Feberkramper!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Sannetn

Jeg oplevede for første gang min søn på halvandet år, få feberkramer i søndags. Det er det mest forfærdelige jeg nogensinde har oplevet. Jeg var hundeangst for om han var ved at dø. Vi blev indlagt til obs på Riget, det er en fast procedure de tilbyder, alle børn som får feberkramper for første gang. Det viste sig at min søn August havde en bragende MØB, men havde været til vagtlægen aftenen i forvejen og han havde ikke fundet noget. Jeg går selvfølgelig med en angst for om det sker igen når han får feber, næste gang. Nogen som har ligende erfaringer?

KH Sannetn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

<3

Oh ja. Det er helt forfærdeligt at opleve! Min søn på 2,5 år har haft to (af hvad vi har opdaget). Det er jo det med kramperne at mange gange sover de igennem kramperne. Tror ikke at det er sket her men ved det jo ikke.

Du skal tænke på at feberkramper ikke er farlige og de vokser fra det! Når man får det som 1,5år så er risikoen for at få det igen minimalt. Mener det er som 14-15mdr grænsen går. Min søn har haft som 13mdr og 2 år og 3mdr. Han har haft feber ind imellem men uden kramper for kramperne kan opstå ved at temperaturen er hurtigt stigende og faldende. Det kan deres uudviklede hjerne ikke klare - det er også derfor de vokser fra det.

Du skal huske på at det er værst for forældrene for de små opdager det jo ikke. Så bevar roen, observér om de trækker vejret (det stoppede Tjalfe med 1gang men trak fint vejret 2. gang), du kan få stesolid hvis du er usikker. En anden gang vil en vagtlæge komme ud og se til jer. Dog vær opmærksom på at der ikke er lammelser i lemmerne efter endt anfald. Check om barnet kan bevæge arme og ben. Det er det og hvis du er i tvivl så kontakt altid lægen eller vagtlægen.

Og jo man tror sgu de dør Men det gør de altså ikke! Og det er jo det positive i det!

Anmeld

10. juni 2010

Mi

Hej.

Min pige på nu 6 år havde flere kramper, en håndfuld i hvert fald. De stoppede ved 2 års alderen. Det er virkelig grimt ud, men vi vænnede os til det. Ringede ikke engang til lægen til sidst, for de kunne jo ikke gøre noget alligevel, og de ville bare indlægge os hver gang. Vi har ikke givet hende stesolid og kramperne har ikke varet over 3-4 min tror jeg.

Nu har vores yngste så også haft en enkelt anfald, men vi vidste jo hvad det var, så selvom det er synd for hende og ser grimt ud, så blev vi ikke så forskrækkede.

Så tag det endeligt helt roligt. De skal krampe i over en halv time før det begynder at blive skadende, og du har jo givet stesolid længe inden da. Vi har stesoliden klistret op på indersiden af et køkkenskab for en sikkerheds skyld, vuggestuen har en og der er altid en i pusletasken.

Mvh Marianne

Anmeld

10. juni 2010

Soap

Desværre jo , min mellemste lider også af feberkramper, jeg kan godt huske første gang han gik i krampe, jeg troede også han døde 

Ved ham kommer feberen som et lyn fra klar himmel og dermed også kramperne, han er både faldet ned af sofa og stole pga det 

Vi har også prøvet at trods givet stedsolid så krampede han videre og vi måtte ringe 112 , der havde han sitren ved mundvigen i næsten 12 timer efter 

Vi har været gennem udredning for epilipsi mv fordi hans kramper var så slemme, men det var " bare" feberkramper 

Nu er han 4,5 år og det er nu næsten 1 år siden vi har set en krampe, de kloge hoveder siger de vokser fra det ved skolealderen og eftersom han er stor af alderen så håber vi og krydser fingre for at vi har set det sidste til det 

Kram og tanker herfra, det er ikke sjovt at stå med 

Anmeld

10. juni 2010

Sannetn

Hej Igen!

Tusind tak for jeres svar. Det er dejligt at kunne dele sine oplevelser med nogen, som har stået i samme situation.

Har også fået ordineret stesolid, men håber ikke at jeg skulle få brug for dem.

Men angsten sidder i mig- tænker på hvornår og hvis det sker igen, hvordan vil jeg så reagere?! Håber på jeg vil tage det nogenlunde roligt. Føler mig stresset og har ondt i maven over det som er sket, havde i andre det også sådan i den efterfølgende tid??

Lægerne siger, at det er "positivt", at han var 18 mdr, ved hans første krampeanfald.

Men håber bare på, at jeg vil være bedre rustet til, hvis det skulle ske igen.

Mange hilsner Sanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.