Børn på 2½ år, som ik høre efter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.311 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

NejaJ

Hejsa i skønne kvinder!

Jeg er mor til min skønne datter på 2½ år! Og hun er dejlig

Men nu er begyndt at have sin egen personlighed, hvilket kun er dejligt! Men oven i det er hun STADIG et barn som piller i ALT! Og hendes øre har hun gemt et sted!

Jeg syntes selv jeg har prøvet mange ting for at få hende til at høre  efter, men INGENTING virker!!!

Ved virkelig ik hvad jeg skal gøre- hvis ik jeg gør noget ved det nu, er jeg bare bange for hun bliver en stor KRUDTUGLE!

Nogen af jer der har samme salgs børn!? (Ved jo godt børn ik er ens!) Hvordan har i gjort og taklet dem?

Please hjælp mig!!

Kram Neja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

ekzunz

Altså min umiddelbare tanke er at det nok er et større særsyn at finde en 2 1/2 årig som rent faktisk hører efter...

Jeg kan desværre ikke hjælpe - mine er nu 4, 5, 14, 15 og 17 - og ingen af dem kan høre andet end "is"

Anmeld

9. juni 2010

vingummibamse

det lyder lidt som min søn hehe han er også 2½ og nogle gange frivillig døv..

jeg er begyndt at prøve at tage det i opløbet... eller når han laver noget han ikke må.. går jeg ind og tager noget af hans lege tøj og leger med (for det vil han nemlig ikke ha)

og på den måde forklar jeg ham at han må ikke lege med mine ting.. ligesom han ikke vil ha at jeg leger med hans..

men bestemt ikke altid den virker..

Anmeld

9. juni 2010

Mira0911

NejaJ skriver:

Hejsa i skønne kvinder!

Jeg er mor til min skønne datter på 2½ år! Og hun er dejlig

Men nu er begyndt at have sin egen personlighed, hvilket kun er dejligt! Men oven i det er hun STADIG et barn som piller i ALT! Og hendes øre har hun gemt et sted!

Jeg syntes selv jeg har prøvet mange ting for at få hende til at høre  efter, men INGENTING virker!!!

Ved virkelig ik hvad jeg skal gøre- hvis ik jeg gør noget ved det nu, er jeg bare bange for hun bliver en stor KRUDTUGLE!

Nogen af jer der har samme salgs børn!? (Ved jo godt børn ik er ens!) Hvordan har i gjort og taklet dem?

Please hjælp mig!!

Kram Neja

Hej smukke Søs...

Har du prøvet af aflede hende med noget legetøj?

Prøvet stille og roligt at fortælle hende, at du vil ikke have hun piller i alle de ting...? En god sætning er "JEG vil ikke have" osv. i en bestemt tone så hun forstår, hov det vil mor ikke have. Det var min sp der foreslog mig denne sætning i stedet for "Nu stopper du" f.eks. Så synes børn det er sjovere at blive ved..

Kram...

Anmeld

9. juni 2010

Kvindemin

Tror altså også man skal lede længe efter en 2½ årige der ikke hører efter, og det bliver kun værre

Anmeld

9. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi bruger også det at tage ham væk og i børnehøjde forklare at det vil mor/ far ikke have. Så som; frederic? mor vil ikke have du kravler ind i opvaskemaskinen - kom så finde vi noget andet at lege med...

Ellers er time out også brugbar herhjemme og han bliver først 2 år til sep.

At aflede kan også bruges i nogle tilfælde...

Anmeld

9. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det lyder fuldstændig som Luka på 2 og snart 8 mdr. Han er en krudtugle uden lige og indimellem har han "hø" i ørerne og hører kun det som han gerne selv vil hører. Jeg er sikker på, at det er en ganske almindelig ting i deres udvikling.

Det sidste han er begyndt på, at sige; er "Det gider jeg ikke". Hm hm hm. Bandit

Kh. Katja

Anmeld

9. juni 2010

Valle81

Znuzke skriver:

Altså min umiddelbare tanke er at det nok er et større særsyn at finde en 2 1/2 årig som rent faktisk hører efter...

Jeg kan desværre ikke hjælpe - mine er nu 4, 5, 14, 15 og 17 - og ingen af dem kan høre andet end "is"

Jamen det lyder ligesom mine på 6 og 4, som også sjovt nok heller ikke kan høre eller forstå andet end is og slik:0)

Anmeld

9. juni 2010

Valle81

Chritinap skriver:

Tror altså også man skal lede længe efter en 2½ årige der ikke hører efter, og det bliver kun værre

Jeps - det skriver jeg gerne under på:0)

Anmeld

9. juni 2010

TbCp

Selektiv hørelse Det har min datter på 2,9 år også
Det kan være så frustrende!

Herhjemme forsøger vi at "vælge vores kampe" lige tænke os om en ekstra gang inden vi siger "nej", og overvejer om det faktisk er noget hun ikke MÅ eller om det egentlig ikke gør det store.
Indimellem gør hun selvfølgelig ting hun absolut ikke må... og der kommer den pludselige døvhed så frem

Vi starter med at fortælle at det må hun ikke, eller at det vil JEG/VI ikke have hun gør. Bliver hun ved går vi hen og tager hende væk.

Indimellem er jeg total upædagogisk og siger "hvis du ikke stopper så kommer SORTEMOR! Og hun bliver gal!" Så griner hun lidt af mig og siger "neeeeej moaaar" og så er vi som regel over problemet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.