Feber + vaccination ?!? ...og så lidt snak.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

JustAnotherName

Jep, så har Celina fået feber.

Hun sov SLET IKKE sidste nat    ......så det gjorde jeg heller ikke.

Til trods for det, så har jeg bare fået lavet meeeega meget herhjemme idag. Det er helt vildt! Jeg har bare knoklet i 5 timer non-stop, for at rydde op, sortere og smide ud. Så nu er der ved at være klar til, snart at få lavet et værelse til Celina!!

Bianca skulle på tur med vuggestuen + børnehave (integreret inst) idag. Alle mand var afsted på bustur til Fladbro med rygsække og madpakker.
Min lille pige .....hun bliver så stor.

Imens var der kun 4 børn og 2 personaler tilbage i huset.
Celina som den eneste fra hendes stue sammen med en pædagog, og så 3 jævnaldrende små børn inde fra den anden stue + en medhjælper. Så der var stille og roligt. Og det var jo helt perfekt lige idag, hvor Celina kom og var træt ovenpå en nat uden søvn. Så hun sov fra klokken 9-13 og igen fra 14:30-15:30, hvor jeg hentede dem.

Til aften syntes jeg, at hun virkede varm, så jeg tog hendes temp.
Den siger 39 

Så måtte jeg lige ringe til mit job (som afløser) og sige, at jeg enten var nødt til at møde senere, da Kenneth er på job til klokken 8:45, så jeg først kan køre, når han er hjemme til at tage over. Og hvis ikke det kunne gå an, så måtte jeg desværre "sygemelde mig", for at kunne være hjemme med Celina.

Celina har en tid hos lægen imorgen til 1-års undersøgelse og vaccination.
Men hvis hun stadig har feber imorgen, så dur det vel ikke, at få hende vaccineret .....eller hvad - Er der nogen der ved det?

Ihvertfald endte det med, at de fandt en anden på jobbet til at møde ind i stedet for (og jeg føler dårlig samvittighed, da jeg i forvejen havde spurgt lederen om, om der var mulighed for at bytte min morgenvagt til en aftenvagt - det var der så ikke - Og så ringer jeg nu og har et syg barn ....det virker bare sådan lidt HMM..?)

Nå, men jeg håber at der er noget som hurtigt går over.
Nu er tigeren ENDELIG ved at aftage, så kommer der sådan noget natte-rod og feber-værk. Og så en vaccine lige om hjørnet - SUK!!!

PS:
(et langt et)

Jeg har i øvrigt fået en aftale til en samtale med dem henne i vuggestuen. Men det er først d. 21/6 ....hvilket jo er længe ift. problemerne som er aktuelle lige NU jo. Men det er bare svært, at finde en dato, hvor både lederen, stuepersonalet OG Kenneth og jeg alle kan på samme tid. Så må vi se, om det overhovedet bliver til noget, eller om det er ovre igen til dén tid...

Ihvertfald har Celina ikke været udsat for noget de sidste par dage - og jeg VED at de gør en STOR indsats nu, for at det slet ikke sker mere. Men ingen kan jo love noget.

Men lederen kom hen til os, og sagde, at det var bare IKKE OKAY at Celina havde stået for skud så mange gange. Og at der selvfølgelig skulle sættes en stopper for det. Og at de meget gerne ville have en samtale med os, hvor vi sammen kunne drøfte tingene om hvordan der fremover skal gøres.
Det var dejligt endelig at høre det som at de nu HANDLER mere end de kun undskylder og viser forståelse for min frustration ....mens problemet fortsætter.

Så nu begynder jeg rent faktisk at tro en lille smule på, at det nok skal løse sig og blive bedre ......man har da lov til at håbe ihvertfald!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

msax

Øv med feberen - og Nej lægen må ikke vaccinerer hende når hun har feber (det står på vaccinationskortet). Og selvom hun er ovenpå imorgen, tror jeg at jeg ville vente et par dage med at få hende vaccineret, så hun er helt ovenpå igen.

Det er dejligt at høre der ikke har været nogen "overgreb" de sidste par dage og de endelig virkelig prøver at gøre en indsats. Jeg ved virkelig ikke hvor jeg ville gøre af mig selv hvis der var nogen efter Mille.

SMIL fra Mette 31+6

Anmeld

9. juni 2010

lion

Hvor lyder det bare skønt at I har fået en tid til samtale i vuggestuen. Jeg håber I finder ud af noget den dag.

Dejligt at Celina ikk er kommet ud for noget nede i vuggestue og at de holder mere øje efter det.

Hvor er det bare kedeligt at hun er syg med feber, jeg håber det går væk snart ligesom med tigeren. Jeg ville nok vente med at få hende vaccineret.

