Mmf græs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

anmaj

Jeg har læst man sagtens kan lave græs af mmf med en hvidløgspresser. men jeg synes bare kun mit vil klæbe sammen. er der et trick til hvordan jeg får det til ikke at klæbe så meget? og hvad så når jeg skal overføre det til kagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Dot D

anmaj skriver:

Jeg har læst man sagtens kan lave græs af mmf med en hvidløgspresser. men jeg synes bare kun mit vil klæbe sammen. er der et trick til hvordan jeg får det til ikke at klæbe så meget? og hvad så når jeg skal overføre det til kagen?

Jeg bruger godt nok fondant(færdigt), men vil tro det gør det samme. jeg ælter extra maizena i, og når det er trykket ud tager jeg en kniv og skraber det af helt inde ved hvidløgspresseren også har jeg en tot græs, som jeg limer på. Var det til at forstå?

Anmeld

8. juni 2010

anmaj

Dot D skriver:

Jeg bruger godt nok fondant(færdigt), men vil tro det gør det samme. jeg ælter extra maizena i, og når det er trykket ud tager jeg en kniv og skraber det af helt inde ved hvidløgspresseren også har jeg en tot græs, som jeg limer på. Var det til at forstå?

Ja, det er til at forstå. men det gjorde jeg også sidst. jeg kan dog ikke undgå at det bliver trykket lidt når jeg skal lime det på... hmmm

men hvad bruger du til lim? jeg bruger vand, er der noget der er mere effektivt...?

Anmeld

8. juni 2010

Dot D

anmaj skriver:

Ja, det er til at forstå. men det gjorde jeg også sidst. jeg kan dog ikke undgå at det bliver trykket lidt når jeg skal lime det på... hmmm

men hvad bruger du til lim? jeg bruger vand, er der noget der er mere effektivt...?

Den sidste jeg lavede brugte jeg vand til, men har købt noget gumpaste - tulose, det er godt at lave lim af

Anmeld

10. juni 2010

anmaj

kan man egentlg ikke også ælte det i kartoffelmel? eller er det mig der har læst forkert et andet sted... ???

Anmeld

11. juni 2010

Dot D

anmaj skriver:

kan man egentlg ikke også ælte det i kartoffelmel? eller er det mig der har læst forkert et andet sted... ???

Jeg bruger normalt Maizena, det virker også

Anmeld

11. juni 2010

Lullaby

Jo men alt hvad du bruger vil påvirke fondaten og derfor vil den til sidste gå i stykker hvis du bruger for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.