Hvordan oplever I ligamentsmerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.672 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Riksen

Ja, som overskriften lyder: Hvordan oplever I jeres ligamentsmerter?

Jeg har siden jeg opagede min graviditet haft murren i underlivet, men ikke decideret smerte. Men natten til tirsdag vågnede jeg pga. stærke krampeagtige smerter i underlivet. Jeg tror ikke at jeg tidligere har oplevet noget, der gjorde så ondt. Det var som om en kæmpe hånd klemte om mit underliv og holdt grebet i et minuts tid, for derefter at give slip, holde pause og så begynde igen. Jeg er lidt usikker på om det var voldsomme ligamentsmerter jeg havde.

Jeg blev scannet i går for at se om der var liv, og bønnen sad som den skulle i livmoderen og blinkede lystigt derudaf, så smertern var fra en gravditet uden for livmoderen.

- Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

misslea

Riksen skriver:

Ja, som overskriften lyder: Hvordan oplever I jeres ligamentsmerter?

Jeg har siden jeg opagede min graviditet haft murren i underlivet, men ikke decideret smerte. Men natten til tirsdag vågnede jeg pga. stærke krampeagtige smerter i underlivet. Jeg tror ikke at jeg tidligere har oplevet noget, der gjorde så ondt. Det var som om en kæmpe hånd klemte om mit underliv og holdt grebet i et minuts tid, for derefter at give slip, holde pause og så begynde igen. Jeg er lidt usikker på om det var voldsomme ligamentsmerter jeg havde.

Jeg blev scannet i går for at se om der var liv, og bønnen sad som den skulle i livmoderen og blinkede lystigt derudaf, så smertern var fra en gravditet uden for livmoderen.

- Rikke

jeg mærker det mest ved hurtige bevægelser eller vrid i kroppen!! Det føles som et kraftigt stik i maven... ude i siderne af underlivet!!! De varer dog kun ganske få sekunder - max 10 måske!!!

Tror der er forskel på, hvordan de opleves...

Mange fra Lea 23+2, som ikke mærker ligamentsmerter så meget længere!

Anmeld

9. juni 2010

Riksen

misslea skriver:

jeg mærker det mest ved hurtige bevægelser eller vrid i kroppen!! Det føles som et kraftigt stik i maven... ude i siderne af underlivet!!! De varer dog kun ganske få sekunder - max 10 måske!!!

Ok, tak for svaret 

Ja, der må være forskel på hvordan man oplever det. Har haft nogle kramper i dag, sådan lidt spredt i løbet af dagen - meget ubehageligt, men til at leve med.

Du er jo en del længere henne end jeg er, så dine ligamentsmerter er vel efterhånden blevet til plukkeveer

Anmeld

9. juni 2010

VIPpigen

Puha, syntes de var rigtig slemme i starten, de føltes som om nogen havde slået mig i maven 5 gange, og jeg derefter lavede 100 mavebøjninger. Jeg vågner om natten stadig, hvis jeg ligger på venstre side, så får jeg sååå ondt, og med det samme jeg ligger på ryggen eller højre side går det over igen. Ander gange kommer de bare af jeg hurtigt spænder mavemuskler... De er dog ikke så slemme som de har været...

VIP 14+1

Anmeld

9. juni 2010

TbCp

misslea skriver:

Jeps præcis sådan følte jeg dem også!

Ret skarpe jag ind imellem hvor jeg lige måtte bande lidt

Anmeld

9. juni 2010

Riksen

VIPpigen skriver:

Puha, syntes de var rigtig slemme i starten, de føltes som om nogen havde slået mig i maven 5 gange, og jeg derefter lavede 100 mavebøjninger. Jeg vågner om natten stadig, hvis jeg ligger på venstre side, så får jeg sååå ondt, og med det samme jeg ligger på ryggen eller højre side går det over igen. Ander gange kommer de bare af jeg hurtigt spænder mavemuskler... De er dog ikke så slemme som de har været...

VIP 14+1

Det lyder heller ikke rart, men det er da godt at du kan gøre noget ved det. Jeg har ikke rigtig fundet ud af om der er noget, der kan afhjælpe det - ikke andet end at ligge i fosterstilling...

Anmeld

9. juni 2010

Riksen

TbCp skriver:

Jeps præcis sådan følte jeg dem også!

Ret skarpe jag ind imellem hvor jeg lige måtte bande lidt

Av, det lyder ikke rart. Jeg kan konkludere at det åbenbart er meget forskelligt hvordan vi oplever dem. Men altså... selvom de gør indt, så er der jo en årsag til at de er der - og det er jo slet ikke dårligt

Anmeld

9. juni 2010

VIPpigen

Riksen skriver:

Det lyder heller ikke rart, men det er da godt at du kan gøre noget ved det. Jeg har ikke rigtig fundet ud af om der er noget, der kan afhjælpe det - ikke andet end at ligge i fosterstilling...

Hvad med evt en varmedunk, eller de der ris nogen man kan smide i microen?? varme skulle være godt på smerter generelt, og specielt når det er muskler der arbejder...

Anmeld

9. juni 2010

Riksen

VIPpigen skriver:

Hvad med evt en varmedunk, eller de der ris nogen man kan smide i microen?? varme skulle være godt på smerter generelt, og specielt når det er muskler der arbejder...

Det har jeg slet ikke tænkt på! Det må jeg prøve. Tak for rådet

Anmeld

9. juni 2010

misslea

Riksen skriver:

Ok, tak for svaret 

Ja, der må være forskel på hvordan man oplever det. Har haft nogle kramper i dag, sådan lidt spredt i løbet af dagen - meget ubehageligt, men til at leve med.

Du er jo en del længere henne end jeg er, så dine ligamentsmerter er vel efterhånden blevet til plukkeveer

hmm tjaaa måske  har faktisk tæbkt på, hvordan plukveer mon føles??!!!

Synes jo kun jeg får de der små jag i underlivet, når jeg laver et vrid eller gør en for hurtig bevægelse.. ligesom ligamentsmerterne...!!! Men hvad ved jeg??? Ikke så meget om det i hvert fald... heheh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.