cyster i æggestokken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.924 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

stine_olesen

Hej

Jeg har ondt i min ene æggestok i øjeblikket, var til akut læge med den lille i mandags og spurgte til det men hvid det ikke var akut kunne hun ikke hjælpe mig, men sagde det muligvis kunne være cyster i æggestokken.

Har prøvet og søge på det, men står ingen steder om det er farlig, går væk af sig selv, kan jeg få børn (vi er igang med nr 2 jubii) osv.

Nogen der kender noget til det??

Mange hilsner den bekymrede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

BabyStella!

stine_olesen skriver:

Hej

Jeg har ondt i min ene æggestok i øjeblikket, var til akut læge med den lille i mandags og spurgte til det men hvid det ikke var akut kunne hun ikke hjælpe mig, men sagde det muligvis kunne være cyster i æggestokken.

Har prøvet og søge på det, men står ingen steder om det er farlig, går væk af sig selv, kan jeg få børn (vi er igang med nr 2 jubii) osv.

Nogen der kender noget til det??

Mange hilsner den bekymrede

Da jeg var 6 uger gravid, fik jeg en cyste på den ene æggestok. Nøjjj, det gjorde ondt - tog til vagtlægen og han sendte mig videre på sygehuset - var bange for at det var en graviditet udenfor livmoderen.

Blev tjekket, scannet og lign. Og kunne se at der var en cyste på venstre æggestok. Den ville gå væk i løbet af graviditeten; blive mindre som moderkagen blev større. Det var hverken farligt eller noget. Og har ikke mærket noget til det siden...

Anmeld

8. juni 2010

stine_olesen

BabyStella! skriver:

Da jeg var 6 uger gravid, fik jeg en cyste på den ene æggestok. Nøjjj, det gjorde ondt - tog til vagtlægen og han sendte mig videre på sygehuset - var bange for at det var en graviditet udenfor livmoderen.

Blev tjekket, scannet og lign. Og kunne se at der var en cyste på venstre æggestok. Den ville gå væk i løbet af graviditeten; blive mindre som moderkagen blev større. Det var hverken farligt eller noget. Og har ikke mærket noget til det siden...

Ved du om man kan blive gravid med en cyste på æggestokkel??

Altid noget de forsvinder af sig selv

Anmeld

8. juni 2010

BabyStella!

Ved du om man kan blive gravid med en cyste på æggestokkel??

Altid noget de forsvinder af sig selv

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200279.htm

Fandt lidt omkring det, ved desværre ikke selv ret meget om det.

Fandt oz det her; "Hvis det bliver nødvendigt at fjerne en æggestok vil den anden æggestok tage over, og der vil ikke være ændringer i hormonproduktion eller i menstruationscyklus og det er fortsat muligt at blive gravid. Ved cyster på æggestokkene hos kvinder efter overgangsalderen, kan det være mere hensigtsmæssigt at fjerne æggestokkene helt."

Pøj pøj

Anmeld

8. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har haft en cyste på den ene æggestok. Jeg gik til kontrol igennem 4 mdr. og da den ikke vil gå væk af sig selv (3x5 cm) var jeg inde og få lavet en kikkertoperation i februrar. Den er IKKE farlig, men ingen grund til, at have den.

Jeg vil anbefale dig, at få en tid til din gyn som kan scanne dig og holde øje med dig.

Kh. Katja

Anmeld

8. juni 2010

Faith

Jeg lider af PCO (cyster på æggestokkene), og før jeg blev gravid var det virkelig slemt. Så slemt at jeg regelmæssigt måtte på sygehuset og få tappet væske fra cysterne. De er ikke som sådan farlige, bare meget ubehagelige og kan gøre meget ondt. Synes da du skal opsøge en gynækolog.

Anmeld

4. november 2012

Ungaaja

onsdags jeg var i sygehuset på grund af smerter, jeg er gravid 7+5 uger nu.

lægerne siger måske jeg har en cyste, men det ved ikke præcis hvad den er. 

lægen har ellers spørgt anden læge om de er tvillinger ? men anden læge har sagt hun har aldrig set sådan tvillinger.

mon hvad den er? er de tvillinger eller er den en  cycte?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.