graviditetstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

pemiro

Jeg sidder lige her og spekulere lidt og håber i kan svare derude

Hvor længe går der før at en graviditetstest siger positiv?

Er det lige på førstedagen efter udebleven mens, eller kan der gå op til 1-2 måneder?

Hilsen den nysgerrige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

trine1989

hej

jamen man siger at man kan teste på den dag hvor man skulle have sin mens.

dog tester nogen før dog tidligst 5 dag efter Æl, og nogen kan først teste senere.

jeg ved ikke hvad du mener med efter 1-2 mdr. er det efter din mens første dag eller efter æl? tror at det er meget normalt at teste positiv i uge 5-6 dvs den uge din mens udebliver...

håber det kunne bruges det blev lidt indviklet

knus trine

Anmeld

10. juni 2010

pemiro

jeg havde min sidste mens den 18 april (normalt kommer den den 3 i hver måned, men den 3.april gik jeg over tid og den kom så først den 18)

men ingen positiv graviditetsteste endnu.

Kan man stadig godt være gravid?

Anmeld

10. juni 2010

mullesmith2

pemiro skriver:

jeg havde min sidste mens den 18 april (normalt kommer den den 3 i hver måned, men den 3.april gik jeg over tid og den kom så først den 18)

men ingen positiv graviditetsteste endnu.

Kan man stadig godt være gravid?

Altså hvis du har haft mens og testen er negativ så vil jeg sige nej så kan du ikke være gravid det er ret usandsynligt. Man kan også godt springe en mens over uden man lige ved hvorfor, det gjorde jeg da vi prøvede at blive gravide. Men hvis du tester negativ og du er gået lang tid over med mens så ville jeg nok kontakte min læge og spørge om han/hun har en ide om hvad der så kan være galt, for det er ikke normalt at mens bare udebliver sådan. Medmindre man er gravid eller i overgangsalderen eller har en sygdom der gør det.

Håber du finder ud af det hele. Mvh. Mulle

Anmeld

10. juni 2010

Corn

pemiro skriver:

Jeg sidder lige her og spekulere lidt og håber i kan svare derude

Hvor længe går der før at en graviditetstest siger positiv?

Er det lige på førstedagen efter udebleven mens, eller kan der gå op til 1-2 måneder?

Hilsen den nysgerrige

Jeg er åbenbart langsom til at danne graviditetshormoner, for jeg har ikke kunnet teste bragende positiv før jeg har været omkring 5 uger henne...

Men det vidste jeg denne tredje gang, så jeg ventede til jeg var 14 dage over tid før jeg gad tage en test, selvom min krop skreg med letgenkendelige graviditetstegn.. Og da jeg testede kom  der en svag streg på testen, som først var rigtig synlig efter 10 minutter, og der stod der jo egentlig på testen at resultatet så ikke var sikkert.... Men han er derinde...

Majken 36+6

Anmeld

10. juni 2010

pemiro

mullesmith2 skriver:

Altså hvis du har haft mens og testen er negativ så vil jeg sige nej så kan du ikke være gravid det er ret usandsynligt. Man kan også godt springe en mens over uden man lige ved hvorfor, det gjorde jeg da vi prøvede at blive gravide. Men hvis du tester negativ og du er gået lang tid over med mens så ville jeg nok kontakte min læge og spørge om han/hun har en ide om hvad der så kan være galt, for det er ikke normalt at mens bare udebliver sådan. Medmindre man er gravid eller i overgangsalderen eller har en sygdom der gør det.

Håber du finder ud af det hele. Mvh. Mulle

det er også det jeg vil mene.

men har været til lægen, som siger min livmoder er større end den burde være, og han mener jeg er gravid, han kunne faktisk slet ikke forstå den negative test.

skal til lægen igen imorgen og så må jeg se hvad han siger.

min mens har ellers ALDRIG før gået mere end 1 dag over, så jeg forstår det slet ikke.

min kæreste og jeg havde et uheld med et kondom i april, men hvis jeg skulle være gravid, ville jeg være omkring de 7 uger henne og så burde jeg jo kunne se det på graviditetstest vil jeg mene?

Anmeld

10. juni 2010

oo

ellers kan din læge i hvert fald se det på blodprøver, der kan han se det præcise HCG niveau - hvis du altså er gravid. og ved en scanning i uge 7 burde I også kunne se hjerteblink.

Anmeld

10. juni 2010

pemiro

hmm okay.

tak for jeres svar.

synes det er en evighed at vente til imorgen før jeg skal til lægen. Man vil egentlig bare have svar, også fordi, at hvis jeg ikke er gravid, vil jeg egentligt gerne finde ud af, hvad der så er skyld i alt det påstyr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.