Spørgsmål til højstolen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

NaFe

Hvornår tager man den der bøjle af så de selv kan kravle op og sætte sig???

Felusen kan godt, men ved bare ikke om hun er for lille til a jeg tager bøjlen af....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

JustAnotherName

Hmm, ja... Det er nok noget som man selv er nødt til at tage stilling til - alt efter hvilket "temperament" man har ....om man får dårlige nerver af det, eller vurdere at ens barn faktisk er ved at være rustet til det.

Jeg vil mene, at tiden er ved at være til det, når hun godt selv kan nu.
Så kan det næsten være mere farligt, at bøjlen er på, hvis hun rejser sig i stolen eller forsøger at kravle op, men ikke kan komme det sidste stykke for bøjlen og i stedet falder. Så er det snart bedre, at bøjlen er væk, så de kan komme til.

Og selv et stort barn som HAR tjek på det, KAN jo falde alligevel.
Men øvelse gør mester, så hvis mor har nerver til det, så tror jeg såmænd egentlig godt, at Felucca vil kunne selv nu.

Hvordan har du det med det?
Virker hun til at være motorisk nok nu til at kunne? ....hvis bare du står ved siden af, og har en støttende (parat til at gribe) hånd bag hendes ryg ...så har hun helt sikkert snart helt styr på det 

Anmeld

9. juni 2010

JustAnotherName

Herhjemme er bøjlen på ved Celina, for at hun har strop mellem benene. Ellers kurer hun ned under og falder af stolen.

Bianca har ikke haft bøjle på siden hun var 1½ år.
Men de har så i stedet en PlayTray bordplade på deres stole. Det forhindrer også i at de selv kan kravle op. Med mindre vi lige fjerner pladen imens.

Anmeld

9. juni 2010

NaFe

JustAnotherName skriver:

Hmm, ja... Det er nok noget som man selv er nødt til at tage stilling til - alt efter hvilket "temperament" man har ....om man får dårlige nerver af det, eller vurdere at ens barn faktisk er ved at være rustet til det.

Jeg vil mene, at tiden er ved at være til det, når hun godt selv kan nu.
Så kan det næsten være mere farligt, at bøjlen er på, hvis hun rejser sig i stolen eller forsøger at kravle op, men ikke kan komme det sidste stykke for bøjlen og i stedet falder. Så er det snart bedre, at bøjlen er væk, så de kan komme til.

Og selv et stort barn som HAR tjek på det, KAN jo falde alligevel.
Men øvelse gør mester, så hvis mor har nerver til det, så tror jeg såmænd egentlig godt, at Felucca vil kunne selv nu.

Hvordan har du det med det?
Virker hun til at være motorisk nok nu til at kunne? ....hvis bare du står ved siden af, og har en støttende (parat til at gribe) hånd bag hendes ryg ...så har hun helt sikkert snart helt styr på det 

Hun er lidt a en modig per....og vil gerne alt selv... Så har det egentlig fint nok med det, selv om ja det giver lidt dårlige nerver, men hun skal jo lære det på et tidspunkt, og tror helt sikkert hun er moteroisk med... Så mon ikke bare det er at prøve..hihi...

Anmeld

9. juni 2010

JustAnotherName

NaFe skriver:

Hun er lidt a en modig per....og vil gerne alt selv... Så har det egentlig fint nok med det, selv om ja det giver lidt dårlige nerver, men hun skal jo lære det på et tidspunkt, og tror helt sikkert hun er moteroisk med... Så mon ikke bare det er at prøve..hihi...

Man kan jo altid give det et forsøg. Og hvis det alligevel er for nervepirrende og farligt, så er det jo hurtigt at sætte bøjlen på igen 

Anmeld

9. juni 2010

msax

Mille har stadig sin bøjle på, selvom hun sagtens selv kan kravle op (og gør det hvis stolen står fremme). Men hun sidder temmelig uroligt når hun spiser så derfor har vi valgt at beholde den på lidt endnu.

Vi snakkede med vuggestuen om hvad de syntes, og de har også valgt at beholde den på så hun ikke falder ned af den når hun spiser.

SMIL fra Mette 32+0

Anmeld

9. juni 2010

Karo

Jeg tog den af da jeg opdagede at Marcus ikke længere brugte bøjle på stolen i vugggestuen. På det tidspunkt havde han i et stykke tid selv kravlet op og ned af sig selv.

Anmeld

9. juni 2010

TbCp

I julegave sidste år (der var Liva 2,4 år) fik hun en højstol uden bøjle eller lign. Det gik/går rigtig fint!
Liva var begyndt selv at kravle ud af de andre stole og det endte indimellem med at se lidt farligt ud, så tænkte hun ligeså godt kunne få en uden bøjle i stedet for.

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline bestiger også sin højstol! men vi beholder bøjlen på lidt endnu, damen har temperament... og jeg er sikker på at hun står på hoved og albuer ved hvert måltid.... hi hi...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.