Anmeld

9. juni 2010

anna-jonas

Godt at Celina ikke har stået for skud de sidste par dage...................men en god ide, at i skal have den samtale.

Jeg håber at lille-prutten har det bedre i dag...................men det er nok en god ide at vente med vaccinen, under alle omstændigheder.

Anmeld

9. juni 2010

JustAnotherName

Jeg ringede til lægen, og fortalte at Celina's temperatur igår aftes inden sengetid var 38,9

Det har IGEN været en ret urolig nat (så mutti her er træææt!)

I morges klokken 05:00 sagde hendes temperatur 38,0
Og i formiddags ved 9-tiden sagde den 37,7 ....Så den er faldende. Og pigebarnet virker bestemt også mere frisk og oplagt ....til trods for den dårlige nattesøvn.

Så jeg ringede til lægen, for at høre, om vi skulle aflyse den aftale vi havde.
Men han syntes, at vi skulle se hende an i løbet af dagen, og komme til 1-års undersøgelsen uanset. Så kan vi vurdere (lægen tjekker også) om det er bedre at vente med vaccinen, eller om hun godt kan få den idag alligevel.

Jeg synes det er træls, HVIS hun skal stikkes, og måske reagerer med feber.
På den anden side, så kan vi ligeså godt se at få det overstået, hvis lægen vurdere, at det godt kan gå an, atvaccinere hende idag. For det er jo ikke sjovere om en uge eller to alligevel 

Anmeld

9. juni 2010

Barbamama

Åh jeg håber I finder en GOD løsning i vuggestuen!!!!
Og det lyer da bare ikke rart at Celina er så skidt.... Og kan du så lige komme ind og sove!!!! God bedring med hende

Anmeld

9. juni 2010

JustAnotherName

Ja, jeg burde virkelig have sovet.
Men jeg køøøører bare derudaf   ....på kaffe og overtræthed, tror jeg.

Vi var ved lægen. Men vaccinen må vente til den 17 juni.
Celina blev tjekket, og hun er bare tip-top. Dog er vægten liiige i den lidt lave ende. Ikke at det betyder alverdens, men jeg tror måske at hun har tabt sig ½ kilo. Så hun skal lige vejes til 15-mdr's vaccinationen, så vi lige kan holde øje.
På kurven havde den taget sig et vældig knæk nedad. Fra at ligge et lille stykke over middel til at ligge et pænt stykke under.

Frøkenen måler 75 cm. og vejer 8,7 kilo.
Og hun er meget fin og funktionel, og alderssvarende i udvikling.

Og der er virkelig FULD tryk på udviklingen for tiden...
Især sproget øver hun sig på.

Hun siger : Ja, Nej, Mor, Far, Bianca (ikke udtalt helt rent, men man hører tydeligt, at det er dét hun siger), vov vov, Hov, Stop, Av, Sut ...og en masse andet pludder sludder.

Og hun spadserer hele hytten rundt, ved en smule støtte op af ting.
Ofte står hun bare lænet op ad ting med maven imod, så hun har begge hænder fri til at kunne lave noget, imens hun står.

Hun er seriøst bare igang med at lære en heeelt masse for tiden.
Og man mærker også tydeligt, at hendes forståelse af os er blevet stor.

Hun er en dygtig lille skattepige!  .....(sagde den stolte mor)

Anmeld

9. juni 2010

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Celina blev tjekket, og hun er bare tip-top. Dog er vægten liiige i den lidt lave ende. Ikke at det betyder alverdens, men jeg tror måske at hun har tabt sig ½ kilo. Så hun skal lige vejes til 15-mdr's vaccinationen, så vi lige kan holde øje.
På kurven havde den taget sig et vældig knæk nedad. Fra at ligge et lille stykke over middel til at ligge et pænt stykke under.

Hun siger : Ja, Nej, Mor, Far, Bianca (ikke udtalt helt rent, men man hører tydeligt, at det er dét hun siger), vov vov, Hov, Stop, Av, Sut ...og en masse andet pludder sludder.

Ofte står hun bare lænet op ad ting med maven imod, så hun har begge hænder fri til at kunne lave noget, imens hun står.

Ej hvor er det sejt hun snakker så meget! Jeg kan da godt forstå du er stolt!!!! Hun er også dejlig!!!!

Anmeld

9. juni 2010

Ida.

JustAnotherName skriver:

Ja hun er da en bette fis - men ikke for lille...hvorfor har hun tabt sig mon?

Og synes sgu det er sejt, at hun kommer gående (dog med støtte fra diverse) rundt i huset - Lina kravler stadig primært, hun kan dog godt gå langs møblerne, men jeg tror hun synes, det går for langsomt!

