt "jamen i bor i zone 3, for der er 37 km til Faaborg"...NICE!
For første gang NOGENSINDE fik Søren ikke et hysterisk anfald i ikea
(altså vi har tidligere oplevet at råbe ad hinanden så meget at Karl måtte sige, at Søren skulle vente i bilen....det var da vi skulle flytte sammen for fire år siden. sidst vi var i ikea kom vi op og skændes om en lampe og jeg fik sagt noget a la "så kan du vel for helvede bruge dine lorteøjne til at SE med!" da han blev ved at sige at der kun var lampeskærm og ikke lampefod i pakken
) det var ret vildt og blev en ret god tur fordi han var vildt engageret og deltagende...jeg mistænker at det var fordi det var ting til Baby Juhl
Manden HAR et shoppegen, det har bare været gemt væk i alle disse år!! Jeg tror lidt det kommer til at gå helt amok når først baby kan SIGE hvad den vil have
Vi købte fx en fuldstændig unyttig bamsekat der ligner August, for "så kan babyen have ham med ALLE steder" - i teorien. at August så prøvede at pande den ned da Søren viste ham den om aftenen er en anden sag...
Om aftenen skulle Søren naturligvis ligge med sin store brede hånd på maven og fortælle babyen alt: "og så var vi i ikea og vi har købt en sengehimmel til dig og en ny madras og et gulvtæppe og og og og..."
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld