Nogen Sosu-vejledere (ssh-elever) ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.170 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

Kloster

Hej...

Jeg er blevet vejleder for ssh-elever. Skal have min første elev i aug. Hende jeg skal have, kommer fra lokalområdet. Jeg har arbejdet med hende, da jeg var afløser på et andet pl.hjem. Min mor, der er igang med sosu-uddannelsen, går i klasse med hende, så jeg har hørt nogle ting om hende. Ikke lige heldige ting...

Nico på 10 år havde så en klassekammerat med hjem i dag og ikke om så det var den her mor, der bliver min elev!! Hun ved det åbenbart ikke.

Åhh.... Jeg når ikke at tage vejlederuddannelsen, inden jeg får den første elev og jeg synes bare det er så tæt på....

Nogen der har erfaring med dette, for jeg har bare slet ingen erfaring....

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Svei

Det har jeg ikke, men altså...det er måske ikke så smart at skrive som du gør herinde på et off. forum. Jeg ville være ked af at opsnappe den her tråd hvis jeg var din kommende elev.

Og så er mit råd at du ikke lytter til sladder, men møder mennesket uden fordomme og uden på nogen måde at være forudindtaget...at du er fuldstændig prof. i din indgang til dette mennesket.

Held og lykke...

Anmeld

7. juni 2010

Kloster

Yrsa skriver:

Det har jeg ikke, men altså...det er måske ikke så smart at skrive som du gør herinde på et off. forum. Jeg ville være ked af at opsnappe den her tråd hvis jeg var din kommende elev.

Og så er mit råd at du ikke lytter til sladder, men møder mennesket uden fordomme og uden på nogen måde at være forudindtaget...at du er fuldstændig prof. i din indgang til dette mennesket.

Held og lykke...

Tusinde tak for svar.

Ja du har nok ret i det med det off.forum. Vil lige søge råd et andet sted så.

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Kloster skriver:

Tusinde tak for svar.

Ja du har nok ret i det med det off.forum. Vil lige søge råd et andet sted så.

Eller i hvert fald skrive som anonym, man har vel også en form for tavshedspligt....

Anmeld

7. juni 2010

Kloster

Yrsa skriver:

Eller i hvert fald skrive som anonym, man har vel også en form for tavshedspligt....

Mener nu ikke, jeg har brudt min tavshedspligt, ved at spørge om nogen har erfaring som vejleder af en elev, man føler man kender fra tidligere arb, igennem familie og som er mor til min søns klassekammerat.

Anmeld

7. juni 2010

Malonde1985

Yrsa skriver:

Held og lykke...

Er helt enig .

Kan godt forstå du måske har det lidt skidt med det, men du må prøve at være prof. og I skal jo IKKE være veninder, men du skal lære hende alt hvad du ved, så hun kan få den bedste praktik og få så meget ud af det som muligt. Som sagt behøver I ikke være veninder, men skal kunne "arbejde" sammen .

Anmeld

7. juni 2010

Betteisen

Hejsa!

Der er vel ingen skam i, at sige fra som vejleder hvis man føler sig inhabil. Under min første sygehus praktik skulle jeg vist have haft en jeg kendte privat, men hun havde sagt nej grundet dette.

Det er hverken en fordel for dig eller hende, at I kender hinanden. Bare min mening.

Anmeld

7. juni 2010

Trolde_mor

Betteisen skriver:

Hejsa!

Der er vel ingen skam i, at sige fra som vejleder hvis man føler sig inhabil. Under min første sygehus praktik skulle jeg vist have haft en jeg kendte privat, men hun havde sagt nej grundet dette.

Det er hverken en fordel for dig eller hende, at I kender hinanden. Bare min mening.

Enig..

Havde en vejeder i praktik på min SSH-uddanelse, som var en i min familie, dog var hun langt nok ude til jeg ikke kendte hende, men hun vidste en masse om mig, og det var simpelthen et helvede for at sige det rent ud.

(skal så siges hun kendte til de ting der er sket i min familie) Hun forsøgte at være proff. men det lykkedes i den grad ikke. Og det gjorde at jeg aldrig fik sagt farve til praktikstedet - jeg kunne simpelthen ikke holde til at se mere af hende

Hun ved jo heller ikke hvem hun skal have som vejleder inden hun starter, så det er jo ikke fordi hun ved du siger nej tak til at være vejleder for hende.

Men anyways.. ved min første samtale, snakkede vi om hvilke forventninger jeg havde til praktikken og om de målpinde jeg havde for den periode. Så jeg kunne arbejde med dem under praktikken.

Håber jeg kunne hjælpe lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.