Sproglig følges vores yngste bare helt vildt meget ad! Lina har følgende i sin "ordbog": Moooaaar, mere, mad, bad, tøj, lege, hov, a-a (må ikke-lyden, du ved), og så efterligner hun ALLE lyde - sådan fik hun f.eks. idag sagt noget der lød pænt meget som remoulade

De er nu dygtige vores små piger

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

JustAnotherName skriver:

Jep, så har Celina fået feber.

Hun sov SLET IKKE sidste nat    ......så det gjorde jeg heller ikke.

Til trods for det, så har jeg bare fået lavet meeeega meget herhjemme idag. Det er helt vildt! Jeg har bare knoklet i 5 timer non-stop, for at rydde op, sortere og smide ud. Så nu er der ved at være klar til, snart at få lavet et værelse til Celina!!

Bianca skulle på tur med vuggestuen + børnehave (integreret inst) idag. Alle mand var afsted på bustur til Fladbro med rygsække og madpakker.
Min lille pige .....hun bliver så stor.

Imens var der kun 4 børn og 2 personaler tilbage i huset.
Celina som den eneste fra hendes stue sammen med en pædagog, og så 3 jævnaldrende små børn inde fra den anden stue + en medhjælper. Så der var stille og roligt. Og det var jo helt perfekt lige idag, hvor Celina kom og var træt ovenpå en nat uden søvn. Så hun sov fra klokken 9-13 og igen fra 14:30-15:30, hvor jeg hentede dem.

Til aften syntes jeg, at hun virkede varm, så jeg tog hendes temp.
Den siger 39 

Så måtte jeg lige ringe til mit job (som afløser) og sige, at jeg enten var nødt til at møde senere, da Kenneth er på job til klokken 8:45, så jeg først kan køre, når han er hjemme til at tage over. Og hvis ikke det kunne gå an, så måtte jeg desværre "sygemelde mig", for at kunne være hjemme med Celina.

Celina har en tid hos lægen imorgen til 1-års undersøgelse og vaccination.
Men hvis hun stadig har feber imorgen, så dur det vel ikke, at få hende vaccineret .....eller hvad - Er der nogen der ved det?

Ihvertfald endte det med, at de fandt en anden på jobbet til at møde ind i stedet for (og jeg føler dårlig samvittighed, da jeg i forvejen havde spurgt lederen om, om der var mulighed for at bytte min morgenvagt til en aftenvagt - det var der så ikke - Og så ringer jeg nu og har et syg barn ....det virker bare sådan lidt HMM..?)

Nå, men jeg håber at der er noget som hurtigt går over.
Nu er tigeren ENDELIG ved at aftage, så kommer der sådan noget natte-rod og feber-værk. Og så en vaccine lige om hjørnet - SUK!!!

PS:
(et langt et)

Jeg har i øvrigt fået en aftale til en samtale med dem henne i vuggestuen. Men det er først d. 21/6 ....hvilket jo er længe ift. problemerne som er aktuelle lige NU jo. Men det er bare svært, at finde en dato, hvor både lederen, stuepersonalet OG Kenneth og jeg alle kan på samme tid. Så må vi se, om det overhovedet bliver til noget, eller om det er ovre igen til dén tid...

Ihvertfald har Celina ikke været udsat for noget de sidste par dage - og jeg VED at de gør en STOR indsats nu, for at det slet ikke sker mere. Men ingen kan jo love noget.

Men lederen kom hen til os, og sagde, at det var bare IKKE OKAY at Celina havde stået for skud så mange gange. Og at der selvfølgelig skulle sættes en stopper for det. Og at de meget gerne ville have en samtale med os, hvor vi sammen kunne drøfte tingene om hvordan der fremover skal gøres.
Det var dejligt endelig at høre det som at de nu HANDLER mere end de kun undskylder og viser forståelse for min frustration ....mens problemet fortsætter.

Så nu begynder jeg rent faktisk at tro en lille smule på, at det nok skal løse sig og blive bedre ......man har da lov til at håbe ihvertfald!

åh! det er bare så træls når de små har det skidt og ikke sover! men det var flot du kunne holde dig i gang alligevel!

mht. dit arbejde, så kan jeg godt se hvad du mener... men de må jo vælge at stole på dig! jeg tror ikke de har den slags mistillid til dig :0) det tror jeg er noget man opbygger over tid.... Og de har ingen grund til at tro sådan om dig! :0)

mht Febereb, så nej, de må ikke vaccineres med feber... Men ring da evt til sekretæren... :0)

GODT! at vuggestuen er blevet meget mere OBS!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.