Langsynet baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.777 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

FruEllingsen

Vi har gået til øjenlæge med Marcus, da han vejede under 1500g da han blev født.

ved øjenlægen skulle de tjekke at hans øjne modnede som de skulle, og det er de heldigvis. så på det punkt er vi afsluttet.

MEN

Jeg er meget langsynet, så vi blev enige med øjenlægen om lige at tjekke Marcus. og han er desværre også langsynet. Vi skal der ind igen i juli når han er 6 uger korrigeret. så kan vi få afvide præsic hvor galt det er.

Øjenlægen skal til noget kongres i næste uge, hvor der kommer nogle af de bedste øjenlæger, så han spurgte om han måtte tage Marcus journal med, så de sammen kunne vudere hvornår han skal have briller. så vi ved da at han er i gode hænder.

Er glad for at det er blevet opdaget så tideligt, så han ikke ender med dovne øjne lige som mig (de opdagede først mit dårlige syn da jeg var 4) men ihh hvor jeg synes det er synd for Marcus at han skal have briller som helt lille. kan huske hvor meget jeg selv hadede mine briller, og synes de var til besvær. og de blev altid skæve.

Men sådan er det jo desværre. og så tager vi det med. og får det bedste ud af det.

Er der andre her inde som har/har erfaringer med helt små børn og briller. her tænker jeg børn under 2??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

hc=k

Jeg skal til øjenlæge med min dreng jer d. 28 juni fordi både jeg og faren er meget langsynet. Min dreng er 14 måneder.

Jeg kigger lige med.

Anmeld

9. juni 2010

FruEllingsen

hc=k skriver:

Jeg skal til øjenlæge med min dreng jer d. 28 juni fordi både jeg og faren er meget langsynet. Min dreng er 14 måneder.

Jeg kigger lige med.

okey. du må lige opdatere hvordan det går ved øjenlægen så?

Anmeld

9. juni 2010

hc=k

Drømmer skriver:

okey. du må lige opdatere hvordan det går ved øjenlægen så?

Ja det skal jeg nok

Meeen jeg tror næsten at han skal have briller om ikke andet så i hvertfald når han bliver større.

Jeg har +4,5 på højre og +5,0 på venstre og så lige en bygningsfejl oven i hatten på 0,75.

Min kæreste har +3,75 på højre og +4,25 på venstre og også bygningsfejl på 0,75

Anmeld

9. juni 2010

FruEllingsen

hc=k skriver:

Ja det skal jeg nok

Meeen jeg tror næsten at han skal have briller om ikke andet så i hvertfald når han bliver større.

Jeg har +4,5 på højre og +5,0 på venstre og så lige en bygningsfejl oven i hatten på 0,75.

Min kæreste har +3,75 på højre og +4,25 på venstre og også bygningsfejl på 0,75

Ja det kan nok ikke undgåes.

Jeg har + 6,75 på højre og +7 på venstre, plus en bygningsfejl.

Så frygter virkelig at Marcus syn er lige så slemt, men håber det ikke. håber det er noget bedre end mit.

Anmeld

9. juni 2010

hc=k

Drømmer skriver:

Ja det kan nok ikke undgåes.

Jeg har + 6,75 på højre og +7 på venstre, plus en bygningsfejl.

Så frygter virkelig at Marcus syn er lige så slemt, men håber det ikke. håber det er noget bedre end mit.

Heldigvis er der lavet nogle rigtig fine briller til små børn

Anmeld

9. juni 2010

FruEllingsen

hc=k skriver:

Heldigvis er der lavet nogle rigtig fine briller til små børn

Ja det er der heldigvis.

Anmeld

9. juni 2010

FruEllingsen

Er der ikke nogle som har erfaringer med små børn og briller??

Anmeld

9. juni 2010

Faith

Øv hvor træls. Kan godt huske at du snakkede om at du frygtede han skulle have briller fordi de kan være sådan til besvær.

Men når det så er sagt, så synes jeg osse det er godt det blir opdaget så tidligt. Man kan gøre meget i dag.

Har langsynetheden noget at gøre med hans for tidlige fødsel, eller er det noget han har arvet efter dig?

Anmeld

9. juni 2010

FruEllingsen

smillaluna skriver:

Øv hvor træls. Kan godt huske at du snakkede om at du frygtede han skulle have briller fordi de kan være sådan til besvær.

Men når det så er sagt, så synes jeg osse det er godt det blir opdaget så tidligt. Man kan gøre meget i dag.

Har langsynetheden noget at gøre med hans for tidlige fødsel, eller er det noget han har arvet efter dig?

Det er noget han har arvet fra mig. så nu er jeg bare spændt på at høre hvor galt det er når vi skal afsted igen.

Men ja, det er helt sikkert positivt at de allerede har opdaget det nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.