Hvor lang barsel holdte/holder i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

Jibbe

Jeg skal på barselsdagpenge og kan holde 46 uger efter fødslen. Men der er en mulighed for at udskyde noget af barslen og afholde den senere og det overvejer jeg lidt da jeg har fået tilbudt arbejde så snart jeg er klar og det mest ideelle er at jeg kan starte i april/maj. Ellers starter jeg først når sæsonen er startet.

Men han er kun 9 måneder ca. på det tidspunkt og ved ikke om det er for tidligt at sende ham i DP/VS...

Men hvor lang barsel holdte i og har i evt fortrudt at den blev for kort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

LHA

Jeg skal igang igen når min søn er 9 måneder og det er med blandede følelser jeg går igang igen. Tror til gengæld det bliver rigtig godt for ham at komme i DP.

Anmeld

10. juni 2010

DK

Med Kirstine holdt jeg barsel fra 4 uger før naturligvis, til hendes fødselsdag d. 25/12 til 1/8. Der var hun jo så 7 mdr. gammel og det gik rigtig fint med at aflevere hende. Hun var bare glad og spændt over alt det nye spændende og græd ikke en eneste gang. Jeg holdt så tre mdr. barsel mere fra. 1/12 til 1/3 samme år. Grunden til at jeg stoppede med barsel så tidligt var også på grund af et job. Det var så ikke liiige hvad jeg havde regnet med og fik så de sidste barsels-mdr. der senere på året!

Med det barn jeg bærer på nu, kommer jeg til at gå på barsel et par dage før termin pga. eksamner der skal overståes. Herefter har jeg barsel fra termin 20/1 indtil 1/9 hvor jeg skal begynde at skrive mit speciale og hvor barnet altså skal ud og passes!

Knus Ditte 

Anmeld

10. juni 2010

9510

Jeg har taget 46 uger fra fødslen, starter på job kort før han bliver 11 måneder

Anmeld

10. juni 2010

Jibbe

Regner med at sige ja til at starte på arbejdet der i april/maj. Det er jo super fedt at blive tilbudt arbejde til så snart jeg er færdig med barslen. Var ellers begyndt at overveje alternative uddannelser Men her bliver mine vagter tilpasset livet som "deltidsenlig" mor som jeg bliver og det er normalt meget meget svært at få til at passe med jobbet som tjener... Regner så med at tage de 8 uger som jeg vil udskyde barslen med til januar 2011 da det er helt uden for sæsonen...

Anmeld

10. juni 2010

DK

Jibbe skriver:

Regner med at sige ja til at starte på arbejdet der i april/maj. Det er jo super fedt at blive tilbudt arbejde til så snart jeg er færdig med barslen. Var ellers begyndt at overveje alternative uddannelser Men her bliver mine vagter tilpasset livet som "deltidsenlig" mor som jeg bliver og det er normalt meget meget svært at få til at passe med jobbet som tjener... Regner så med at tage de 8 uger som jeg vil udskyde barslen med til januar 2011 da det er helt uden for sæsonen...

Det lyder da som en god ide. Jobbene hænger jo ikke på træerne pt, og især ikke nogen der lige passer ind i ens kram! Tillykke med det!

Jeg er sikker på at du kommer til at nyde de sidste 8 uger ekstra meget, når først du har været ude på arbejdsmarkedet!

Knus Ditte

Anmeld

10. juni 2010

Jibbe

DK skriver:

Det lyder da som en god ide. Jobbene hænger jo ikke på træerne pt, og især ikke nogen der lige passer ind i ens kram! Tillykke med det!

Jeg er sikker på at du kommer til at nyde de sidste 8 uger ekstra meget, når først du har været ude på arbejdsmarkedet!

Knus Ditte

Jeg tror også jeg kommer til at nyde de 8 uger og som det ser ud nu så skulle min kæreste gerne have ferie i 5 af ugerne så det er bare perfekt.

Og det er bare skønt at få tilbudt sådan et job inden man går på barsel Det betyder vel at jeg kan finde ud af det jeg laver

Anmeld

10. juni 2010

DK

Jibbe skriver:

Jeg tror også jeg kommer til at nyde de 8 uger og som det ser ud nu så skulle min kæreste gerne have ferie i 5 af ugerne så det er bare perfekt.

Og det er bare skønt at få tilbudt sådan et job inden man går på barsel Det betyder vel at jeg kan finde ud af det jeg laver

Det er jeg sikker på at du kan! Så vidt jeg husker var det også dig der var totalt vin-kyndig! Men det følger vel med udd./jobbet?

Anmeld

10. juni 2010

Svei

Jeg ville gøre alt for at holde så længe som muligt...tror på det er vigtigt at de får så meget med hjemmefra inden de skal ud og ikke mindst når man ser på hvad de skal ud til, de små pus.

Jeg var hjemme 1½ år med alle tre og kunne jeg havde jeg valgt et år mere.

Anmeld

10. juni 2010

Jibbe

Tja man får da en basisviden på uddannelsen, alt udover det er meget afhængigt af arbejdspladsen og ens interesse... Og jeg har været heldig at arbejde med nogen rigtige dygtige sommelier/vinkyndige så har da lært noget... Og glæder mig til at jeg igen kan nyde mit glas vin om aftenen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.