Sleeping beauty... zzzzzz!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Tulle28

Hej piger,

Min lille datter har hele tiden haft et godt sovehjerte, men de sidste par uger er det blevet værre (bedre?) - hendes rytme er sådan ca. sådan:

Morgen - vågner med et smil Får ren ble, lidt at spise og efter max. en time er hun træt og bliver puttet.

Sover så 3-4 timer.

Middag - ammes, får ren ble og vi hygger og leger - efter max. en time bliver hun træt og puttes.

Sover så IGEN 3-4 timer.

Aften - samme som til middag.

Så sover hun 5-6 timer, vågner og er sulten og sover så videre med det samme. Og så vågner hun først næste morgen.

Idag vågnede hun 8.20, fik ren ble, blev ammet og kl. 09.00 var hun bare SÅ træt at jeg blev nødt til at putte hende. Og i skrivende stund sover hun stadig.

Altså, jeg er ikke bekymret som sådan, for når hun er vågen er hun glad og opmærksom og nysgerrig og hun spiser også godt. Men nu er hun snart 11 uger og jeg synes jo hele tiden jeg har fået at vide at hun får flere vågentimer når hun bliver ældre.

Andre med små børn som har/havde et godt sovehjerte? Hvornår vendte det?

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

*Sofie*

Nyyyyd det *G*
Da Malou var helt lille sov hun os mer eller mindre konstant. Jeg nåede at blive lidt nervøs...men det var der slet ingen grund til.
Hun har os altid haft et godt sovehjerte (mindre godt i nogle perioder).
Da hun var helt lille sov hun sig igennem sine tigerspring. Måske gør din datter det samme ?

Anmeld

9. juni 2010

Tulle28

*Sofie* skriver:

Nyyyyd det *G*
Da Malou var helt lille sov hun os mer eller mindre konstant. Jeg nåede at blive lidt nervøs...men det var der slet ingen grund til.
Hun har os altid haft et godt sovehjerte (mindre godt i nogle perioder).
Da hun var helt lille sov hun sig igennem sine tigerspring. Måske gør din datter det samme ?

Ja jeg ved godt jeg skal nyde det - især når jeg ser på nogle af de andre børn i min mødregruppe. Pyyyyh hvor er de aktive he he

Jeg har faktisk selv tænkt på, om hun mon sover sig gennem tigerspring, der er jo et ved 8 uger (hun er 10 uger plus nogle dage, men iflg. bogen "Vidunderlige uger" regnes de fra terminsdatoen, og hun er født 38+0, dvs. 2 uger før termin). Så det passer meget godt.  

Hvornår begyndte din datter at være mere vågen i dagtimerne?

Anmeld

9. juni 2010

XXSS

Tulle28 skriver:

Hej piger,

Min lille datter har hele tiden haft et godt sovehjerte, men de sidste par uger er det blevet værre (bedre?) - hendes rytme er sådan ca. sådan:

Morgen - vågner med et smil Får ren ble, lidt at spise og efter max. en time er hun træt og bliver puttet.

Sover så 3-4 timer.

Middag - ammes, får ren ble og vi hygger og leger - efter max. en time bliver hun træt og puttes.

Sover så IGEN 3-4 timer.

Så sover hun 5-6 timer, vågner og er sulten og sover så videre med det samme. Og så vågner hun først næste morgen.

Idag vågnede hun 8.20, fik ren ble, blev ammet og kl. 09.00 var hun bare SÅ træt at jeg blev nødt til at putte hende. Og i skrivende stund sover hun stadig.

Altså, jeg er ikke bekymret som sådan, for når hun er vågen er hun glad og opmærksom og nysgerrig og hun spiser også godt. Men nu er hun snart 11 uger og jeg synes jo hele tiden jeg har fået at vide at hun får flere vågentimer når hun bliver ældre.

Knus Tulle

Det er helt normalt og du er måske bare en af de "heldige"..  Det samme gjorde sig gældende for vores datter, hun sov også igennem hele natten - lige som hun gør den dag i dag. hvilket kun er fantastisk. Rytmen kan og vil dog ændre sig jo ældre de bliver. Færre lurer, men forhåbentlig stadig en hel nattesøvn.

Du skal i hvert fald ikke være nervøs - nyd det

Anmeld

9. juni 2010

*Sofie*

Tulle28 skriver:

Ja jeg ved godt jeg skal nyde det - især når jeg ser på nogle af de andre børn i min mødregruppe. Pyyyyh hvor er de aktive he he

Jeg har faktisk selv tænkt på, om hun mon sover sig gennem tigerspring, der er jo et ved 8 uger (hun er 10 uger plus nogle dage, men iflg. bogen "Vidunderlige uger" regnes de fra terminsdatoen, og hun er født 38+0, dvs. 2 uger før termin). Så det passer meget godt.  

Hvornår begyndte din datter at være mere vågen i dagtimerne?

Ja, det er jo så det jeg har brudt mit lille hoved med hele dagen *G*
Og jeg ka simpelthen ikk huske det...Skræmmende egentlig
Men det har været nogle meget glidende overgange.

Jeg har lige fundet en lille bog frem som jeg skrev i hver dag i starten. Her står at da hun var ca 3 måneder ku hun være vågen 2½ time ad gangen. Et sted står der 'meget træt, sovet det meste af dagen' *G* Et andet sted står der 'har været i fint humør de få timer hun har været vågen' *GG*
Resten af det der står i bogen ka vi ikk rigtig bruge til noget...

Anmeld

9. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Tulle28 skriver:

Hej piger,

Sover så 3-4 timer.

Sover så IGEN 3-4 timer.

Knus Tulle

Har også en med godt sovehjerte....

Da frederic var 3 mdr blev han vækket omkring kl 7/8, kom i tøjet - mad - lege og en formiddags lur på max 1 time og gerne mellem kl 9 og 10. Ind og få ren numse - lege - mad - slappe af. Kl 11.30-12.15 kom han ud at sove til middag og max i 3½ time alt efter hvor meget han sov til formiddag. Ind og få ren numse - lege - mad og hygge ind til kl 17.30 hvor han atter fik ren numse - evt bad - i nattøj og godnat bryst og sov fra kl 18.15 /19 og til næste morgen.

Da han started i dp som 8 mdr, sletted ved formiddags luren - samme antal timer til midag dog max 3 timer 11.45 - ? og en bette lur på 30 min om eftermiddagen så han havde energi til aftensmad, lige i en overgang.

Nu er han 1 år og 9 mdr og kører samme rytme, dog uden eftermiddagslur. Og han kommer i seng 18.30/19 og bliver vækket næste morgen kl 7. I weekender kan han snildt sove til kl 8.30..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.