Den første skemad - frugtmos i grøden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.749 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

patella

Skal lige høre jer ad. Er det en dårlig idé at komme frugtmos i grøden det første stykke tid, hvor de skal smage på det nye? Altså det er jo en god idé at de finder ud af at alt ikke er sødt som modermælken, men jeg føler bare at havregrød, øllebrød o.lign. glider nemmere ned, med lidt frugtmos i. Men gir jeg ham så en dårlig vane????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

frk Jensen

patella skriver:

Skal lige høre jer ad. Er det en dårlig idé at komme frugtmos i grøden det første stykke tid, hvor de skal smage på det nye? Altså det er jo en god idé at de finder ud af at alt ikke er sødt som modermælken, men jeg føler bare at havregrød, øllebrød o.lign. glider nemmere ned, med lidt frugtmos i. Men gir jeg ham så en dårlig vane????

Jeg tænker lidt, kan du ikke lave lidt hjemmelavet frugtmos? der bestemmer du jo helt selv om du vil søde det med sukker eller ikke.

Min knægt spiste meget grød med stor velbehag, dog ikke øllebrød

kram Betina

Anmeld

8. juni 2010

patella

Jo men det er skam usødet frugtmos. For det meste laver jeg det selv, ellers køber jeg de økologiske som er usødet! Det er mere smagen af sødt jeg tænker på  - altså om han skulle ha grøden helt uden frugtmos i... 

Anmeld

8. juni 2010

mortil(nichlasogmathias)

jeg giver begge dele, for det meste får han grøden først også frugtmos til dessert.. hvor gammel er dit barn, tænker bare på at du skriver havregrød, det må de jo først få efter de er 6 mdr..

kram karina med to skønne drenge..

Anmeld

8. juni 2010

patella

mortil(nichlasogmathias) skriver:

jeg giver begge dele, for det meste får han grøden først også frugtmos til dessert.. hvor gammel er dit barn, tænker bare på at du skriver havregrød, det må de jo først få efter de er 6 mdr..

kram karina med to skønne drenge..

Han blev 6 måneder den 26. maj  Indtil da havde han kun fået smagsprøver, ellers modermælk fuldt ud. Men fra den 26. gik vi i gang 

Anmeld

8. juni 2010

mortil(nichlasogmathias)

patella skriver:

Han blev 6 måneder den 26. maj  Indtil da havde han kun fået smagsprøver, ellers modermælk fuldt ud. Men fra den 26. gik vi i gang 

okay.... ved de store gav jeg for det meste med frugtmos, det elskede han, det var ikke noget problem med mad, det elsker han, den lille giver jeg for det meste mosen bagefter, men det ved han også så der bliver ikke spist så meget af grøden, he he.. så måske jeg bare sku komme det i grøden fra start..

Anmeld

8. juni 2010

svaller

Hejsa, jeg synes du skal gøre som du føler, hvis du har lyst til at putte frugtmos i, så gør det.

Jeg skifter lidt engang imellem, og har altid lavet mosen selv

Hilsen Annette og Celina

Anmeld

9. juni 2010

patella

mortil(nichlasogmathias) skriver:

okay.... ved de store gav jeg for det meste med frugtmos, det elskede han, det var ikke noget problem med mad, det elsker han, den lille giver jeg for det meste mosen bagefter, men det ved han også så der bliver ikke spist så meget af grøden, he he.. så måske jeg bare sku komme det i grøden fra start..

Okay glad for at høre at de elsker mad trods den "søde" grød... Åh man har bare ingen erfaring og det er rart at kunne trække på andres

Anmeld

9. juni 2010

Barbamama

Jeg har i det første lange stykke tid puttet frugtmos i, men hun har lige så gerne ville spise det uden, men så har jeg puttet en anelse sukker i. Det sker der ikke noget ved. Men altså gør hvad du synes. Min datter har i hvert fald ikke spyttet det ud igen hvis der ikke har været mos i og det har hun fået meget

Anmeld

10. juni 2010

patella

michella80 skriver:

Jeg har i det første lange stykke tid puttet frugtmos i, men hun har lige så gerne ville spise det uden, men så har jeg puttet en anelse sukker i. Det sker der ikke noget ved. Men altså gør hvad du synes. Min datter har i hvert fald ikke spyttet det ud igen hvis der ikke har været mos i og det har hun fået meget

Okay - er din datter gået over til alm. mad nu (kan ikke huske hendes alder). Har der været problemer mht almindelig ikke sødet mad? Det er det jeg er bekymret for nemlig  For frugt mos er jo dejlig sundt, men det søder jo bare maden og gir ikke barnet en fornemmelse af at alt ikke er sødt, som modermælken...

Men jeg tror bare jeg fortsætter med det mos altså... behøver jo heller ikke at være bekymret for alt her i livet, BAAARE fordi man får børn (men det er nu altså svært at lade være )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.