8 (10) uger to go...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

283 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

Skouboe

Jeg har mentalt indstillet mig på at gå 14 dage over tid - ellers går jeg helt i bro, hvis lillesøster ikke er kommet til termin. Hellere en glædelig overraskelse end at terminen kommer og går og og der intet sker...

Her er hvad baby.dk har at sige:

Foster

Størrelse: cirka 42 cm og 2,0-2,2 kg

Fosteret indstiller sig mere og mere på tilværelsen som kommende nyfødt, det sover meget af tiden og kan sove i flere timer da gangen. 

Fosteret danner mere og mere underhudsfedt, bliver mere lyserødt og rundere og ligner mere og mere en ”rigtig” baby.

Neglene på fingrene er vokset ud, hvorimod tåneglene stadig er korte og ligner medbidte negle.

Mor

Barnets bevægelser bliver mere kraftfulde, og du kan have meget sjov med at gætte, om det er numsen, en lille fod eller en hånd, der stikker frem på maveskindet.

Din mave kan skifte facon, alt efter hvordan barnet vender inde i maven. Du kan have svært ved at sidde i bestemt stillinger, fordi barnet efterhånden fylder så meget i livmoderen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

msax

Skouboe skriver:

Jeg har mentalt indstillet mig på at gå 14 dage over tid - ellers går jeg helt i bro, hvis lillesøster ikke er kommet til termin. Hellere en glædelig overraskelse end at terminen kommer og går og og der intet sker...

Her er hvad baby.dk har at sige:

Foster

Størrelse: cirka 42 cm og 2,0-2,2 kg

Fosteret indstiller sig mere og mere på tilværelsen som kommende nyfødt, det sover meget af tiden og kan sove i flere timer da gangen. 

Fosteret danner mere og mere underhudsfedt, bliver mere lyserødt og rundere og ligner mere og mere en ”rigtig” baby.

Neglene på fingrene er vokset ud, hvorimod tåneglene stadig er korte og ligner medbidte negle.

Mor

Barnets bevægelser bliver mere kraftfulde, og du kan have meget sjov med at gætte, om det er numsen, en lille fod eller en hånd, der stikker frem på maveskindet.

Din mave kan skifte facon, alt efter hvordan barnet vender inde i maven. Du kan have svært ved at sidde i bestemt stillinger, fordi barnet efterhånden fylder så meget i livmoderen.

Uha - det går lige op for mig at du har termin 1 dag før jeg har... lidt vildt... hvem kommer først med en fødselsberetning?

Jeg havde slet ikke overvejet at der kun er 8 uger til. Det er jo nærmest lige omlidt. Får helt stress over det jeg lige skal nå inden der kommer en baby.

Overvejer lige om jeg skal lave en ny aftale med babe. Indtil videre hedder aftalen at den kommer ud lørdag 7. august - men det kan da godt være baby og jeg skal lave lidt om på ankomst tidspunktet... Har jo lige det der speciale jeg gerne ville nå at have så godt som færdigt inden.

SMIL fra Mette der er 32+1

Anmeld

10. juni 2010

Skouboe

msax skriver:

Uha - det går lige op for mig at du har termin 1 dag før jeg har... lidt vildt... hvem kommer først med en fødselsberetning?

Jeg havde slet ikke overvejet at der kun er 8 uger til. Det er jo nærmest lige omlidt. Får helt stress over det jeg lige skal nå inden der kommer en baby.

Overvejer lige om jeg skal lave en ny aftale med babe. Indtil videre hedder aftalen at den kommer ud lørdag 7. august - men det kan da godt være baby og jeg skal lave lidt om på ankomst tidspunktet... Har jo lige det der speciale jeg gerne ville nå at have så godt som færdigt inden.

SMIL fra Mette der er 32+1

Jeg opdagede det for et par dage siden

Jeg tror du kommer først - jeg er som sagt indstillet på at det bliver 14 dage over tid. Også fordi jeg - selvom det er nr 2 - er at betragte som 1. gangs fødende på mange områder ifølge lægerne.

Nu har jeg også på det bestemteste nægtet nogen former for igangsættelse, så der er ikke meget hjælp at hente. Skal hun ud før jeg går i fødsel af mig selv bliver det KS.

Men det bliver spændende at se - hvis vi er rigtigt gode, kommer de samtidigt.. 

Anmeld

10. juni 2010

anna-jonas

Det er utroligt, at 8 uger kan føles som så lang tid...............når man er gravid, mens at 8 uger med en nyfødt bare stryger afsted.

Spændende at se hvem der føder først af Mette og dig.............hep, hep........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.