Mærke liv udenpå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.567 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Sky

Hej alle

Min kæreste vil SÅ gerne mærke når den lille baby i maven rør på sig, men hvornår kan man mærke liv/spark uden på maven?

Sky

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Mama3

jeg var ca 20 uger henne før min mand kunne mærke vores bebs uden på maven

Anmeld

9. juni 2010

CiSo

jeg er først begyndt at mærke det udenpå nu, og jeg er i uge 21 .

Anmeld

9. juni 2010

saxa

Tror også jeg var en 19-20uger henne da sparkene meldte sig udenpå maven..

Anmeld

9. juni 2010

trine3112

Jeg var vist omkring 22 uger henne, før min kæreste kunne mærke det. Til gengæld kunne jeg nærmest blive frustreret over, at han ikke mærkede noget, når det nu føltes så tydeligt i mig. Og havde vist lidt svært ved at finde ud af, om det var indvendigt eller udvendigt det kunne mærkes for andre.

Men det skal nok komme og lige pludselig så kan din kæreste mærke baby flere gange om dagen

/Trine

Anmeld

9. juni 2010

misslea

Sky skriver:

Hej alle

Min kæreste vil SÅ gerne mærke når den lille baby i maven rør på sig, men hvornår kan man mærke liv/spark uden på maven?

Sky

jeg var præcis 19+3 henne, da min mand for første gang kunne mærke sparkene...!! Vi var ellers forberedt på, at der kunne gå lidt ekstra tid, da min moderkage ligger fortil, og derfor tager lidt af styrken på sparkene udvendigt!!!

MEN heldigvis sparker hun VIRKELIG til derinde, så min mand var heldig allerede at kunne mærke hende forholdsvis tidligt!!

Tror der er lidt forskel på, hvornår sparkene kan mærkes udvendigt... men vil skyde på ca. 18-22 uge

Mange  fra Lea 23+2

Anmeld

9. juni 2010

Muffinmus

her var det omkring uge 20 begge gange, moderkagen lå ud til maven så der skulle sparkes hårdt til:-)

Anmeld

9. juni 2010

Sisley

Jeg mærkede liv sent bl.a. fordi min moderkage lå foran barnet, så det var først omkring uge 22-23. Umiddelbart efter kunne vi både se og mærke bevægelser udefra også.

Anmeld

10. juni 2010

Sky

Hej Alle

Tak for jeres svar...Jeg troede jo at der skulle gå MEGET længere før man kunne mærke det udenpå, for er kun først lige selv begyndt at kunne mærke noget. Men motiveret af jeres beretninger om at man godt måske kan mærke det allerede nu (er 18+4), satte jeg mig ned i går aftes og ga det en chance med kæresten.

Der var fuld gang i baby - havde lige ordnet i haven så måske protesterede den lidt over al aktiviteten, eller også var den bare glad - og så var det ellers bare at vente. Jeg sagde ikke et ord, for ville jo se om han selv kunne mærke noget! - Og jo! - "nu gør den noget"..... og den var god nok!

Det var en VILD oplevelse sys jeg, og han stirrede bare på maven og så helt lykkelig ud

Anmeld

10. juni 2010

oo

Sky skriver:

Hej Alle

Tak for jeres svar...Jeg troede jo at der skulle gå MEGET længere før man kunne mærke det udenpå, for er kun først lige selv begyndt at kunne mærke noget. Men motiveret af jeres beretninger om at man godt måske kan mærke det allerede nu (er 18+4), satte jeg mig ned i går aftes og ga det en chance med kæresten.

Der var fuld gang i baby - havde lige ordnet i haven så måske protesterede den lidt over al aktiviteten, eller også var den bare glad - og så var det ellers bare at vente. Jeg sagde ikke et ord, for ville jo se om han selv kunne mærke noget! - Og jo! - "nu gør den noget"..... og den var god nok!

Det var en VILD oplevelse sys jeg, og han stirrede bare på maven og så helt lykkelig ud

TILLYKKE! det er ret stort når far pludselig også er en del af det hele, så man blir en treenighed istedet for at være lukket som to i symbiose

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.