112233 skriver:
Hej
Har lige et spørgsmål. Jeg er begyndt i en løbeklub hvor vi træner op til at kunne løbe en halv time efter 12 uger... nu her 3 uger inde i forløbet har jeg fået ondt på indersiden af mit højre knæ. Indersiden lige under knæet.
Kan det være skoene?? Har ikke fået foretaget en løbetest og har sådan nogle Runtech løbe sko..
VIlle høre om der var nogle der havde erfaringer?? Eller er det en kombi af sko og overbelastning.. skal nok løbe langsommere...
Hej hej.
Jeg er ret sikker på, det er pga dine sko. Jeg startede også med et par billige nogle fra Bilka af. Jeg ville simpelthen ikke give flere hundrede kr for sko, hvis nu løb bare ikke var mig.
Jeg har altid døjet med mine knæ, men de er bestemt blevet bedre efter jeg er begyndt at løbe. Og især i de rigtige sko. Jeg spurgten engang herinde mht tid osv. Der var en der sagde til mig, at hun løb så langsomt, at hendes mand sagde, at hun ligeså godt kunne gå. Den tog jeg til mig... Jeg satte simpelthen mit tempo ned. Det er MIT løb, MIN krop og MIT tempo.
Super godt at være i løbeklub, men man får tit et helt ubevist konkurrence-gen af det. Jeg kan bedst lide at løbe selv. Og får jeg virkelig ondt i mit ene knæ, ja så kan jeg gå lidt - uden at skulle forklare nogen hvorfor. Men jeg har også virkelig en privat tid, når jeg løber. Jeg er ikke til de klubber. Og det er smag og behag.
Ang dine knæ, så synes jeg du skal få taget en løbetest og få købt nogle gode sko. Det er en invistering!! Også synes jeg du skal overveje at jogge i din "løbetid". Så skal du nok få fart på. Men det får du ikke, hvis du har ondt, presser dig selv for hårdt og har for ringe sko.
VH KLoster - Der er startet på et 10 km program.
Anmeld