er så rasende/dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

line melias mor

hej piger.for omkring en måned siden begyndte min hund at lege rigtig meget med en piges hund der bor næsten ved siden af mig. hun var højgravid og vi snakkede mere og mere sammen. en dag fortalte hun mig hun ikke havde så mange penge så jeg gik hjem og fandt noget af min datters tøj fra hun var helt lille og gav hende det til låns.

her i dag møder jeg hende og hun fortæller at hun har været i hundeskoven med hendes lille hund og hendes kærestes kamphund. den har så angrebet to små hunde. hun siger til mig at det var nogle små lorte hende og det er ejerens egen skyld fordi han blev ved med at sparke for at få den til at slippe hans hunde. hun er så bare gået derfra igen og virker rimelig upårvirket og ligeglad.

jeg syntes mildt sagt hun er en idiot og blev så skuffet. min egen hund blev selv overfaldet i en hundeskov for 1 år siden og var ved at dø og ejeren har aldrig så meget som sagt undskyld eller betalt dyrelægeregning. derfor går det mig endnu mere på.

fatter slet ikke hvordan man kan være så ligeglad med andre dyr og mennesker?????

men nu er mit spørgsmål; kan jeg godt tillade mig at sige til hende at jeg ikke vil have hun låner tøjet alligevel? altså jeg vil bare overhoved ikke have noget at gøre med hende mere. hvad syntes ips det skal lige siges hun ikke har født endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

klmf

Det var dog en SYG, ansvars- og respektløs holdning Det er knallerter som dem, der er skyld i, at kamphunde har et dårligt ry.

Jeg ville ikke låne hende noget som helst, kunne godt finde på at fyre en hvis løgn af om at jeg havde glemt det allerede var lånt ud og så ikke snakke mere om det.

Anmeld

9. juni 2010

Bebsen

Du kan ihvertfald starte med at fortælle hende at den nye hundelov ér trådt i kraft, og hendes kærestes kamphund derfor SKAL have mundkurv på, uanset hvor den færdes, om det så er i snor eller ej!! Udenfor hundeskove SKAL den desuden være i en max 2 m lang snor, OG mundkurv... (kommer selvf os an på hvad det er for en kamphund, for det er ikke alle racerne indenfor muskel/kamp hund der er blevet forbudt)

Jeg har selv en muskelhund, hun er bestemt ikke en kamphund!!(men hun er ALDRIG ude, uden snor på, for de her hunde har en anden tricker end andre hunde, jeg tror dog aldrig hun kunne finde på at gøre nogen noget, men jeg vil ikke tage chancen, så derfor er hun altid i snor, medmindre det er indhegnet område og der ikke er hunde tilstede som hun ikke kender)

Men jeg ville godt nok os være DYBT forarget over hendes ligegyldighed   og synes faktisk godt at du kan kræve dit tøj tilbage, og sige at du ikke kan eller vil støtte hende, med de holdninger hun har!!

Anmeld

9. juni 2010

VIPpigen

Støtter fuldt op, har overværet 1 hundeslagsmål nede i gågaden ved os, og i fredags var den gal igen. Vi kom lige efter en stor hund var blevet angrebet af en muskelhund.

Ja, jeg ville kræve mit tøj tilbage, hverken kan, eller vil støtte op om den holdning hun har der. Og hvad hvis det havde været din hund?? NIKS... Ikke på vilkår...

Kan godt li Bebsen skriver hun ikke TØR tage chancen uden snor, for selvom hun ikke tror på hendes hund vil gøre noget, så kan du aldrig vide dig sikker.

Jeg vil så til forsvar for muskelhunde sige at jeg blev bidt af en golden retriver(staves??) da jeg var 4 år gammel, så om hunden er stor eller lille, kamp eller ikke kamphund, så SKAL de for mit vedkommende holdes i snor, og for guds skyld LÆR jeres børn at spørge ejeren om hunden er børnevenlig/god, FØR de rører den.

Anmeld

9. juni 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Kan ikke lige finde ud af formulere et ordenligt svar..

Ud over at jeg tror jeg havde klappede hende en.. Tænk at være så ligeglad...

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.