Så skal hun i dagpleje!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

374 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

Ox.

Pyha, har været tlbage på arbejde et par måneder nu, i den tid har min mor som er førtidspensionist passet bettemusen imens vi har arbejdet.

Nu har vi fået dagplejeplads fra d. 22/6, og jeg har det mærkeligt med det ... Jeg tror simpelthen det er fordi jeg jo selvfølgelig er tryg ved min mor passer prinsessen, men nu er det pludselig en vildt 'fremmed' som jeg kun lige når at møde til samtale på tirsdag hvor vi skal ned og se dagplejen, jeg kommer garanteret til at bombadere den stakkels dagplejemor med spørgsmål fra højre og venstre ..

Hvordan reagerede i da jeres skulle ud? Må indrømme det da giver en lille klump i halsen, men det er da både på en positiv & negativ måde ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

eliasogmor

Sussie&Lilje skriver:

Pyha, har været tlbage på arbejde et par måneder nu, i den tid har min mor som er førtidspensionist passet bettemusen imens vi har arbejdet.

Nu har vi fået dagplejeplads fra d. 22/6, og jeg har det mærkeligt med det ... Jeg tror simpelthen det er fordi jeg jo selvfølgelig er tryg ved min mor passer prinsessen, men nu er det pludselig en vildt 'fremmed' som jeg kun lige når at møde til samtale på tirsdag hvor vi skal ned og se dagplejen, jeg kommer garanteret til at bombadere den stakkels dagplejemor med spørgsmål fra højre og venstre ..

Hvordan reagerede i da jeres skulle ud? Må indrømme det da giver en lille klump i halsen, men det er da både på en positiv & negativ måde ..

uhh jeg var så glad for at vi bare passede sammen, altså dp moren og jeg...hun var så sød og vi klikkede med det samme...nu skal han stoppe og i Vuggestue/børnehave.... pyh..hvordan klarer jeg lige den..og jeg skal være der en mdr sammen med ham..da den plads vi har fået, er hvor jeg er  i praktik nu....

Anmeld

10. juni 2010

CarinaSB

jeg var fuldstændig afklaret med at sende Noah afsted .. da vi så var til samtale med hans dp mor .. jamen der var bare kemi imellem dem Og vi er ikk andet end lige kommet ind af døren hos hende om morgen før han vil over til hende og så griner han med det samme så vi har været super heldig

Og han har knap nok tid til at komme med hjem når vi henter ham .. Og så kan vi godt snakke med hende 20 min inden vi går derfra så vi får afvide hva de har lavet hele dagen Så jeg er så glad for min .. og håber du bliver lige så glad for jeres 

Anmeld

10. juni 2010

Ox.

eliasogmor skriver:

uhh jeg var så glad for at vi bare passede sammen, altså dp moren og jeg...hun var så sød og vi klikkede med det samme...nu skal han stoppe og i Vuggestue/børnehave.... pyh..hvordan klarer jeg lige den..og jeg skal være der en mdr sammen med ham..da den plads vi har fået, er hvor jeg er  i praktik nu....

Håber sådan at DP moderen og jeg kan sammen, hun er syg denne uge, så det var hende der står for den del af byen eller hvad det nu var jeg snakkede med i stedet for ...

Pyyyh det er underligt ..

Ej må også være helt underligt for dig, det er så svært at vide hvad man lige skal føle og gøre synes jeg ..

Anmeld

10. juni 2010

line melias mor

Sussie&Lilje skriver:

åh ha det var som at læse mine egne tanker.

min prinsesse har fået dagplejeplads fra 1 august og vi skulle så møde dagplejeren i dag.

da vi kommer derhen byder hun os velkommen og vi kommer indenfor. hun introducere de andre to piger hun passer og vi går ind på deres legeværelse. sætter min datter ned og hun går straks i gang med at lege og de andre piger giver hende legetøj. det var så dejligt at se hende sidde der og lege.

efter ca 15 min går vi videre i huset og ud i køkkenet hvor vi får kaffe,min datter får en kiks og de andre børn får deres middagsmad. så sidder vi ellers og snakker i halvanden time. havde 1000 spørgsmål men hun kom mig i forkøbet og fortalte faktisk alt hvad jeg havde ville spørge om. hun var så sød og fantastisk sammen med børnene og overfor os. jeg var solgt og over lykkelig for havde virkelig været bange for at skulle til den samtale.

jeg gik derfra stor smilende og tryg indeni. jeg har bare fundet den mest perfekte dagplejemor til min datter. det skal nok gå. spørg se hende an og hvis det slet ikke er en person der tiltaler dig så skal du ikke gå på kompromis. jeg er gået fra at være rigtig bange til at være rigtig glad. håber du får samme oplevelse.

Anmeld

10. juni 2010

Moar'en

Viktor startede her for ca 5 uger siden, så kan godt huske alle de tanker. Som en anden skriver havde jeg os 1000 spørgsmål, men fik ikke stillet et eneste da hun fortalte alt. Vi klikkede bare super godt med DP'en og jeg følte mig "hjemme" og velkommen da jeg trådte ind i hende hjem. Men derfor var det nu stadig hårdt at aflevere ham. De første gange var der ingenting men første gang hvor han græd da jeg skulle gå, puha. Jeg skylndte mig at gå, og så sad jeg ellers og tuede ude i bilen. Men der gik ikke mere end 5 minutter før jeg fik en sms om at Nu var Viktor glad igen. Det har vores DP været kanon til, at sende sms om hvordan det går i starten.

Anmeld

10. juni 2010

Ox.

Pyha er glad for at høre jeres svar - Det er vel som når man begynder på arbejde igen, det er lige de første par uger der skal overståes og så bliver det rutine kunne jeg forestille mig - eller håber ihvertfald!

Anmeld

11. juni 2010

Halbschön

Sussie&Lilje skriver:

Hej søde!

Jamen jeg startede jo her for 3,5mdr siden da Nicolai var 4mdr.. Da der ingen dp-plads var, så har farmor passet ham... I fredags modtog vi så et brev om at der var plads allerede fra i onsdags... Så i tirsdags var vi ovre og besøge hende, og i onsdags startede han i dp... Jeg var rigtig bekymret for om det nu gik godt, og hvordan han havde det med de andre børn osv...

Alle tre dage har det bare gået SÅ godt med at få ham afleveret, og han har ikke været pyller eller noget derovre.. Når jeg henter ham er det med et stort smil, så jeg glæder mig allerede til at jeg skal over og hente ham idag ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.